@ KIMME
ik heb de techniek "op zijn rug naar boven kruipen" zaterdag toegepast, maar was toch blij dat ik terug met beide voetjes op de grond stond...
en het hielp ook al helemaat niet dat de hond van de klant met mijn klimlijn begon te spelen!
wij doen altijd lekker een bakkie koffie op de grond en dan zoef zoef weer srt naar boven
Dan heb je geen camelpack nodig, desnoods een klein sig-flesje voor extreem hete dagen.
Vind het ook een beetje over-done zo'n camelpack in een boom.
Zou de volgende keer een echte chute meenemen....daar heb je meer aan
Omdat een camelbak ook dikwijls 20 tot 30 meter klimlijn kan bevatten in het bagage-compartiment gebruik ik dat wel es als je veel kleine boompjes moet demonteren op sporen. Toch 3 liter water bij die je rustig kan leegsabbelen terwijl je ook nog es voorjomt dat er takken en topjes in je klimlijn vallen en je grondmannetje kan ze dan ook niet echt in de chipper steken als die door omstandigheden te kort bij moet staan. het hangt een beetje van je situatie af, maar ik kan erg slecht tegen warm weer.
om maar een situatie te schetsen...
In de rescue op de wedstrijden worden toch ook soms rugzakjes gebruikt. Nu is het wel zo dat als je aan 't snoeien bent dat extra gewicht wel kan missen. met sporen maakt dat eigenlijk geen bal uit. Het hangt er maar vanaf wat je leuk vind natuurlijk.
Een foto kan ik niet maken van mij gordel omdat ik op buitenland stage ben, maar mijn gordel is erg leeg als je hem vergelijkt met andere.
Tree Austria 2
Fliplijn 3,5 m
Cambiumsaver 2 ringen (met slopen met katrol zodat ie om de stam kan met afblokken)
Handzaag (en soms motorzaag)
Extra stropje met karabijnhaak en katrol
Deze kan je rondom de stam gebruiken, als je sloopt heb je vaak een kale stam. Ik gebruik dan een fc met katrol die verstelbaar is. Zo kun je altijd naar beneden wanneer je maar wil, bijvoorbeeld als de laatste 6 meter of zo kan laten vallen of voor noodsituaties