vakvereniging

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Re: vakvereniging

Post by dennis »

Zo was even een weekendje in de ban van m'n dochter's verjaardags feestje en je topic krijgt toch een intressante vorm.

@Bruno Waarom heb je zo'n hoge verwachting van een vak vereniging. Zoals Wouter al zij als er een onderwerp mij niet zo boeit ga ik er niet heen, als het wel boeit haal je er voor jezelf de juiste nuttige leerzame informatie uit. Wat is er op aan te merken als een vak vereniging niet voldoet aan mijn wensen. Zij bepalen niets over ons zij zijn er alleen om iets toe te voegen aan onze wereld van kennis. Zo moet je het zien.

Maar wat is jou probleem met jullie bbb dan?
ik klim liever ... dan werken
Joris
Treehugger
Treehugger

Post by Joris »

ik denk dat de problemen zich op een ander niveau afspelen dan op die van een vakvereniging als BBB of KPB, de structuur waarin ons beroep zich kadert is er niet echt.

wat daar aan te doen is...
ik heb daar geen tijd of zin voor op dit moment, anderen misschien wel
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Het is inderdaad heel makkelijk om vanaf de zijlijn tegen een vakvereniging aan te schoppen zoals Joris al zei. Vergeet alleen niet dat zo'n vakvereniging bestaat uit enthousiaste bomenjongens en meiden die de vereniging draaiende proberen te houden naast een fulltime baan. Veel (binnen de vereniging actieve) leden zorgen voor een uitgangspunt vanwaaruit veel goed kan worden georganiseerd.
En mocht het financiële plaatje niet kloppend te krijgen zijn, klop dan eens aan bij meerdere sponsoren. Het feestje (en dat bedoel ik overdrachtelijk) is pas echt een feestje als iedereen de mogelijkheid krijgt om mee te doen en dan ook echt mee gaat doen. En dus niet op de zijlijn blijft zitten schelden.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

ik heb ondertussen een degelijke mail met wipe gehad die blijkbaar ooit een bestuurslid geweest is en er zijn een paar dingen duidelijk nu .
wat stoort me aan bbb .
wel .....(denkt na , weegt zijn woorden ......) ik zeg niet dat ze het niet goed doen
maar misschien verwacht ik meer en als zij daar vragende partij voor zijn wil ik zelfs men schouders ermee onderzetten .
maar waarom krijg je en vakblad over boomkwekerijen (sorry wipe) terwijl mij dat niet aangaat ?
waarom word er zo weinig info gegeven over het politiek luik een erkening van onze sektor bv ?
waarom is een organisatie zo bereikbaar voor iedereen ook takkezagers ?
en ik kan nog veel meer opsommen .
en ik wil best een dialoog aan gaan en men tijd er insteken .
ik wil gewoon verandering .
ik ben jong en wil wat :wink:
laat een oen niet zomaar doen !
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

boomverzorgingbruno wrote: waarom is een organisatie zo bereikbaar voor iedereen ook takkezagers ?
Ik pik er gewoon een willekeurig puntje uit....

Het is superbelangrijk dat JUIST takkenzagers lid worden. Want dat is DE kans om deze takkenzagers van kennis te voorzien, om ze te upgraden naar een hoger niveau. Maar dat werkt natuurlijk alleen als de sfeer goed is, de informatie positief gebracht wordt, en respect voor elkaar. Een takkenzager is ook maar een mens, die soms gewoon niet beter weet.

Dus Bruno: lid worden, aanmelden als vrijwilliger en grijp je kans!

(en kom as zaterdag naar Schaarsbergen, dan kun je de KPB "proeven", en een hoop treehuggers ontmoeten (vise versa ;-) ))
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

pietje bedankt voor de uitnodiging ik zou heel graag langs komen maar moet werken .
maar ik wil zeker een volgende keer erbij zijn
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Nou dat is dan zaterdag 10 april. Zet die dan maar alvast in de agenda (werken op zaterdag :roll: ).
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

staat genoteerd wolter
en ja zaterdag werken werk in halen van de sneeuw dagen .
en ben aan een opleiding begonnen in nederland opleiding kost niet zoveel maar de instructeurs man man die kosten handenvol geld :mrgreen: :mrgreen:
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Ja jongen kennis vergaren kost geld, kennis verspreiden levert geld op... Maar wees gerust Bruno. Die paar euro's die jij betaald voor die opleiding zijn het hoe dan ook (of via welke omweg dan ook bekeken) zeker dubbel en dwars waard. Je moet het maar zo bekijken. Was je niet naar die ETW opleiding gegaan dan had je nu niet avond aan avond op Treehugs gezeten :lol:
thomas
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by thomas »

Komende zaterdag is het nog niet boven 0, dus stel dat werk nog maar een keer uit. Nu veel te koud om te snoeien, voor de bomen.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

bomen om doen kan ook bij min weer .
ik moet gedaan krijgen met men werk
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

boomverzorgingbruno wrote:bomen om doen
Gewoon je klusje uitbesteden aan een takkenzager (die schijnen er genoeg te zijn in je buurt :lol: ), zodat je aan je idealen kan werken... :D
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

de idealen moeten ook ergens mee betaalt worden dus met de hooivork en fakkel achter die takkenzagers aan en ondertussen werken .
Post Reply