lijkt mij niet want het is een duolock en geen triplelock.

ze worden overal nog gewoon verkocht op een fliplijn.

al zou het wel mogen dan als secundare.
bedankt alvast

colega heeft hem ook vind hem niej fijn.Tamil wrote:"En als je echt perse toch met een snaphook wilt klimmen, ISC heeft er een met een triple sluiting gemaakt"
Als je die eens wilt proberen timo? ik heb er een voor de lol in mn bus hangen!
dankje walter. dis wel duidelijk.treespotter wrote:Het is nog niet helemaal volledig Timo.
De werkelijke redenen waarom jij er 'nooit' mee mag werken zijn er twee.
1. De snaphook is ontworpen voor het gebruik aan een zogenaamde "overhead" zekeringslijn. http://www.petzl.com/en/pro/works/framing-and-roofing Hierbij is het de bedoeling dat de snaphook aan een lijn aan de gordel (voor of achter op de rug) vast zit. Je zekert jezelf door de snaphook aan een (stalen) ankerlijn boven jou hoofd te klikken.
Dit is dus echt een andere opstelling dan een lijn aan één D ring van jou gordel en de snaphook aan de andere D ring.
2. Wanneer jij aan het klimmen bent dan moet jij gebruik maken van schroef of drieweg karabijnhaken in jou primair valbeveiligings/klimsysteem. Op het moment dat jij onderweg bent naar boven dan verwissel jij regelmatig van lijn. Bodythrusten tot aan een tak, fliplijn vastzetten, klimlijn losmaken, lijn naar een volgende tak werpen en weer aankoppelen en dan weer de fliplijn losmaken om verder te klimmen.
In dit klimvoorbeeld heb je jou primair klimsysteem verwisseld en hang je in de boom met een systeem wat niet bedoeld is als primair (het enige) systeem. De fliplijn is bedoeld als werkpositioneringssysteem wat een backup moet hebben van een valbeveiligingssysteem. "Even omwisselen van lijn mag dus alleen maar wanneer dat andere systeem ook is voorzien van een schroef of drieweg karabijnhaak.
Dusssss. Om het even duidelijk te maken. Mag je met een snaphook aan jou fliplijn werken? JA! Mag je dan je klimlijn loskoppelen? NEE! Met andere woorden. In onze dagelijkse werkpraktijk is het niet mogelijk om met een snaphook te werken omdat het meerdere malen per dag voorkomt dat je alleen in de fliplijn staat. Al was het alleen maar om de pullbacktrick uit te halen.
Sandra was mij net voor tijdens het typen van dit bericht.Ben nou eenmaal geen snelle 10 vingertyper
he steven.peppel wrote:he timo, ik heb sinds een tijdje ook die triple snaphook. ik vind hem netzo fijn als de dubbele versie.
ps: je bent goed bezig geweest op de klimkampioenschappen!! ga zo door!
groeten je oud klasgenoot,
steven
bsi
Ach,, als het maar gezellig is...(had misschien beter een pm-etje moeten sturen dit hoort niet echt thuis op een forum )