Stoned ??
Stoned ??
De laatste jaren ben ik het al een paar keer tegengekomen, en nu maar eens een paar fotos genomen.
Ik heb geen idee welke (rare) vogel het doet, en waarom.
Iemand enig idee???
Ik heb geen idee welke (rare) vogel het doet, en waarom.
Iemand enig idee???
Ik hark,, dus ik leef.
Re: Stoned ??
Tja
Heb ooit een kraai (denk ik) kiezels in de oksels van een Carpinus zien leggen.
Niet een paar maar idd de hele boom zat vol met kiezels. En .........Waarom.........weet het ook niet.
Heb ooit een kraai (denk ik) kiezels in de oksels van een Carpinus zien leggen.
Niet een paar maar idd de hele boom zat vol met kiezels. En .........Waarom.........weet het ook niet.
ik klim liever ... dan werken
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Die beesten vervelen zich ook ooit en die hebben geen treehugs
of ze zijn zover ge-evolueerd dat ze voortaan met stenen naar klimmers gaan gooien als die in de buurt van hun nest komen en de munitie op tactische plaatsen klaarleggen

of ze zijn zover ge-evolueerd dat ze voortaan met stenen naar klimmers gaan gooien als die in de buurt van hun nest komen en de munitie op tactische plaatsen klaarleggen

- climb fast, move slow -
de flora en fauna wet werkt niet! ZE KOMEN IN OPSTAND!!!! Viva La Revolution
hahaha ken je de film birds nog?!? nou ik hou me hart vast haha

hahaha ken je de film birds nog?!? nou ik hou me hart vast haha
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
- treespotter
- Prinses Irene
Of er zit zich nu ergens een boomverzorgertje ontzettend te verkneukelen achter de computer.
Vlaamse gaaien (eigenlijk alle gaaien) zeulen met steentjes. Ik heb alleen nog nooit zoveel 'verzamelingen' bij elkaar gezien.

Vlaamse gaaien (eigenlijk alle gaaien) zeulen met steentjes. Ik heb alleen nog nooit zoveel 'verzamelingen' bij elkaar gezien.
1 april is al voorbij...treespotter wrote:Of er zit zich nu ergens een boomverzorgertje ontzettend te verkneukelen achter de computer.![]()

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Volgens mij een aprilgrap uitgevoerd met een treeclimb
ER ZIT MEER IN HET HART VAN EEN BOOM DAN WAT DE BIJL KAN BLOOTLEGGEN
Dat zijn paaseieren die ooit verstopt zijn, nooit gevonden, en inmiddels versteend.Alexander wrote:Iemand enig idee???
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Hans en Grietje deden dit ook.
Een boomverzorger die schrik had om de weg terug niet te vinden?
Effe serieus eksters zeulen en verzamelen zowat alles net als vlaamse gaaien zoals Wolter al zei, t is raar maar waar en waarom ze dat doen dat weet geen mens natuurlijk.
Ik ga t nog eens navragen bij een bevriende vogelaar, antwoord volgt later.
Een boomverzorger die schrik had om de weg terug niet te vinden?
Effe serieus eksters zeulen en verzamelen zowat alles net als vlaamse gaaien zoals Wolter al zei, t is raar maar waar en waarom ze dat doen dat weet geen mens natuurlijk.
Ik ga t nog eens navragen bij een bevriende vogelaar, antwoord volgt later.
neen neen, dat is de voorbereiding voor de 1 aprilgrap van volgend jaar
groeten
groeten
- treespotter
- Prinses Irene
Rare vogels toch die vogels...
http://www.geestmolen.nl/nieuws/030402_ ... chter.html
http://www.geestmolen.nl/nieuws/030402_ ... chter.html
dat vogels kiezel en steentjes eten is niet vreemd,....vogels hebben geen echte maag maar een spermaag,...kiezel in het spijverteringskanaal zorgt voor de vermaling van hard voedsel (denk aan zaden enz). Het werkt eigenlijk als een paar tanden. Zelf voer ik mijn vogels scherpe maakiezel bij als bijvoer,..het zaad wordt beter verteerd. Maagkiezel heeft ook een positieve bijdrage op de produktie van eieren. Wellicht (ik weet het echt niet zeker,....) zijn deze grote stenen te groot om te verorberen. Een andere verklaring heb ik op dit moment niet,....of het zou kunnen zijn dat deze stenen er liggen om later naar lastige boomverzorgertjes te smijten
die het broedseizoen willen komen verstoren,..

