paalsteek
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
Re: paalsteek
@ wouter
soms is het toch wel een gek gedoe .
touwen zelf gaan splitsen waarom ? zou je het doen ? terwijl er mensen zijn die daarvoor verantwoordelijk kunnen gesteld worden .
je gaat toch ook zelf niet prutsen aan de remmen van je auto ?

soms is het toch wel een gek gedoe .
touwen zelf gaan splitsen waarom ? zou je het doen ? terwijl er mensen zijn die daarvoor verantwoordelijk kunnen gesteld worden .
je gaat toch ook zelf niet prutsen aan de remmen van je auto ?
laat een oen niet zomaar doen !
coole smiley lol-WOUTER- wrote:thanks o Treelord

STIHL timbersports hope to get like jason
guttegut,
Wat me nou ontiegelijk verbaast is dat sommige klimmers kost wat kost hun geliefd paalsteekje verdedigen. ok, als het geborgd zal ie niet loskomen, maar dan nog kan je je binertje zijdelings belasten. wat genoeg reden is om hem niet te gebruiken. ik geloof dat de meeste klimmers al niet meer op driestrengs polyester touw klimmen, waarom? omdat we nu weten dat er betere oplossingen zijn.
en dat is precies hetzelfde met de paalsteek: er zijn betere oplossingen!!!
en ga dan niet verkondigen dat er niets mis mee is.
Wat me nou ontiegelijk verbaast is dat sommige klimmers kost wat kost hun geliefd paalsteekje verdedigen. ok, als het geborgd zal ie niet loskomen, maar dan nog kan je je binertje zijdelings belasten. wat genoeg reden is om hem niet te gebruiken. ik geloof dat de meeste klimmers al niet meer op driestrengs polyester touw klimmen, waarom? omdat we nu weten dat er betere oplossingen zijn.
en dat is precies hetzelfde met de paalsteek: er zijn betere oplossingen!!!
Zo heb er dus ook een gehad, mijn eerste lijn met kant en klaar groot joekel oog wat gemakkelijk achter elk klein takje bleef hangen terwijl je cambium saver prima los komttreespotter wrote:Het verschil is dat je een verkeerd gelegde knoop van buiten kan controleren en dat kan je met een splits niet.
In de eerste High Vee lijnen die Nederland binnen kwamen zat een ongetakelde splits van nog geen 15 centimeter.

Vanaf dat moment, geld er maar 1 regel voor mij welk systeem ik ook gebruik, knoop, splits of genaaid. Ik ga het eerst uitgebreid proberen open los of gemakkelijk kapot te krijgen, voor ik er mee ga klimmen.
Toch gaat nog steeds mijn voorkeur uit naar splitsen! gewoon omdat het overzicht verschaft.
- treespotter
- Prinses Irene
Dit was de vraag Menno. Wanneer iemand dan zegt dat je er mee mag klimmen dan zeg ik NEE. Mij zul je de paalsteek niet horen verdedigen. Zelfs niet een geborgde met een Yosemite tie off.Phille wrote:Kan er iemand mij vertellen waarom een paalsteek bij boomklimmers wel mag en in de bergsport zowat verboden is?
Maar wanneer de vraag was mag je er wel of niet mee klimmen dan zal ik wel uitleggen waarom het wel mag met de geborgde versie (ook al werk ik er zelf niet mee).

is het ook niet zo dat als je met een "onveilige knoop" naar beneden tottert uit een boom, dat de verzekering nergens in tussenkomt?
net een verhaal gehoord van iemand die op sporen met een leeflijn een boom was aan het afbreken.
er is iets fout gegaan ( wat precies weet ik niet)
de verzekering vroeg: waar was uw 2de ankerpunt?
Geen: aha, dan krijg je van ons niks....
net een verhaal gehoord van iemand die op sporen met een leeflijn een boom was aan het afbreken.
er is iets fout gegaan ( wat precies weet ik niet)
de verzekering vroeg: waar was uw 2de ankerpunt?
Geen: aha, dan krijg je van ons niks....

door de jaren heen heb ik gemerkt dat verzekeringen nogal verschillend reageren op verschillende gevallen. Afhankelijk waar je verzekerd bent en wat het bedrag is dat ze zullen moeten uitkeren zullen ze positief of negatief reageren. één ding is wel zeker, geen enkele verzekering is een liefdadigheidsinstelling.
Het hangt er ook sterk vanaf wie ze als expert zullen aanduiden.
De verzekeringsmaatschappijen die een deskundig persoon aanspreken ivm boomgerelateerde en boomtechnisch gerelateerde ongevallen in belgië is wel beperkt.
Het hangt er ook sterk vanaf wie ze als expert zullen aanduiden.
De verzekeringsmaatschappijen die een deskundig persoon aanspreken ivm boomgerelateerde en boomtechnisch gerelateerde ongevallen in belgië is wel beperkt.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
In een gewoon klimsysteem zijn gesplitste lijnen veel logischer dan welke geknoopte lus ook, alleen al om de ruimte en het overzicht....kluit wrote:en dat is precies hetzelfde met de paalsteek: er zijn betere oplossingen!!!
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.