mijn toekomstige versnipperaar
mijn toekomstige versnipperaar
altijd plezant zo een ding te hebben geen rugklachten geen geklaag over het optillen van takken
nooit meer te dikke takken en het werk is snel gedaan
het enige min puntje is het verbruik en de grote nogal moeilijk in de tuin te zetten
http://www.youtube.com/watch?v=-6mPQtpDnq8&feature=related
greetz roel
nooit meer te dikke takken en het werk is snel gedaan
het enige min puntje is het verbruik en de grote nogal moeilijk in de tuin te zetten
http://www.youtube.com/watch?v=-6mPQtpDnq8&feature=related
greetz roel
STIHL timbersports hope to get like jason
Re: mijn toekomstige versnipperaar
mijn werkgever heeft een Jenz hm561
da's ook heel erg wreed
nu op 1 klus erbij gehad
90cm diameter te bruut voor woorden
da's ook heel erg wreed
nu op 1 klus erbij gehad
90cm diameter te bruut voor woorden
- treespotter
- Prinses Irene
Dat is niet bruut. Dat is een snelle dood voordat je het weet. Dat is iedere pauze weer koppen tellen of je er niet een mist 

Zonde hoor, al dat dikke hout tot snippers verwerken. Kan je kacheltje jaren op branden!
Ow, en nu niet vertellen dat de snippers naar Cuijk gaan: er is dan meer energie gestoken in het snipperen + transport dan dat het in de centrale (met een rendement van minder dan 25%) opbrengt
Maar we dwalen af
Ow, en nu niet vertellen dat de snippers naar Cuijk gaan: er is dan meer energie gestoken in het snipperen + transport dan dat het in de centrale (met een rendement van minder dan 25%) opbrengt

Maar we dwalen af

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- treespotter
- Prinses Irene
25%? Dan is die 82% van mijn Vermont Casting Intrepid II zo gek nog niet. Huisje warm en eten koken op 8 kuub per jaar. En echt wel van onvervalst echt afvalhout van snoeiwerk, afgestorven- of gevaarlijkebomenhout.Pietje wrote:Zonde hoor, al dat dikke hout tot snippers verwerken. Kan je kacheltje jaren op branden!
Ow, en nu niet vertellen dat de snippers naar Cuijk gaan: er is dan meer energie gestoken in het snipperen + transport dan dat het in de centrale (met een rendement van minder dan 25%) opbrengt![]()
Maar we dwalen af
het waren 45 poulieren en wilgen maatje 100/150 doorsnee
wil je dat voor je kachel gewoon ff zeggen. meer dan 30 m3 per boom
moet ik zoiets in de 30 cm zagen
doe het graag hoor en moet het bij wolter thuis bezorgt worden
wel ff zeggen vanwege de de bezorgkosten
gtrz
wil je dat voor je kachel gewoon ff zeggen. meer dan 30 m3 per boom
moet ik zoiets in de 30 cm zagen
doe het graag hoor en moet het bij wolter thuis bezorgt worden
wel ff zeggen vanwege de de bezorgkosten
gtrz
ge moogt bij ons op de scouts anders gewoon de stammen neer kappen hoor zagen zullen wij wel doen
weet waar je om vraagt....
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
elke dag waren gem 8 30m3 containers vol 6 met chips en 2 met stamhout
helaas kan ik ze niet op je oprit gooien
denk dan maar eens aan houtopbrengst
- treespotter
- Prinses Irene
Dat waren toch niet die 45 populieren in Amsterdam waarover zo'n heftige discussie was ontstaan die langs dat fietspad stonden.
de stammen kunnen we wel gebruiken omdat we elke jaar in de winter min 5 lokalen moeten warm stoken en daar vliegt hout door dan ik had er een aan gedacht voor eerst de kachel op te stoken zo dat je een gloeiende laag hebt en er dan wat probere met propere grof hakselhout er op gooien of het zou werken weet ik nie maar ik wil het wel proberen
maar stammen zijn altijd welkom ze moeten nie gezaagd worden hoor
GREEZT ROEL

maar stammen zijn altijd welkom ze moeten nie gezaagd worden hoor

GREEZT ROEL
en waarom zou da nie gaan oke 8 containers is veel maar 1 oketjeerd wrote:elke dag waren gem 8 30m3 containers vol 6 met chips en 2 met stamhout
nee wolter het was een park renovatie waar alle grote populieren en wilgen drastisch zijn gedundtreespotter wrote:Dat waren toch niet die 45 populieren in Amsterdam waarover zo'n heftige discussie was ontstaan die langs dat fietspad stonden.
Nou, dat noem ik niet meer "dunnen", maar extreme vernietiging van noodzaak.het waren 45 poulieren en wilgen maatje 100/150 doorsnee
Ik hark,, dus ik leef.
ow, als het geen dunnen is, dan is het verjongen. Nog zo'n toverwoord 

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
als de bomen al zo dik zijn (en ook groot) waarom zou je dan nog gaan dunnen of verjongen? Heeft toch totaal geen zin meer...