diverse cursussen motorzagen
diverse cursussen motorzagen
Ik ben woonachtig inde regio Apeldoorn \ Zwolle en ben opzoek naar verschillende cursussen motorzagen, om te beginnen een basiscursus hoe ik veilig met het apparaat om kan gaan.
Ik ken alleen de opleiding van ipc, iemand die nog meer goede cursussen weet?
Ik ken alleen de opleiding van ipc, iemand die nog meer goede cursussen weet?
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
Re: diverse cursussen motorzagen
gezien mijn ervaringen met verschillende cursussen....zou ik er nu voor kiezen een cursus te volgen bij een kei goede zager.
Jan Roest vind ik de beste !! ook nog eens europees kampioen preciesie velling.
Enige (endat is dan ook echt het enige nadeel) is dat je er geen certificaat mee scoort.
Hij woont in Duizel (0497-517305)
Naast IPC kun je ook een module volgen bij een Helicon opleiding / Ik zit in Eindhoven nog op school en heb daar enkele zaagcursussen gevolgd.
Redelijke cursus, nie meer en nie minder.
Succes
Ludo van Mil / Den Dungen
Jan Roest vind ik de beste !! ook nog eens europees kampioen preciesie velling.
Enige (endat is dan ook echt het enige nadeel) is dat je er geen certificaat mee scoort.
Hij woont in Duizel (0497-517305)
Naast IPC kun je ook een module volgen bij een Helicon opleiding / Ik zit in Eindhoven nog op school en heb daar enkele zaagcursussen gevolgd.
Redelijke cursus, nie meer en nie minder.
Succes
Ludo van Mil / Den Dungen
- treespotter
- Prinses Irene
Even een belletje naar Helicon Apeldoorn. Dan kan je nog uitslapen ook. 

Bij helicon kost hij wel €540,- beetje veel geld.
http://cursusoverzicht.helicon.nl/Cursu ... ursus.aspx
- treespotter
- Prinses Irene
Wil jij hierop een serieus antwoord of een aardig antwoord.racoon wrote:Bij helicon kost hij wel €540,- beetje veel geld.
Laat ik het eens aardig proberen............ Nee, dat lukt niet, sorry.
Wat had jij verwacht? Drie tientjes?
treespotter wrote:Wil jij hierop een serieus antwoord of een aardig antwoord.racoon wrote:Bij helicon kost hij wel €540,- beetje veel geld.
Laat ik het eens aardig proberen............ Nee, dat lukt niet, sorry.
Wat had jij verwacht? Drie tientjes?
Nee een euro of €100,-
- treespotter
- Prinses Irene
Dat gaat je echt niet lukken Racoon. Zagen met een motorzaag is meer dan een beetje om je heen zwaaien met een herriemachine. Hoe kan je goed met de machine omgaan als je niets weet van de veiligheidsrichtlijnen of hoe je ergonomisch te werk moet gaan (om het meer dan drie weken vol te houden) En het zou toch ook wel leuk zijn om te weten hoe je de machine moet onderhouden.
Iedereen kan een zaag starten en van de gevolgen staat een groot deel van Youtube vol.
Iedereen kan een zaag starten en van de gevolgen staat een groot deel van Youtube vol.

treespotter wrote:Dat gaat je echt niet lukken Racoon. Zagen met een motorzaag is meer dan een beetje om je heen zwaaien met een herriemachine. Hoe kan je goed met de machine omgaan als je niets weet van de veiligheidsrichtlijnen of hoe je ergonomisch te werk moet gaan (om het meer dan drie weken vol te houden) En het zou toch ook wel leuk zijn om te weten hoe je de machine moet onderhouden.
Waar het mij omgaat is dat ik veilig een aantal stammen kleiner kan maken voor de open haard, en dat ik weet hoe de motorzaag werkt.
- treespotter
- Prinses Irene
Helicon Apeldoorn... of een rolstoel. Aan jou de keus.
Voor dat bedrag leer ik je starten, de zaag uitzetten en tanken.racoon wrote:Nee een euro of €100,-
Deal?

(Oh, koffie in de prijs)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Misschien het overwegen waard als je ziet dat bij verkeerd gebruik het je leven kan kosten.racoon wrote:Bij helicon kost hij wel €540,- beetje veel geld.
Ik heb me altijd afgevraagd waar een mens z'n prioriteiten stelt als je ziet dat mensen zonder problemen 300 euro betalen om een paar liter olie in een motor van een auto te gieten, maar dat niet willen betalen om levensbedreigende situaties te voorkomen.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
nu ga ik waarschijnlijk weer wat moeten aanhoren...
maar het is niet omdat je een rijbewijs en een auto hebt, dat je met de auto kan rijden!
ik beb geen motorzaagcursusvan540eurobrevet en loop anders behoorlijk wat uurtjes met dat ding rond.
maar het is niet omdat je een rijbewijs en een auto hebt, dat je met de auto kan rijden!
ik beb geen motorzaagcursusvan540eurobrevet en loop anders behoorlijk wat uurtjes met dat ding rond.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
ik denk dat deze jongen gewoon een workshop wil doen ofzo .
vind het niet fijn dat jullie hem gewoon gaan afzeiken . hij doet al de moeite om eens te kijken of hij een opleiding kan hebben .
er zijn er zoveel die gewoon aan de slag gaan ermee .
fuck het certificaat
ga eens langs bij jan roest of zo vraag eens of hij jou wat tips kan geven en of je eens een dagje mee kan draaien .
je wilt toch maar wat haard hout maken .
of je koopt een handzaag voor je haardhout
vind het niet fijn dat jullie hem gewoon gaan afzeiken . hij doet al de moeite om eens te kijken of hij een opleiding kan hebben .
er zijn er zoveel die gewoon aan de slag gaan ermee .
fuck het certificaat
ga eens langs bij jan roest of zo vraag eens of hij jou wat tips kan geven en of je eens een dagje mee kan draaien .
je wilt toch maar wat haard hout maken .
of je koopt een handzaag voor je haardhout

