STEIN Lowering Devices

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

STEIN Lowering Devices

Post by timo »

mensen met ervaringen http://www.stein-usa.com/proddetail.php?prod=SS-RC1000.

wij hebben PORT-A-WRAP AFVANGANKER
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Re: STEIN Lowering Devices

Post by Pietje »

Je moet voor de grap de video bekijken die er bij staat. Zeker de manier waarop de eerste tak naar beneden gaat. Terwijl de hele boom trilt heeft deze man zijn zaag zonder kettingrem met 1 hand vlak voor zijn snufferd. :shock:
Wolter, wordt dat zo op cursussen geleerd...? :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=oZ9UzjBw3GM
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by timo »

:lol: had het gezien. veel statich afvangen en enorme risico's nemen. :wink: maar dat neemt nog niet weg dat het een waardeloos ding is. (denk ik) maar jij hebt geen ervaring met het stukje metaal pietje..?
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Ik denk niet dat het waardeloos is, het is in elk geval beter dan een achtje :lol:
Ik gebruik soms een klein port-a-wrapje, maar niet op deze manier. Het grote nadeel van een portawrap is dat als hij om de stam gebonden is, dat hij naar beneden hangt, en pas bij belasting in de goede stand komt te hangen. Deze amerikaan heeft dat opgelost door een haakje aan de bovenkant te maken, met een extra band om de boom.
Maar als je de portawrap bovenin de boom gebruikt heb je daar geen last van. :lol: :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by timo »

wanneer gebruik jij een portawrap boven in de boom... :?: vertrouw jij je grondman niet.. :?:
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

eh grondman...? :lol:
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by timo »

zit je me lekker in de zeik te nemen :lol:
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

port a wrap sucks touw vliegt eraf is moeilijk door als hij naar beneden hangt en dan weer boven en tegen de schors knalt neen echt niet fijn dan maar gewoon een lekker gezellig 5 tons boldertje 8) 8)
laat een oen niet zomaar doen !
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Ik heb zo'n 10 jaar met een port-a-wrap gewerkt en ben er nog steeds enthousiast over.
Maar...
Dan moet je wel met collega's werken (of zelf afvangen) die weten hoe deze te bedienen. Ik heb inmiddels een Bolder nu enkele jaren omdat ik het beu was om de port-a-wrap keer op keer weer aan hoveniers uit te leggen en voor te doen :wink:

Dat ie tegen de stam slaat en/of los hangt komt doordat jullie niet weten hoe je met een port-a-wrap moet werken. Die moet zeer strak aan de stam worden gefixeerd en dan heb je een stukje perfect afvangen waarbij meer te doseren is als met een bolder.....maar hij is wel wat lastiger om te leren kennen en voor je er echt dat fingerspitzen gefuhl mee hebt duurt een paar klussen :wink:

Ik gebruik heb nog regelmatig en zet hem zelfs liever in dan de bolder, lichter qua monteren aan de stam en hij heeft dezelfde breuksterkte !!!

Maar ja, zo heeft ieder zijn eigen ding.

grtn wouter.
- climb fast, move slow -
Roel
Treehugger
Treehugger

Post by Roel »

Als ik het goed heb komt deze man niet uit Amerika maar uit Engeland. Hij heeft ook van hetzelfde merk wat bolders en wat ander spul ontwikkeld. Ziet er goed uit allemaal.

Als je wat meer filmpjes van de beste man kijkt dan zie je dat het geen prutser is in mijn ogen. Hoe hij bomen weghaald met de telekraan is echt belachelijk goed!
kluit
" Kiwi Treehugger "
" Kiwi Treehugger "

Post by kluit »

boomverzorgingbruno wrote:port a wrap sucks touw vliegt eraf )
nou bruno volgens mij moet je een lesje volgen met die hoveniers van wouter :lol:
toegegeven een bolder is fijner, maar dan nog is er niets mis met een portawrap :wink:
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

-WOUTER- wrote:Dat ie tegen de stam slaat en/of los hangt komt doordat jullie niet weten hoe je met een port-a-wrap moet werken.
Sommige personen hier hebben hun Treeworker certificaat per ongeluk gekregen Wouter. Luisteren en opslaan in de grijze massa is iets anders dan schaapachtig aanhoren. Maar ja wat wil je... Het blijft een Hovenier in hart en nieren. :lol:
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

:cry: :cry: zie jou ook graag
laat een oen niet zomaar doen !
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »