Een filmpje over "Niemand"

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
Post Reply
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Een filmpje over "Niemand"

Post by Pietje »

Niemand is treehugger.... :? (na 11 seconden)
http://www.youtube.com/watch?v=wqeXX3uoyoM

en over hetzelfde onderwerp:

http://www.youtube.com/watch?v=34mpVexpAYo
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Re: Een filmpje over "Niemand"

Post by treespotter »

Ik ben een paar jaar geleden overgegaan van Eneco naar Nuon. Waarom? Omdat Nuon groene stroom kan leveren in zijn meest pure vorm. Zon, wind en water. Maar ik vond de stopcontacten de afgelopen maanden steeds meer gaan 'stinken'.
Ik heb de petitie getekend maar weet nu nog niet waar ik het beste aan kan kloppen.
Voor mij is fossiele en atoom geen optie. :roll:
Tamil
Site Admin
Site Admin

Post by Tamil »

Atoomstroom is misschien eng! maar voor mij nog steeds een betere optie dan groenstroom!

Groenstroom :? , Kom op zeg een beetje met je diesseldampuitstoottanker heen en weer varen om speciaal gesnipperde bomen uit het buitenland op te halen om ons geweten af te kopen! bah! want wij denken met z'n allen nog steeds dat wij ons eigen land van groenstroom kunnen voorzien!

Ohja we halen ook nog cacaodoppen op om hier weer een "milieuvriendelijke" auto te laten rijden! Heel nobel! terwijl intussen daar het halve land wegspoelt doordat er geen humus meer in de bodem blijkt en er niets de grond wil vast houden omdat het er niet meer kan groeien.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Tsja, daar heb je wel een beetje gelijk Tamil, maar die kolencentrales en het 'oogsten' en transport van dat stookproduct zijn nog veel kwalijker.
Ik denk dat ik maar een windmolentje op mijn rug bind wanneer ik weer eens een hoge boom moet snoeien tijdens harde wind. :lol:
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Voor wie denkt dat kernenergie "CO2-neutraal" is, even een "kleine" teleurstelling. Uranium moet gewonnen, veredeld en van ver komen, en heeft in de centrale een energetisch rendement van ongeveer 1%. Dit bij elkaar maakt dat de hoeveelheid CO2 per kilowattuur op 250gram uit komt, terwijl vaste biomassa-verbranding op 15 gram per KWu wordt geschat.
Als je deze twee gaat vergelijken met de verhouding geinvesteerde/opgebrachte energie, dan heeft biomassa 11x meer opbrengst dan investering, en kernenergie 3x meer opbrengst dan investering. En wind op zee ca 35x meer opbrengst....

Daarbij komt dat de uraniumvoorraden in het huidige verbruik over 60 jaar op zijn, en als alle energie van kernenergie af zou komen, zouden we er over 4 jaar al "doorheen" zijn. Bovendien komt de meeste uranium uit Rusland, niet echt handig... :?

Oh, en het afval. Als we over 100 jaar opgezadeld zitten met een bijna olieloze maatschappij, in huizen van strobalen etc, hoe moeten we dan al die (oude) kerncentrales "inpakken" als ze door een stijgende zeespiegel dreigen onder water te staan...? Dit kun je latere generaties al helemaal niet aandoen. :oops:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