laat een oen niet zomaar doen !
ik zou een handzaag kopen.
want ook met haardhout zagen kan je vreselijke ongelukken maken
want ook met haardhout zagen kan je vreselijke ongelukken maken
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
Wat als er toch een schepper is?!
- ludovanmil
- Diehard Treehugger

Ik vind alle reacties vooral grappig.
Maar of degene die de vraag stel er veel mee opschiet ???
Ben het dan ook wel eens met Bruno. We hoeven ook niet TE gewichtig te doen over het gebruik van de motorkettingzaag. Hoeveel duizenden mensen zagen er haardhout zonder gehinderd te worden door kennis, ervaring en inzicht.
Deed ik ook al jaren voordat ik met opleiding begon.
Ik zou in een dag al aardig wat kunnen overbrengen, naast het starten, tanken en koffie.
Je kan bellen.
Mogelijk dat we het eens worden over de prijs, je moet wel naar Brabant afreizen.
Of bel een boomverzorger in je eigen regio die je een dagje wil bijscholen.
succes.
Ludo van Mil
- treespotter
- Prinses Irene
Voordat je dit gaat aanbieden Ludo, moet je misschien eerst even vragen welk merk motorzaag er gebruikt gaat worden. Voor ons is de verhouding voor één zaag en uitrusting/cursus waarschijnlijk 70/30. Maar wanneer je alleen maar een Einhell zaag van de Hornbach hebt gekocht dan komt die verhouding op 20/80 en dan is die cursus inderdaad een beetje aan de 'dure' kant.
cursus motorzaag is misschien te verwaarlozen, maar als het gaat over hout onder spanning, dan zou ik toch een klein cursusje volgen.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
KIMME wrote:cursus motorzaag is misschien te verwaarlozen, maar als het gaat over hout onder spanning, dan zou ik toch een klein cursusje volgen.
De vraag is natuurlijk waar?
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
Kom op Racoon, keuze te over dus !!
maak een besluit.
Bel iemand of een opleidingsinstituur 'of whatever' .
Of hobby zelf lekker aan. Dat zijn welgeteld al 3 mogelijkheden.
maak een besluit.
Bel iemand of een opleidingsinstituur 'of whatever' .
Of hobby zelf lekker aan. Dat zijn welgeteld al 3 mogelijkheden.
Voor 400 € kom ik wel effe even zagen
moet je gelijk je niks aantrekken van die machine 

- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
Ik ben op m'n 12 jaar beginnen werken met een motorzaag onder toezicht van m'n vader die textielhandelaar was. Ik ben best tevreden met die initiële opleiding
Ik ben overtuigd dat een flinke dosis gezond verstand je al een stuk verder zal brengen, maar bespaar zeker niet op beschermende kledij en neem tijdig een braek zodat je niet oververmoeid met een motorzaag aan de slag gaat. De ongevallen gebeuren meestal aan het einde van de dag door 'routine' en vermoeidheid.
Vergeet ook je helpers niet... meestal zijn zij het slachtoffer bij ongevallen! Ik spreek spijtig genoeg uit ervaring
Ik ga zeker niet zeggen dat een cursus overbodig is als je er 'geen ballen' verstand van hebt, en op internet kan je al wat eenvoudige technieken terugvinden die al beter zijn dan zomaar in het wilde weg gaan zagen.

Ik ben overtuigd dat een flinke dosis gezond verstand je al een stuk verder zal brengen, maar bespaar zeker niet op beschermende kledij en neem tijdig een braek zodat je niet oververmoeid met een motorzaag aan de slag gaat. De ongevallen gebeuren meestal aan het einde van de dag door 'routine' en vermoeidheid.
Vergeet ook je helpers niet... meestal zijn zij het slachtoffer bij ongevallen! Ik spreek spijtig genoeg uit ervaring

Ik ga zeker niet zeggen dat een cursus overbodig is als je er 'geen ballen' verstand van hebt, en op internet kan je al wat eenvoudige technieken terugvinden die al beter zijn dan zomaar in het wilde weg gaan zagen.
-
- Nieuw
Gezond verstand en goed beraad doet wonderen.
-
- Niet meer nieuw
ik heb zelf ook geen cursus gevolgt zelf een beetje aangeleerd en vergeet de veiligheidskleding niet dat is het belangrijkste