mooie filmpjes

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Re: mooie filmpjes

Post by treespotter »

ERA wrote:Als ik het goed gezien heb een peuk in het gezicht :D :D :D
En heeft hij zich 's morgens wel geschoren?

O ja, ik zie er nog één. Zo te zien heeft de bomensloper de vrijdag voorafgaande aan de opnames vergeten zijn zaag schoon te maken. :evil: Als dat geen schoonheidsfout is dan weet ik het niet meer.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

:oops: Wow Wouter, dit kun je echt niet maken. Wat jij daar bij 9 minuut 24 flikt daar is een zaagbroek echt niet voor gemaakt. In dat ding zitten geen tandwielen die verstrikt kunnen raken in de vulling. Doe ons allemaal alsjeblieft één plezier en zaag nooit meer zo dicht bij die broek...
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by timo »

:oops: :oops: :oops: idd daar heb je wel heeeeeeeeeeeel veel geluk bij wouter.
trouwens goed gezien wolter :wink:
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

:lol: :lol: :lol: :lol:

Ik vind dit echt geweldig lachen

@timo, filmpje is opgenomen in 45 minuten en verwerkt tot een kijkbaar geheel van 15 minuten.

Het is altijd eng om naar een ander te kijken als die blijkbaar dicht bij zijn armen, benen en lijn zaagt, maar in de werkelijkheid is dat al klimmend in de boom nog altijd dusdanig ver er vanaf. Dit komt door het andere perspectief. Ik heb daar reinoud en andere klimmers al vaak op gewaarschuwd en zij ook bij mij. Punt is dat je niet de 3d realiteit ziet zoals de klimmer deze zelf ervaart.

Maar al met al ben ik zelf ook een beetje geschrokken toen ik dit filmje de eerste keer keek (enkele jaren geleden) Was weer duidelijk de herfstperiode waarin ik altijd veel van dit soort boomsloopwerk voor hoveniers doe en dan krijg je op een zeker moment een soort van handigheid en nonchalantie erin....die niet al te veilig is :wink:

Zeg niet dat ik nu helemaal anders werk, maar ben er wel bewuster van geworden. Was het eerste filmpje van velwerk dat ik van mezelf zag, is een aanrader voor iedereen om eens te doen.

climb safe

grtn wouter
- climb fast, move slow -
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by timo »

in 9min 24 was de handzaag bij je broekspijp :lol: :wink:
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

dacht JIJ nou echt dat ik dat niet had nagekeken :lol: :lol: :lol:
- climb fast, move slow -
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

he Wouter,
net je filmpje bekeken...
Heb je eerder 2 maal live bezig gezien in bomen van mijn klanten, toen zonder kettingzaag. ben wel onder de indruk van je klimwerk en kennis.

Ik heb veel minder jaren ervaring dan jou maar 1 ding moet me wel van het hart:
Waarom allemaal zagen met 1 hand, ik weet niet of je dit nu nog doet? dat is vraag 1 :!:
Waarschijnlijk gaat het al jaren goed en ik zie ook wel dat je beheersing hebt over de zaag.
Maar het kan echt een keer wel mis gaan, je had het zelf over enige nochalance in je werk. De kans dat dit ooit mis gaat is echt aanwezig....
Met 2 handen zagen en takken afbreken gaat minder snel. dan kun je deze klus waarschijnlijk niet klaren in 45 min. Maar waarom zou je minder veilig willen werken, dat is mijn 2e vraag.
Daarnaast worden we nu op de opleiding zo getraind op met 2 handen zagen !!! En volgens mij is tijdens een examen ETW dat einde oefening met 1 hand de kettingzaag hanteren. Dus ik begrijp nog niet of het moet weer een 'knipoog' zijn waarom je zo'n fan bent van het eenhandig zagen ? Of is dat omdat je tijdens het werk wil blijven roken :wink:

see you
Ludo
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Geen antwoord op geven Wouter (alsof hij altijd naar mij luistert :lol: ). Dit is weer een gevalletje vragen naar de bekende weg.
Wouter is geen Certified European Treeworker, hij is af en toe een Certified Onehanded Treeworker.
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Wouter, effe een ander vraagje. Waarom liet je aan de linkerkant de takken hangen, zodat je een keer extra op en neer moest? De koffie wordt zo alleen maar kouder... :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Een onhandig rondje om de stam? Achterkant is makkelijker te benaderen? Doe jij het anders wanneer de achterste helft over de schutting hangt?
Tamil
Site Admin
Site Admin

Post by Tamil »

Brr wat bizar om te zien! Niet dat mijn filmpje er anders uit zou zien hoor!
Maar nu zie je eens rustig zonder zelf ook bezig te zijn met opruim of vangwerk hoe iemand een boom sloopt! t' zal idd ook wel aan het perspectief liggen denk ik!

Het enige wat ik je kan afraden is dat ik je een paar keer overhands zag zagen, oftewel schat je de tak verkeerd in zip in je arm.

Ik vind zelf ook dit soort nonchalance in mijn werk en na een keer schrikken, pas je langzaam aan tot een werkwijze die wat rustiger en beheerst is.

Je laatste 4 onderste takken vond ik wel een beetje van bang dat de koffie koud werd.

Enuh, lastig he als je shagie, met dat koude weer aan je lip blijft plakken als je hem er niet af en toe uithaald :wink:
Roel
Treehugger
Treehugger

Post by Roel »

met een hand zagen doe ik zelf ook en soms ook enkel gezekerd. Wat mij wel heel goed aan geleerd is het gebruik van de ketting rem, iedere keer aan de gordel is rem erop!

En dan voor de rest als die hovenier nou wat meer takken tegelijk pakt ik plek van 1 gaat het wat sneller... :lol: :lol:
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

zeg Wolter,
Jij hoeft echt niet voor Wouter op te komen en hem te adviseren niet op mijn vraag in te gaan :twisted: Hij is Mans zat omdat zelf te doen als hij dat wil. Of denk je dat hij jou hulp echt nodig heeft om op mijn vragen wel of niet antwoord te geven?

op deze vraag hoef jij ook geen antwoord op te geven....
In feite kan een gek meer vragen stellen dan een wijs man kan beantwoorden :)
Tamil
Site Admin
Site Admin

Post by Tamil »

Nou zal ik even antwoord geven voor Wolter, Ludo je loopt te slijmen en de wiseguy uit te hangen!
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

:o
communiceren is 'zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten'.
Tamil, ik denk niet dat jij snapt wat ik bedoel te zeggen.
Maar toe maar. Ik ga me in dit item niet verder vastbijten en laat het hier bij. tot ooit 'in real life'
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by dennis »

Tamil wrote:Nou zal ik even antwoord geven voor Wolter, Ludo je loopt te slijmen en de wiseguy uit te hangen!
AGREE!!

en loop niet zo ideaal te doen, we zitten in een branche met vele verschilende mensen ( goede slopers, goede klimmers, goede onderzoekers, goede snoeiers enz) en we noemen ze gewoon boomverzorgers. Dus ga niet zo idealistisch mensen afschilderen. :D

nooit een fout maken is onmogelijk, als je weet hoe het wel moet is dat super voor je. als je denkt een goede boomverzorger te zijn door alleen maar met je flauwe negatieve kritiek te komen heb je het mis, daar kijken de goeie gewoon doorheen :P

leuke filmpjes trouwens jongens :lol:
ik klim liever ... dan werken
Post Reply