grcs winch
grcs winch
hallo,
ik zal mij eerst even voorstellen. mijn naam is wannes broekaert en werk al 6 jaar al boomverzorger. in de regio roosdaal, dilbeek. ik volg dit forum al een tijdje al lezend,
maar nu heb ik een vraag over de grcs.
ik overweeg de aankoop van dit tuig, wat zijn de mogelijkheden en is het echt zijn geld waard (2500 euro). of zijn er alternatieven.
groeten wannes
ik zal mij eerst even voorstellen. mijn naam is wannes broekaert en werk al 6 jaar al boomverzorger. in de regio roosdaal, dilbeek. ik volg dit forum al een tijdje al lezend,
maar nu heb ik een vraag over de grcs.
ik overweeg de aankoop van dit tuig, wat zijn de mogelijkheden en is het echt zijn geld waard (2500 euro). of zijn er alternatieven.
groeten wannes
- treespotter
- Prinses Irene
Re: grcs winch
De GRCS is echt zijn geld dubbel en dwars waard Wannes (welkom op Treehugs trouwens). Voor een alternatief moet je even kijken in de nieuwe catalogus van Safetygreen die hierboven te bestellen is. Je kan natuurlijk ook even de volgende link bekijken.
http://www.treehugs.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=2015
http://www.treehugs.nl/forum/viewtopic.php?f=6&t=2015
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
welkom wannes
grcs of aanverwante zijn echt wel leuk speelgoed , maar een dagje uitleg of workshop kan geen kwaad . jammer dat hij prijzig is en nu word hij nagemaakt maar de namaak is ook niet goedkoper jammer maar helaas .
ik weet ook een plaats waar je hem kan huren /dag en met de nodige uitleg.
grcs of aanverwante zijn echt wel leuk speelgoed , maar een dagje uitleg of workshop kan geen kwaad . jammer dat hij prijzig is en nu word hij nagemaakt maar de namaak is ook niet goedkoper jammer maar helaas .
ik weet ook een plaats waar je hem kan huren /dag en met de nodige uitleg.
laat een oen niet zomaar doen !
kan het ook gebruikt worden om stammen en takken te versleuren tot bij hakselaar en camion? en wat is de snelheid er van.
in principe kan het, met behulp van een elektrische aandrijving. Ik heb er ooit vanalles mee geprobeerd en sommige dingen zijn gelukt en andere mislukt. Maar de adapters voor de elektrische bediening heb ik nog, mocht het u interesseren.
Ergens rond de 28ste van deze maand gaan we er een dag mee aan de slag in een cursus van ons. als jij wil kan je komen kijken.
Om takken te slepen richting de vrachtwagen zijn er andere betere en goedkopere dingen.
Ergens rond de 28ste van deze maand gaan we er een dag mee aan de slag in een cursus van ons. als jij wil kan je komen kijken.
Om takken te slepen richting de vrachtwagen zijn er andere betere en goedkopere dingen.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Voor meer snelheid kan je denk ik beter voor een motor aangedreven lier gaan! maar daar kan je dan weer niet mee afvangen 

kimme kan je een enkele oplossingen geven om takken en stammen op een efficiente en snelle mannier ergens heen te trekken
- treespotter
- Prinses Irene
Ach joh Kimme, hou nou toch op. Takken slepen doe je niet met een GRCS. Daar heb jij vast wel betere dingen voor.
ja, maar motor aangedreven lier gaat niet echt snel vooruit. 18m per min. dan kan kan ik sneller sleuren met die takken. of klop dit toch niet?
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
de moter winch gaat echt wel snel hoor jongen of je moet een rups suv kopen zoals ik gedaan heb .dat gaat ook snel
maar met grcs zou ik het je niet aanraden kwestie dat je dikke armen zoals popey gaat krijgen .
maar met grcs zou ik het je niet aanraden kwestie dat je dikke armen zoals popey gaat krijgen .

ja, zo een rups voertuig van honda heb ik ook al overwogen. daar kan gezaagde stammen in vervoeren, maar takken?
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
wannes ik heb een hinowa rups geloof me daar worden veel takken en bomen mee door de tuin gesleept naar de versnipperaar . kijk anders eens op men site
is echt een all in one
is echt een all in one
Uhm
waarom breng je de snipperaar niet naar de takken? als je toch enorme takken wil gaan slepen zal er vast ruimte zijn je snipperaar daar te krijgen,

wannes wrote:ja, maar motor aangedreven lier gaat niet echt snel vooruit. 18m per min. dan kan kan ik sneller sleuren met die takken. of klop dit toch niet?
ik weet niet hoe jij eruit ziet, maar ik kan een tak of boom van 1000 kg niet sneller dan 18 meter per minuut vooruit slepen met mankracht alleen.
maar er zijn nog andere oplossingen.
tamil, de versnipperaar naar takken verplaatsen kan als de snippers ter plaatse kunnen blijven, maar meestal moeten snippers in camion versnipperd worden en dat doe ik graag met de minst mogelijke moeite!!
ja want een volume kruiwagen met snippers verplaatst moeilijker dan hele takken?
ik denk dat er voor elk probleem meerdere goede oplossingen zijn...

ik denk dat er voor elk probleem meerdere goede oplossingen zijn...
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
ja tamil hier in belgie zijn de tuinen net anders dan in nederland en moeten we meestal met al de takken naar buiten in plaats van de snipperaar binnen . wat we ook kunnen natuurlijk door onze kleine jojo .
wij hebben z,on klein lief snipperaartje een eltite super prof. pas door een deur heen. kan 12cm hebben. en met opvoerband hup zo in de kruiwagen bij de boom 

http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
Wat als er toch een schepper is?!
Silversan wrote:Bodemverdichting is wel een stuk minder natuurlijkJoris wrote:EEN PAARD!!!!
Ja dus echt niet, als je je grond naar de knoppen wilt hebben moet je er een paart op laten lopen
stel:
Paart weegt 800kg, heeft 4 poten

Er drukt dus 200kg op pak hem beet 12 cm2 !
Kan je er toch beter een shovel o.i.d neer zetten !
ik had het gewoon over de fysieke inspanning om te slepen 

- treespotter
- Prinses Irene
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
de hoeven van een groot trekpaard zijn zo groot als een bord om uit te eten. Zo'n paard weegt wel 1000 tot 1200 maar staat op ongeveer 2000 vierkante cm als je ervan uitgaat dat een eetbord 25 cm diameter heeft.Tamil wrote:Silversan wrote:Bodemverdichting is wel een stuk minder natuurlijkJoris wrote:EEN PAARD!!!!
Ja dus echt niet, als je je grond naar de knoppen wilt hebben moet je er een paart op laten lopen
stel:
Paart weegt 800kg, heeft 4 potenbenen, voor ik het fout schrijf 4 hoeven
Er drukt dus 200kg op pak hem beet 12 cm2 !
Kan je er toch beter een shovel o.i.d neer zetten !
1200/2000 is dus een 0.6 kg/cm². Dat valt dus nog wel reuze mee.
Last edited by KIMME on 20 Oct 2010, 21:45, edited 1 time in total.
- treespotter
- Prinses Irene
Ok, ok, bodemverdichting is een groot woord, maar alle oppervlakkig groeiende beworteling is naar zijn grootje. En wanneer een groot trekpaard, of zoals wij in Nederland zeggen een Belgische knol, de tuin in kan rangeren dan kan mijn TV150 en aanhanger er ook echt wel in.