spermaag,...moet dus spiermaag zijn,........voor het geval jullie aan wat anders gaan denken,..........................
bij ons in de wijk staan verkeersborden met daar op:
"Pas op! stenen gooiende eksters
parkeren op eigen risico"
kwam ze laatst ook tegen

"Pas op! stenen gooiende eksters
parkeren op eigen risico"
kwam ze laatst ook tegen

-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Volgens mij gebruiken ze de stenen als aambeeld om noten op kapot te slaan.
Otters doen dat ook, die duiken met schelpen ook een steen op, die ze op hun buik leggen zodat ze op hun rug zwemmend de schelp kunnen kraken.
Otters doen dat ook, die duiken met schelpen ook een steen op, die ze op hun buik leggen zodat ze op hun rug zwemmend de schelp kunnen kraken.
zoiets dergelijks zou het kunnen zijn
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
He die Thomas, Al gesetteld in Nijmegen?
Ik weet dat kraaien, gaaien en eksters hun nootjes anders kraken. Die laten ze gewoonweg vanaf grote hoogte droppen en de zwaartekracht doet het werk. Ken ook de otters die dit met steentjes doen en heb ze een dag in USA zo bezig gezien, Prachtig om te zien.
Maar die stenen om noten open te tikken lijkt me niet te kloppen.
Is ergens anders voor lijkt me.
Ik weet dat kraaien, gaaien en eksters hun nootjes anders kraken. Die laten ze gewoonweg vanaf grote hoogte droppen en de zwaartekracht doet het werk. Ken ook de otters die dit met steentjes doen en heb ze een dag in USA zo bezig gezien, Prachtig om te zien.
Maar die stenen om noten open te tikken lijkt me niet te kloppen.
Is ergens anders voor lijkt me.

- climb fast, move slow -
Ik weet dat lijsters stenen gebruiken om slakken kapot te slaan, maar ik heb ze dat nooit in de boom zien doen. En er lagen geen lege, gebroken slakken huizen op de grond.
Het lijkt mij dat het echt voor de versiering is...
Het lijkt mij dat het echt voor de versiering is...
Ik hark,, dus ik leef.
de homofielebosuil?
jan de boufielijster?
jan de boufielijster?
eitjes van de steenuil 

verklaar me nu niet gek, maar ik denk dat de vogeltjes zich vergist hebben, en stenen naar boven hebben gezeuld ipv noten, maar wel met de bedoeling om deze naar beneden te kegelen om open te breken. (maar ik kan mij vergissen)
er zijn anders wel verschillende plaatsen bij ons in de buurt waar ze dit probleem hebben rond kerken, waar kauwen ed loszittende stenen naar beneden flikkeren met de hoop dat er iets lekkers inzit.
ofwel hebben ze gewoon iets tegen geparkeerde wagens.
er zijn anders wel verschillende plaatsen bij ons in de buurt waar ze dit probleem hebben rond kerken, waar kauwen ed loszittende stenen naar beneden flikkeren met de hoop dat er iets lekkers inzit.
ofwel hebben ze gewoon iets tegen geparkeerde wagens.

- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
denk echt dat het gewoon is om die lastige takkezagers terug naar beneden te gooien . gelijkt hard op het filmpje van donald duck
laat een oen niet zomaar doen !
das zelf bescherming van de boom zodat je zaag eerder bot is!