JohnnY wrote:Na het afzoeken van het internet kom je bij alle koperzwamen van die witte stekeltjes tegen en ze staan altijd in een groepje. dat is bij deze niet zo.
Ben nieuwsgierig wat het is

Ik weet het, ik weet het.
Dat is een koperzwammetje dat op dit moment in therapie is voor verlatingsangst. De rest stond stiekem om het hoekje te kijken en toen kwam jij ineens langs.
Ik heb hier een Capitool veldgids paddestoelen en daarin staat op pagina 137 de Echte Kopergroenzwam. "Verschijnt alleen of in kleine groepjes op de grond of op dood hout in loof- of naaldbossen". In deze veldgids staat een foto die goed overeenkomt met jou foto's.
Op een plaatje in de Paddestoelen encyclopedie, geschreven door Gerrit J. Keizer staat de kopergroenzwam. Hier is de hoed van de paddestoel verder open en zitten er meer Velumvlekken op de hoed.
Daaronder staat de Valse kopergroenzwam. Vorm en velumresten komen meer overeen met jou plaatjes, maar deze heeft een hoed die van kopergroen tot lichtgeel kan kleuren.
Ga nog eens terug om te kijken, misschien zijn vorm en kleur veranderd, maar zoals ik het nu kan inschatten dan ga ik voor de Echte kopergroenzwam.