Ja, ik zie het. Lijkt een beetje op die Mammut Brenta via ferrata-haak van mij, maar deze heeft inderdaad nog een extra in te drukken palletje.
Overigens is die Brenta niet genormeerd voor gebruik in een positioneringssysteem, enkel voor de bergsport.
Ik ben bang dat ik voor de wedstrijden aan jouw snaphook moet zien te komen.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
ik moet zeggen dat ik bij kimme ook al men bevindingen laten horen heb .
vind dat ik een vinger te kort kom om hem handig te bedienen . maar (kimme mag me wel eens een fliplijntje per demo aan de hand doen en wil hem dan wel eens uitgebreid testen )
als ik goed kijk en de reacties hoor, dan heb ik liever een gewone karabijnhaak. Ik vind de oude variant, met 2 bewegingen te openen, echt super. Maar die mag officieel niet meer als ik het goed begrijp?
Als de D-ring op je gordel dun is uitgevoerd (zoals bij de Butterfly-gordels), dan kan de haak spontaan losschieten. Althans, als de haak op een vreemde manier verdraaid haakt in de D-ring, en je tegen de beveiliging aan klikt. In Duitsland is hierdoor iemand verongelukt.
Daar komt bij dat er bij wedstrijden gehouden wordt aan de ISA standaards, en dat is 3-weg sluitingen.
Ik gebruik die snelsluiters al jaren, ken de risico's en let er op dat als de fliplijn je hoofdverankering is, dat 'ie in de goede D-ring zit (en niet in je motorzaaghaak die daar ook ergens zit), en normaal ingeklikt is. Dan kan er niets gebeuren.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.