keybak security

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

keybak security

Post by timo »

las op een ander forum dat sommige klimmers (americaanse) z,on ding gebruiken om hun handzaag te zekeren. zijn er ook nederlandse/belgiese klimmers die z,on ding hebben of ooit gehad hebben :?:

http://onestop-key-rings.co.uk/keybak-s ... ccdcf9deda
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
KIMME
Treehugger
Treehugger

Re: keybak security

Post by KIMME »

lijkt me een heel fijn draadje te zijn waar je handzaag dan aan vasthangt. Ook het bereik (lengte van de draad) lijkt me kort te zijn. ben het nog niet tegengekomen bij iemand. wat ook bestaat, en dat heb ik hier ergens , is hetzelfde systeem maar iets ruiger uitgevoerd met een heel fijn staalkabeltje. maar heb het nog nooit gebruikt voor een handzaag dus weet niet of het wat is.
Ik meen te weten dat harrie er een soort van dun fietsrekachtig ding voor gebruikt.

Noodzakelijk is het soms wel. Rafw heeft onlangs een handzaag van me in de onmeetbare dieptes van een vijver bij een klant laten plonsen. Kan gebeuren meer beter van niet.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Ton stokwielder heeft zo'n dingetje gehad voor klimwedstrijden, maar in het echte snoeiwerk is het niet echt handig.

Als je snoeizaag vaak uit je holster valt moet je eens gaan proberen om met een leren holster te gaan werken. Sinds ik daar mee werk hoef ik niet perse meer met 2 handzagen te klimmen :wink:

en voor zagen in de plomp heb ik een dregmagneetje ,met 60 kilo kleefkracht, dan heb je hem zo weer terug. Al wel eens plezier van gehad :lol: :lol:

diepte maakt dan ook niet meer uit, want je maakt het touwtje aan de magneet gewoon wat langer.

grtn wouter
- climb fast, move slow -
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by dennis »

Als je er echt een gaat bestellen doe mij er ook maar een, valt te proberen.

Enkel de mensen die er een gebruiken op de wedstrijden hebben het vast een keer ervaren :wink:
ik klim liever ... dan werken
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by timo »

-WOUTER- wrote:Ton stokwielder heeft zo'n dingetje gehad voor klimwedstrijden, maar in het echte snoeiwerk is het niet echt handig.

Als je snoeizaag vaak uit je holster valt moet je eens gaan proberen om met een leren holster te gaan werken. Sinds ik daar mee werk hoef ik niet perse meer met 2 handzagen te klimmen :wink:
ik heb nu een lederen holser werkt priema. het gaat mij erom als ik de handzaag uit de lederen holster heb. heb zo soms klussjes waar ECHT NIET JE HANDZAAG KAN VALLEN.
binnenkort in utrecht een mooie monumentale beuk snoeien. kroon gaat over een bisro heen van GLAS 8) (ene oja hij is 7dagen per week open wel leuk hoor bij iemand het eten van de bord kijken :lol: )

@kimme, dank voor je info. kga denk even opzoek naar z,on ding met een staalkabeltje. lijkt mij ook iets beter. :wink:

@dannis, kga eerst nog even research doen. laat wel ffies weten als ik hem ga kopen :wink:
jef
Treehugger
Treehugger

Post by jef »

@kimme,
ach, dat van die handzaag die niet kan zwemmen is goed voor de zaken van sandra! :)
heb je trouwens het holster van mijn stokzaag daar nog ergens terug gevonden?
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

timo wrote:kroon gaat over een bisro heen van GLAS 8) (ene oja hij is 7dagen per week open wel leuk hoor bij iemand het eten van de bord kijken :lol: )
Niet dat je het moet uitproberen, maar wellicht toch nog enige geruststelling: dakglas van serres is anders van constructie als gewone ruiten. Je kan er voorzichtig op lopen. Bovendien zit er folie in dat bij breuk voorkomt dat de splinters naar beneden vallen. Dus je zaagje kan er best op vallen. Jij niet, en een blokje hout gaat er ook doorheen :D
Succes daar! En veel plezier!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

timo wrote:heb zo soms klussjes waar ECHT NIET JE HANDZAAG KAN VALLEN.
binnenkort in utrecht een mooie monumentale beuk snoeien. kroon gaat over een bisro heen van GLAS 8) (ene oja hij is 7dagen per week open wel leuk hoor bij iemand het eten van de bord kijken :lol: )
Leg mij dat eens even uit Timo. Wil jij ons werkelijk laten geloven dat jij een boom gaat snoeien terwijl jij doodleuk de mensen eronder laat zitten. :roll: Pietje heeft gelijk. Die ruiten zijn supersterk, maar....
Ik mag toch aannemen dat die bistro in opdracht van jullie een NO-GO zone krijgt wanneer jullie daar gaan werken.
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

jef wrote:@kimme,
ach, dat van die handzaag die niet kan zwemmen is goed voor de zaken van sandra! :)
heb je trouwens het holster van mijn stokzaag daar nog ergens terug gevonden?
ja die hebben we teruggevonden.

