Hoi Andreas,
Welkom op dit forum, je bent op het goede adres!
Ik denk dat je op dit moment ook bevoegd bent een boom in te klimmen, want er is niets dat je tegenhoudt. Maar dat terzijde.
Ik ken de SKT-papieren niet, maar het lijkt me erg op de IRATA-methodiek (industrieel klimmen). Ik denk dat er makkelijker wegen naar Rome zijn, en dat is de opleiding tot European Treeworker (ETW), bijv. bij het Helicon in Eindhoven, of IPC bij Arnhem. Gewoon meteen een cursus motorzagen, klimmen, klimmen met motorzaag.
Hoewel er natuurlijk helemaal niets mis is om eerst met de handzagen de boom in te gaan!
Overigens is klimmen en zagen slechts een klein onderdeeltje van het vak boomverzorging: het meest gaat over het proces "boom": bodemkunde, anatomie, groei, wondreactie, gebreken etc.
Kortom, doe hier je licht op, en veel succes in je carriere als boomverzorger!
Peter
(PS: 21 en 22 mei zijn in Geleen de Nederlande Kampioenschappen voor Boomverzorgers: ZEKER naar toe gaan...!)
waar en welke opleiding
Re: waar en welke opleiding
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
skt heeft zover ik weet niks met irata te maken...
t zijn gewoon duitse klimcursusen
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
SKT heeft niets met IRATA te maken, maar ook bij IRATA "mag" je pas deel 2 gaan doen als je weet-ik-hoeveel uren gewerkt hebt. Dat heb je niet bij ETW of andere boomklim-opleidingen.Steven wrote:skt heeft zover ik weet niks met irata te maken...
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Skt betekend seilklettertechnik, simpel vertaald touw klimmen. Ik geloof dat daar diverse goede boomverzorgers uit het bedrijfsleven les geven.
Dus volgens mij zit je daar nog niet zo verkeerd.
Wat betreft geldigheid ETW is overal geldig kun je daar ook volgen.
Dus volgens mij zit je daar nog niet zo verkeerd.
Wat betreft geldigheid ETW is overal geldig kun je daar ook volgen.
De meeste cursisten die in Duitsland eerst SKTA en nadien SKTB behaald hebben halen nadien het ETW certificaat. Met dat certificaat kun je ook in NL zonder problemen aan de slag.
Voor zover ik de mensen van de Muncher BaumkletterSchule ken, zit je daar wel goed, hoewel Munchen natuurlijk een heel eind is wanneer je ook in Nederland terecht kan.
Voor zover ik de mensen van de Muncher BaumkletterSchule ken, zit je daar wel goed, hoewel Munchen natuurlijk een heel eind is wanneer je ook in Nederland terecht kan.
Boompje groot, plantertje dood?
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
Dat is pas duurzaam aanplanten!!!
WiPe wrote: ... wanneer je ook in Nederland terecht kan.

Muncherbaumkletterschule richt soms ook cursussen/opleidingen in in de buurt van Keulen!
Hij kan ook terecht bij Helicon Apeldoorn voor een ETW opleiding hoor. Die wordt daar ook gegeven.
Groente Frank B
Groente Frank B
Als het niet gaat zoals het moet,
moet het maar zoals het gaat.
moet het maar zoals het gaat.