Mooi snoeiwerk...?

Discussie en vragen over alle onderwerpen behalve materiaal en veiligheid
Harrie
Treehugger
Treehugger

Re: Mooi snoeiwerk...?

Post by Harrie »

kandelaberen kan soms gewoon een laatse redmiddel zijn van een prachtige stam met een hoge ecologische waarde of een soort van tussenoplossing voordat de boom gerooid wordt. Als je altijd alles en overal maar op blijft ruimen dan komt dat de natuur niet ten goede.
Maar het is hoe dan ook verminking en het begin van het einde.
Daarom zou het ook nooit mijn voorkeur van een advies zijn.
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

KIMME wrote:Waarom is het toch dat mensen ons advies in 95% van de gevallen volgen, en het bij anderen bijna nooit lukt?
Ik hoop dat je mij niet bij die "anderen" op een hoop gooit. :roll:

Als mensen komen met de vraag "ik vind mijn boom onveilig, kun je hem kandelaberen", dat overtuig ik ze met 95% kans succes dat ze de boom NIET moeten (laten) kandelaberen".

Als mensen komen met de vraag "deze boom is te groot voor dit kleine tuintje, de windmolen staat de dicht op deze eiken die ooit als haag gezet zijn oid", dan heeft het geen enkele zin te beginnen over "kandelaberen is fout, dat doe ik niet, ik ga uitlichten of zoek een ander".

Dus om een antwoord op je vraag te geven: het lukt andere mensen ook om klanten van kandelaber-ideeen af te helpen. Maar er zijn vragen waarop "kandelaberen" WEL het goede antwoord is...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Pietje wrote:Maar er zijn vragen waarop "kandelaberen" WEL het goede antwoord is...
En hierop is zijn antwoord...

:lol:
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

he wolter,

wat heb je die eekhoorn in je avator te drinken gegeven :lol: :lol: :lol:
ligt er maar lam bij :lol:

-sorry for interupting this topic-
- climb fast, move slow -
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Tsjong Wouter, waar bemoei jij je mee :mrgreen:
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Tja, das het enige zinnige dat ik op dit topic nog bij te dragen had :lol: :lol: :lol:
Maar waar bemoei jij je dan wel niet mee :evil:

Lees effe Treeclimb topic - want da's echt geen stijl.
- climb fast, move slow -
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Silversan wrote:Overigens mag er van mij best een soort rijbewijs systeem ingevoerd worden op ETW, extreme snoeiacties mogen van mij best gemonitord worden en zullen goed onderlegd moeten zijn, anders gewoon boete. Maar dat is weer een heel andere discussie, die al in andere topics genoeg gevoerd is, dat heeft niets met toppen te maken.
Daar zijn we al jaren voor aan het vechten, maar dat wil maar niet van de grond komen bij de EAC of het IPC :roll:
WiPe
Treehugger
Treehugger

Post by WiPe »

EAC is een Europese organisatie. Je moet die niet per sé via het IPC benaderen.

In de praktijk is dat niet evident omdat daar misschien wel meer bij komt kijken dan haalbaar is. Maar misschien kunnen we daar meer aan doen dan we zelf denken. Laat maar horen als je ideeën hebt.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

WiPe wrote:EAC is een Europese organisatie. Je moet die niet per sé via het IPC benaderen.
Dat weet ik, maar de VHG vakgroep bomen heeft het IPC naar voren geschoven om de certificering in Nederland te 'stroomlijnen' en zij zijn ook aangewezen om enige verandering in de structuur van de hercertificering aan te brengen.
Ik heb alleen wel een beetje het idee dat die verandering van hun kant niet echt gepromoot wordt.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

wipe
er is toch zoiets als de orde der advocaten of orde der geneesheren ?
je gaat me toch niet vertellen dat er meer boomverzorgers zijn dan dokters of advocaten .
het moet haalbaar zijn mar wie gat de regels opstellen en wat zijn de regels ?
laat een oen niet zomaar doen !
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

boomverzorgingbruno wrote: je gaat me toch niet vertellen dat er meer boomverzorgers zijn dan dokters of advocaten .
het moet haalbaar zijn maar wie gaat de regels opstellen en wat zijn de regels ?
Nou, als het helpt om vergelijkbare salarissen op te strijken, dan help ik graag mee aan het oprichten van een orde van Boomverzorgers en het opstellen van regels..! :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

advocaten die misstappen zetten worden op de vingers getikt door hun eigen vakvereniging. Zo gaat het bij dokters ook. Dat noemt dan de orde der geneesheren of advocaten.
idd het rijbewijs systeem werkt erg goed. Ga je over de rooie met je tophandle dan weet je op voorhand dat daar mogelijk een prijskaartje aan vasthangt.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

Pietje wrote:
boomverzorgingbruno wrote: je gaat me toch niet vertellen dat er meer boomverzorgers zijn dan dokters of advocaten .
het moet haalbaar zijn maar wie gaat de regels opstellen en wat zijn de regels ?
Nou, als het helpt om vergelijkbare salarissen op te strijken, dan help ik graag mee aan het oprichten van een orde van Boomverzorgers en het opstellen van regels..! :lol:

Er zal veeeeeel minder concurrentie zijn in alle geval. mensen die niet weten waar ze mee bezig zijn worden op deze manier gestimuleerd om les te volgen en certificaten te behalen. Zij die dat niet willen doen worden op deze manier gestimuleerd om gecertificeerde boomverzorgers in te huren teneinde boetes of miserie te vermijden.
Er zijn veeeeel minder gecertificeerde boomverzorgers dan advocaten of dokters.
WiPe
Treehugger
Treehugger

Post by WiPe »

treespotter wrote:
WiPe wrote:EAC is een Europese organisatie. Je moet die niet per sé via het IPC benaderen.
Dat weet ik, maar de VHG vakgroep bomen heeft het IPC naar voren geschoven om de certificering in Nederland te 'stroomlijnen' en zij zijn ook aangewezen om enige verandering in de structuur van de hercertificering aan te brengen.
Ik heb alleen wel een beetje het idee dat die verandering van hun kant niet echt gepromoot wordt.
Misschien moet je dan niet via NL gaan. Of moet ik er nu een tekeningetje bij maken?
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

euhm... ja maak er eens een tekening bij. Ik volg niet.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Tekeningetje is niet nodig hoor. Ik heb een paar jaar geleden besloten mij daar niet meer druk om te maken.
WiPe
Treehugger
Treehugger

Post by WiPe »

Als het me lukt kom ik zaterdag naar de LB wedstrijd. Als jullie willen kunnen we het daar zaterdag eens over hebben.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

zeker afkomen wipe wil wel eens horen wat je te vertellen hebt . hoop alleen dat het geen propaganda is voor de bond beter boeren.
:wink:
laat een oen niet zomaar doen !
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

:D :D :D
Post Reply