@Wolter,

Of er nu een no go zone is opgesteld of niet en of dat glas nu sterk is of niet doet helemaal niks ter zake denk ik. Elke vorm van mogelijke schade ten allen tijde proberen te vermijden is denk ik beter dan vertrouwen op een mogelijkheid van hoe sterk wel iets kan zijn.
Ik hoop wel dat er een zone is afgezet want ongewild een beukenblok door een vensterglas van een serre laten vallen op iemand z'n bord is iets waar ik toch niet bij zou willen zijn.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Ik heb van die giga handige rijplaatjes (kunstof) die je met 1 man makkelijk op dit soort plekken effe op het glas kunt leggen, dat voorkomt al een boel ellende.

Maar ben het wel met Wolter eens, ga niet zagen als daar mensen onder zitten, want dan ben je met andermans leven aan het spelen. Als jij een inschattingsfout maakt is dat best wel lullig voor diegene die eronder zit :wink:

Succes met snoeien van de beuk en foto's maken he :wink:

grtn wouter
- climb fast, move slow -
Tamil
Site Admin
Site Admin

Post by Tamil »

@ timo

Ik heb jaren terug (8 jaar) gestoeid met dit soort draadjes aan mijn handzaag, ik had er oa eentje van een skipas met nylon en een voor je sleutels van schakeltjes! Al met al vond ik het niets het gaat vast zitten als je wilt gaan zagen of je trekt het gewoonweg stuk na verloop van tijd! Een stukje tape om je holster om je handzaag wat beter vast te houden werkt dan toch nog het beste, te vergelijken met een leren holster. Vind ze er erg mooi uitzien maar veel te lomp en 2x zo zwaar als je gewone plastic holster.

Ik denk dan van je laat die tak ook niet vallen als je hem afzaagt boven een serre! of ben jij van de categorie slopen met een motorzaag met een draadje er aan een gooit hem weg als je twee handen nodig hebt?
Gebruik dan gewoon een stropje,vanglijn, zipline en gooi je tak in twee keer. Hebben die mensen die daar onder je het toch niet kunnen laten daar te gaan kijken ook meer tijd om naar je te kijken!
Of soms kunnen mensen onwetend zijn en erg snel onder je boom staan! :roll: toch Wolter? :wink:
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by timo »

Tamil wrote:@ timo

Ik denk dan van je laat die tak ook niet vallen als je hem afzaagt boven een serre! of ben jij van de categorie slopen met een motorzaag met een draadje er aan een gooit hem weg als je twee handen nodig hebt?
:
dank voor het delen van je ervaringen tamil.

ik ben zeker niet van van de categorie slopen met een motorzaag met een draadje er aan. nou goed heb wel een draatje aan mijn motorzaag maar puur voor de zekerheid :wink: mocht ik de motorkettingzaag uit mijn handen laten glippen. :roll:
die keyback security is puur alleen mocht hij idd uit de holster vallen. of uit mijn handen glippen. maar das al opgelost met een lederen holster. heb het handvat iets verdikt met tape :D
Tamil
Site Admin
Site Admin

Post by Tamil »

:D Lang leve ducktape!

ps, Jullie trouwens bij mij in de straat gesnoeid?
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by timo »

nope srry. langs die N weg zeker?
bartje
Nieuw
Nieuw

Post by bartje »

hallo,

plak eens een sterke magneet op je holster,bij de zubat blijft die van zelf zitten.
en bij de gomtaro een stukje ducktape.
of probeer de Gomboy7 van Silky eens,deze blijven wel in het holster.
een nadeel ze zijn duurder dan de Gomtaro.

groeten,

barry Idzerda
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Ik ben rechtshandig en ik vind het ontzettend prettig om mijn zaag links te hebben hangen. Dat komt voor mij wel goed uit omdat de bocht van mijn Zubat dan in de goede insteekrichting hangt.
Voor iedereen die niet zoveel geluk heeft :roll: , bijvoorbeeld de linkshandigen onder ons die de zaag rechts willen 'parkeren' heb ik het volgende gevonden van ARS.
http://www.ars-edge.co.jp/world/02produ ... rosaw.html
Attachments
Handzaagholster ombouwen.gif
bartje
Nieuw
Nieuw

Post by bartje »

past hier dan een Zubat in??? :wink: :wink:
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene