Digitale camera
Digitale camera
Hoi allemaal.
Ik ben toe aan een nieuwe camera. De oude heeft het opgegeven doordat deze nogal eens klappen kreeg in het werk wat we doen. Ik vind het op zich wel leuk om er altijd eentje bij me te hebben, omdat er vaak wel iets te fotograferen valt. Ik had er eentje met een touchscreen, 10 megapixels en dergelijke. Het nadeel van deze was dat hij nogal gevoelig was voor stof, stoten en noem maar op.
Nu is mijn vraag, wat voor cameras gebruiken jullie, welke bevalt goed, en welke minder. Jullie weten allemaal wel welke gevaren een camera boven het hoofd hangen in ons vak. Ik heb dit ook al gevraagd in de winkel, maar daar weten ze eigenlijk niet goed welke het meest geschikt is.
Ik ben toe aan een nieuwe camera. De oude heeft het opgegeven doordat deze nogal eens klappen kreeg in het werk wat we doen. Ik vind het op zich wel leuk om er altijd eentje bij me te hebben, omdat er vaak wel iets te fotograferen valt. Ik had er eentje met een touchscreen, 10 megapixels en dergelijke. Het nadeel van deze was dat hij nogal gevoelig was voor stof, stoten en noem maar op.
Nu is mijn vraag, wat voor cameras gebruiken jullie, welke bevalt goed, en welke minder. Jullie weten allemaal wel welke gevaren een camera boven het hoofd hangen in ons vak. Ik heb dit ook al gevraagd in de winkel, maar daar weten ze eigenlijk niet goed welke het meest geschikt is.
De ene dag een takkedag, dan weer een snipperdag.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Re: Digitale camera
Panasonic lumix DMC FX100
klein, sterk, stootvast, 12 mjln megapixels en kraakheldere foto's.
koop er gelijk weer een als deze kapot is.
Daarnaast heb ik een goedkope digi samsung ES15 10 mgpxls voor aan m'n gordel - die neem ik veel mee en maakt ook mooie foto's maar de LUMIX is stukken beter.
Voordeel van de samsung is dat je er gewone baterrijen in kunt stoppen en niet afhankelijk bent van een accu....
succes ermee
grtn wouter
klein, sterk, stootvast, 12 mjln megapixels en kraakheldere foto's.
koop er gelijk weer een als deze kapot is.
Daarnaast heb ik een goedkope digi samsung ES15 10 mgpxls voor aan m'n gordel - die neem ik veel mee en maakt ook mooie foto's maar de LUMIX is stukken beter.
Voordeel van de samsung is dat je er gewone baterrijen in kunt stoppen en niet afhankelijk bent van een accu....
succes ermee
grtn wouter
- climb fast, move slow -
Ik sta al jaren (2,5) versteld van m'n canon ixus 110
Compacte en stevige behuizing-----degelijke knopjes-----klein (foto's wissen moet je toch altijd pas op je monitor doen) maar toch scherp lcd scherm-----belachelijk scherpe macro functie (da's voor heul dichtbij,leuk voor zwammen en aantastingen en beesies)
Over de duur van je toestel kan ik alleen zeggen dat je dat zelf in de hand heb. Je zult van mij geen foto op hoogte tijdens een monstersloopklus in het verschrikkelijke najaar te zien krijgen.
In dat geval kan ik je meer een te groot camera tasie aanraden waar je binnenin zelf nog e.a. aan stoot-safety aanbrengt. Maar ja mag weer niet groter zijn dan een gemiddelde telefoon zeker
Neem die Latex lijntassen die we gebruiken, die heb je bij de betere outdoorzaken ook in het mini (allerlei maten) voor welke camera het ook mogen worden.
Compacte en stevige behuizing-----degelijke knopjes-----klein (foto's wissen moet je toch altijd pas op je monitor doen) maar toch scherp lcd scherm-----belachelijk scherpe macro functie (da's voor heul dichtbij,leuk voor zwammen en aantastingen en beesies)
Over de duur van je toestel kan ik alleen zeggen dat je dat zelf in de hand heb. Je zult van mij geen foto op hoogte tijdens een monstersloopklus in het verschrikkelijke najaar te zien krijgen.
In dat geval kan ik je meer een te groot camera tasie aanraden waar je binnenin zelf nog e.a. aan stoot-safety aanbrengt. Maar ja mag weer niet groter zijn dan een gemiddelde telefoon zeker