hoor hier weer niet veel goed he .
soms vraag ik me dan toch het volgende af . ja kan hier in belgie een zelfbouw windmolenpaket kopen maakt genoeg stroom voor een gezin van 4 mensen . dit lijkt mij dus een oplossing en milieu vriendelijk zeker en vast (goedkoop 3000 euro) .
enkel ik mag hem niet zetten van stedenbouw . als we naar een betere wereld willen . (groenere wereld) zouden we dan eens niet beginnen met een beetje verdraagzaam te zijn . en als we dan ons best doen lukt het wel .
maar zoals tamil zegt is er ook een keerzijde aan al dat gestook van biomassa (stel je eens voor dat 1 of andere gek aan de andere kant van de wereld al de bossen begint te kappen om het o zo beschaafde europa te voorzien van biomassa )
laat een oen niet zomaar doen !
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Verdraagzaam zijn is tot daar aan toe Bruno, maar je hoeft niet alles te pikken.
Ik heb nu zo'n drie jaar mijn houtkacheltje branden. Twee weken geleden kreeg ik bezoek van mijn buurman. Het was die dag nevelig en ik had net mijn kachel aangestoken. De buurman kwam melden dat het in hun huis weer eens net zo rook als bij mij in de kachel. Onze pijp steekt boven de nok van het dak uit, maar omdat de wind precies uit de verkeerde hoek kwam en de rook neersloeg op het dak kwam er veel rook via de Velux dakramen bij de buren naar binnen.
Ik heb de kachel die dag uit laten gaan, een dikke trui aangedaan en ben de volgende dag direct naar de kachelboer gegaan om nog een extra meter Metaloterm kachelpijp te kopen. Wij gingen ervan uit dat de buren nooit last van de rook hadden omdat wij nooit klachten hebben gehad. Wanneer wij nu de kachel aan willen doen kijken wij toch echt even buiten hoe de wind staat en of het nevelig is.
Het kan toch niet zo zijn dat er door ons toedoen mensen zijn die in onze overlast moeten zitten.
De windmolentjes die jij bedoeld Bruno die zijn vast ook niet geluidloos waardoor er in een woonwijk best wat irritatie kan ontstaan.
Wij leven hier in deze lage landen nou eenmaal heel dicht op elkaar, dus een beetje rekening houden met elkaar kan soms betekenen dat wij niet altijd onze eigen warmte via houtkachel of elektriciteit via windmolen kunnen maken.
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

:lol: :lol: dat probleem ken ik ook met m'n kacheltje. :lol: :lol:

maar je moet er idd met dat soort dagen wel rekening mee houden. Voordeel hier is dat de rook wel in onze eigen tuin neerslaat en mijn buurman ondanks zijn mopper de mopper instelling nog nooit aan onze deur is geweest :wink:
- climb fast, move slow -
Tamil
Site Admin
Site Admin

Post by Tamil »

:) rook overlast. Soms heb ik last van me zelf:? Gaat het de ene buis uit en door de trek in huis de andere buis weer in :? zelfs als je vrij woont heb je daar mee te maken! Mijn lamp knippert wel eens door de lasinstalatie van de buurman. Is soms iritant! maar hij komt ook niet klagen als ik met een 088 op zondag een houten salon tafel aan het zagen ben uit een stuk hout. Ik denk dat je pas echt van overlast mag spreken als het frequent voor komt dat je een ander door jou toedoen lastig valt! En toch ook best wel verdraagzaam mag zijn, maar het is wel dat die molentjes een enorme herrie kunnen maken. Het liefst zou ik er ook een neer zetten, maar val het liefst mezelf nog maar even lastig met een pluim rook in huis, tot er een molen in mijn tuin moet!

Wellicht zijn we over een paar jaar al gewent aan:
-Zelf olie uit plastic halen.
-Stroom uit de restwarmte van je houtsnipper cv.

Ik denk dat je over het algemeen al heel goed bezig bent dat als je als boomverzorger je warmte uit je afval/afvoer hout haalt! die kachel, snipper cv, instalatie, etc is nog aftrekbaar ook! Omdat je je kosten van je afvoer hiermee drukt en als bonus voor het hout verwerken zit je er nog warm bij ook!
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Nog even een linkje voor iedereen die dit kabinet in het Haagse pluche gestemd heeft.

http://www.chernobyl-international.com/ ... ators.html

Het is en blijft tenslotte schone energie. Hier ruik je niets van in het stopcontact. :roll:
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Een jaar geleden was er een docu over de strijd en de omstandigheden waarin deze mensen gewerkt hebben om de schade na de explosie in te perken, en hoe het ze nu vergaat. Brr. Natuurlijk zal dit niet in Europa gebeuren :roll: , maar alleen al het mogelijke risico is de energie niet waard.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Pietje wrote:Natuurlijk zal dit niet in Europa gebeuren :roll:
Echt niet? Zou jij niet gaan helpen het 'gat' te dichten ook al weet je dat het je laatste week is?
De andere optie is dat je iedereen anders gewoon laat verrekken.
Of is er nog een andere optie. O ja, niet aan beginnen.
Post Reply