Wilg uitlichten en verankeren...

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Wilg uitlichten en verankeren...

Post by Pietje »

Deze foto hadden jullie nog te goed; de wilg bij mijn schoonouders in de straat was uitgelicht EN verankerd. En wat is er gister met de boom gebeurd: er knalt gewoon een andere tak uit, nog net niet de tak waar de verankering aan hing... :lol:
(ik hoop dat de foto een beetje duidelijk is..)
Attachments
wilgklein.jpg
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Re: Wilg uitlichten en verankeren...

Post by treespotter »

Wat is dat nou Pietje. Is dat de kift dat jij hem niet hebt mogen snoeien?

Volgens mij heb ik de afgelopen dagen van bij jullie in de buurt alleen maar foto's van uit de grond stekende lucifers gezien. Dat betekend volgens mij dat er vast wel ergens een boompje te vinden is wat jij gesnoeid hebt waar een takje uitgebroken is.

Je had op zijn minst blij kunnen zijn dat de verankerde tak nog keurig in de boom zit. Of dat te danken is aan de kroonverankering is dat laat ik in het midden. :roll: Pietje, Pietje Pietje....
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

treespotter wrote:Dat betekend volgens mij dat er vast wel ergens een boompje te vinden is wat jij gesnoeid hebt waar een takje uitgebroken is.
Ja hoor, deze nog: :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Harrie
Treehugger
Treehugger

Post by Harrie »

Hee dat is in tongelre, ben vandaag bij de achterburen bezig geweest. Daar stond een driestammige berk met zo'n zelfde loopbrug erin.
Nu is ie door de storm twee en een half stammig geworden.
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Wel een zeer duidelijk plakoksel zo te zien .....zonder ankertje ???

Heb de afgelopen dagen veel al eerder gesnoeide bomen van stormhout moeten ontdoen. Wat wel blijkt is dat waar de storm zwaar is toegeslagen snoei geen zin heeft. maar in de randgebieden waar de wind ietsje minder is zie je bij een gesnoeide boom beduidend minder takbreuk en slechts kleine gebroken uiteinden. Krijg veel complimenten van klanten dat de boom van de buren is ingestort en hun gesnoeide boom zich kranig heeft gehouden in de storm - en da's wel heel erg mooi !

Maar meer dan wk 12 dan waait echt alles plat :mrgreen:

Grtn wouter
- climb fast, move slow -
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

-WOUTER- wrote:Wel een zeer duidelijk plakoksel zo te zien .....zonder ankertje ???
Die aanhechting er onder is er 1 die nog veel meer plakt, en die is blijven zitten... Wel uitgelicht, niet verankerd, maar voornamelijk windbelasting de goede kant op. :D

@ Harrie: inderdaad Tongelre, tegenover die bomen die Willy verzet heeft
Post Reply