Neem die Latex lijntassen die we gebruiken, die heb je bij de betere outdoorzaken ook in het mini (allerlei maten) voor welke camera het ook mogen worden.
ik klim liever ... dan werken
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
heb mij een pentax k7 gekocht net is een digitale spiegelreflex camera waterdicht stof dicht .
http://www.dslr.nl/?cat=reviews&id=0001462
http://www.dslr.nl/?cat=reviews&id=0001462
laat een oen niet zomaar doen !
Bijna zoals Wouter:
Lumix Panasonic DMC-FZ28
Bijzonder fijne camera, enorm zoombereik (18x!) met scherpe fotos vanwege de trillingscorrectie. Voorbeeldje van zoombereik: 2 fotos van dezelfde plek genomen, uit het handje.
Lumix Panasonic DMC-FZ28
Bijzonder fijne camera, enorm zoombereik (18x!) met scherpe fotos vanwege de trillingscorrectie. Voorbeeldje van zoombereik: 2 fotos van dezelfde plek genomen, uit het handje.
- Attachments
-
- guyklein1.jpg (56.5 KiB) Viewed 8965 times
-
- guyklein2.jpg (52.79 KiB) Viewed 8965 times
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Nikon coolpix P90
super leuke camera, alleen niet echt om mee door de boom te vliegen, stof e.d. zijn sowieso al niet goed met heel dat digitale wereldje.
reactie snelheid en de programeerbare instellingen van de coolpix hebben me voorlopig nog van de reflexcamera's kunnen weghouden.
super leuke camera, alleen niet echt om mee door de boom te vliegen, stof e.d. zijn sowieso al niet goed met heel dat digitale wereldje.
reactie snelheid en de programeerbare instellingen van de coolpix hebben me voorlopig nog van de reflexcamera's kunnen weghouden.
Ik heb een jaar geleden voor de panasonic FT1 gekozen. Die is waterdicht en heeft een schokbestendigheid om vallen van 1,5 m te overleven. 

- callum-aan
- Treehugger
Geschikt voor een hovenier of visser in ieder gevaldhr.banuyn wrote:Ik heb een jaar geleden voor de panasonic FT1 gekozen. Die is waterdicht en heeft een schokbestendigheid om vallen van 1,5 m te overleven.

Ik heb een Panasonic Lumix DMC-S42. Wel in een hard case voor aan de gordel maar meestal vergeet ik te fotograferen tijdens het werk. Klanten maken trouwens meer dan genoeg foto's.
Me transmitte sursum Caledoni!!
heb er ook al dikwijls aan gedacht om mij er eentje aan te schaffen, moet niet zo'n flitsend, hypermodern ding zijn waar je ook mee kan stofzuigen en aardappelen schillen, maar gewoon een simpel ding om foto's te nemen dat een val van 25 meter kan overleven... (mijn hoogwerker is niet hoger
)

- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
nochthans kan je anders je vrouw per direkt ook buiten gooien als je fotoapparaat kan aardappelen schillenjef wrote:heb er ook al dikwijls aan gedacht om mij er eentje aan te schaffen, moet niet zo'n flitsend, hypermodern ding zijn waar je ook mee kan stofzuigen en aardappelen schillen, maar gewoon een simpel ding om foto's te nemen dat een val van 25 meter kan overleven... (mijn hoogwerker is niet hoger)

laat een oen niet zomaar doen !
ik heb de voorloper van deze zeer goed toestel en kan zeer veel aan de mijne heeft in de modder gelegen echt een goed toestel
µ TOUGH-8010
http://www.nl.olympus.be/consumer/29_di ... _22707.htm
echt de moeite
greezt roel
µ TOUGH-8010
http://www.nl.olympus.be/consumer/29_di ... _22707.htm
echt de moeite
greezt roel
STIHL timbersports hope to get like jason
@ bruno
denk je nu echt dat ik mijn vriendin ga buitenwippen? met zo'n kop als de mijne vind ik nooit een nieuwe!!!
(alhoewel... dat buiten-wippen... ahum...
)
denk je nu echt dat ik mijn vriendin ga buitenwippen? met zo'n kop als de mijne vind ik nooit een nieuwe!!!

(alhoewel... dat buiten-wippen... ahum...

o ja, fototoestellen!
roel, die olympus lijkt me wel een redelijk ding, heb je daar een richtprijs van?
en hoe snel reageert die als je afdrukt? want die van mijn vriendin wacht altijd 3seconden vooraleer de foto genomen wordt, vind ik nie leuk...
roel, die olympus lijkt me wel een redelijk ding, heb je daar een richtprijs van?
en hoe snel reageert die als je afdrukt? want die van mijn vriendin wacht altijd 3seconden vooraleer de foto genomen wordt, vind ik nie leuk...
@jef
de mijne koste een bijna een 300 euro maar een zeer degelijk toestel
deze kost een 499 als ik me nog goed heriner en hij reageert direct als je duwt ik kan zelfs 12 foto's nemen in 3 sec denk ik
als je op hun site gaat kijken en dan klikt op nu bestellen dan zie je de prijs er van
maar een zeer goed toestel
greetz roel
de mijne koste een bijna een 300 euro maar een zeer degelijk toestel
deze kost een 499 als ik me nog goed heriner en hij reageert direct als je duwt ik kan zelfs 12 foto's nemen in 3 sec denk ik
als je op hun site gaat kijken en dan klikt op nu bestellen dan zie je de prijs er van
maar een zeer goed toestel
greetz roel
STIHL timbersports hope to get like jason
Ik ben er in ieder geval een stuk wijzer van geworden dan in de winkel jongens. Bedankt voor jullie input. Ik zal de verschillende suggesties eens naast elkaar leggen. Ik ben niet iemand die veel met foto's doet, dus een camera met allerlei instellingen is aan mij niet besteedt, maar af en toe wat plaatjes schieten is toch wel leuk.
Ik laat nog wel eens weten wat het geworden is, en zal zeker nog eens wat foto's plaatsen.
Ik laat nog wel eens weten wat het geworden is, en zal zeker nog eens wat foto's plaatsen.
De ene dag een takkedag, dan weer een snipperdag.
- treespotter
- Prinses Irene
Voor mij is het deze geworden.
http://www.dpreview.com/news/1001/10012 ... dmcft2.asp
Hij heeft een 14 megapixel sensor, maar daar moet je jezelf niets van voorstellen. Boven de 7 megapixel is het oplossende vermogen van de lens onvoldoende om een hogere instelling te gebruiken.
Voor de rest is het een waanzinnig cameraatje. De filmkwaliteit is waanzinnig en het voordeel is dat je kan in- en uitzoomen terwijl de camera de scherpte en belichting blijft aanpassen. Ik heb hem afgelopen week ook even onder de waterspiegel gebruikt, maar voor foto's in troebel water heeft de software geen oplossing.
http://www.dpreview.com/news/1001/10012 ... dmcft2.asp
Hij heeft een 14 megapixel sensor, maar daar moet je jezelf niets van voorstellen. Boven de 7 megapixel is het oplossende vermogen van de lens onvoldoende om een hogere instelling te gebruiken.
Voor de rest is het een waanzinnig cameraatje. De filmkwaliteit is waanzinnig en het voordeel is dat je kan in- en uitzoomen terwijl de camera de scherpte en belichting blijft aanpassen. Ik heb hem afgelopen week ook even onder de waterspiegel gebruikt, maar voor foto's in troebel water heeft de software geen oplossing.

kijk eens aan, de opvolger van mijn FT1. Have Fun!
nu we toch bezig zijn, ik heb mij een canon powershot D10 aangeschaft...
water, stof, schok en jefbestendig
water, stof, schok en jefbestendig
- treespotter
- Prinses Irene
Da's een mooi ding. Ik vond hem een beetje lomp, maar achteraf gezien had ik wat betreft de fotokwaliteit ook beter voor de Canon kunnen kiezen. Het lensje van de Panasonic kan de 14 megapixel sensor niet waar maken.
het ding ziet er wel een beetje raar uit, maar foto's zijn van hoge kwaliteit...