Plakoksel, plakker, nog een plakker... en nu?
Plakoksel, plakker, nog een plakker... en nu?
Amberboom met alleen maar plakkende takken. Wat nu?
(zaagsel is van 1 van de plakkers die al behoorlijk uitgelicht is...)
(zaagsel is van 1 van de plakkers die al behoorlijk uitgelicht is...)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- treespotter
- Prinses Irene
Re: Plakoksel, plakker, nog een plakker... en nu?
Klant uitleggen dat dit geen boom is waarmee je 'relatief probleemvrij' de toekomst in kan gaan.
Optie 1. Iedere twee jaar terugkomen om de boom 'klein' te houden. Dit is voor de boomverzorger in kwestie de meest lucratieve oplossing, maar ook de oplossing die de minste voldoening zal geven.
Optie 2. Uithuilen, wegzagen en opnieuw beginnen.
Misschien is de kweker nog te achterhalen om hem een paar mooie foto's en een 'liefdesbrief' te mailen.
Optie 1. Iedere twee jaar terugkomen om de boom 'klein' te houden. Dit is voor de boomverzorger in kwestie de meest lucratieve oplossing, maar ook de oplossing die de minste voldoening zal geven.
Optie 2. Uithuilen, wegzagen en opnieuw beginnen.
Misschien is de kweker nog te achterhalen om hem een paar mooie foto's en een 'liefdesbrief' te mailen.
choppie, choppie! 

- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
pppppppppprrrrrrrrrrrtttttttttttt in to the chipper
- climb fast, move slow -
elke tak verankeren,uitlichten en verlichten!
elke ankerlijn vol hangen met kerst verlichting
elke ankerlijn vol hangen met kerst verlichting

-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Liquidambar styraciflua, selectie onbekend. De boom is vrij smal, dus het zou de 'worplesdon' kunnen zijn. Stamomtrek 150.
De boom ziet er prima uit qua model en conditie met de bekende naar boven gebogen takken, 14 meter hoog, twee meter van een huis af, eiken rondom. Niet beeldbepalend voor de omgeving, en de eigenaar is neutraal (zeg maar "realistisch").
En ik ben pessimistisch; bijna elke tak zit als plakoksel aan de stam. Er zijn er al een paar uitgewaaid, waarvan de foto de grootste is. Daar splitst te boom zich in tweeen, niet helemaal duidelijk dus wat je waaraan moet verankeren
(Ik heb eens meegemaakt dat een plakoksel laag uitscheurde en een jaar later brak de andere helft af. Toen stond er alleen nog maar een dikke paal).
Overigens zijn het nog geen plakoksels in de zin dat ze oren hebben en bewegen; de aanhechtingen zijn allemaal met ingegroeide bast maar bewegen niet (met mijn gewicht, zonder extra haak
)
De boom ziet er prima uit qua model en conditie met de bekende naar boven gebogen takken, 14 meter hoog, twee meter van een huis af, eiken rondom. Niet beeldbepalend voor de omgeving, en de eigenaar is neutraal (zeg maar "realistisch").
En ik ben pessimistisch; bijna elke tak zit als plakoksel aan de stam. Er zijn er al een paar uitgewaaid, waarvan de foto de grootste is. Daar splitst te boom zich in tweeen, niet helemaal duidelijk dus wat je waaraan moet verankeren

(Ik heb eens meegemaakt dat een plakoksel laag uitscheurde en een jaar later brak de andere helft af. Toen stond er alleen nog maar een dikke paal).
Overigens zijn het nog geen plakoksels in de zin dat ze oren hebben en bewegen; de aanhechtingen zijn allemaal met ingegroeide bast maar bewegen niet (met mijn gewicht, zonder extra haak

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
ik denk dat ik hem zou slopen. dat ivm met betrekking dat hij zo dicht bij een huis staat.Pietje wrote:Liquidambar styraciflua, selectie onbekend. De boom is vrij smal, dus het zou de 'worplesdon' kunnen zijn. Stamomtrek 150.
En ik ben pessimistisch; bijna elke tak zit als plakoksel aan de stam. Er zijn er al een paar uitgewaaid, waarvan de foto de grootste is. Daar splitst te boom zich in tweeen, niet helemaal duidelijk dus wat je waaraan moet verankeren![]()
Overigens zijn het nog geen plakoksels in de zin dat ze oren hebben en bewegen; de aanhechtingen zijn allemaal met ingegroeide bast maar bewegen niet (met mijn gewicht, zonder extra haak)
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
Wat als er toch een schepper is?!
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
waarom weeral ?
waarom moeten wij tussen bijde komen ?
voor zover ik kan zien op de foto natuurlijk en kan lezen zijn er ooit 2 takken uitgescheurd . (hebben deze schade aangericht ?) kunnen er nog takken uit die schade gaan aanrichten ?
hebben jullie nu echt zulke schrik van een boom waar een aantal takken inzitten die er net als een plakoksel aanzitten (is dit echt zo dat het plakoksels zijn of ziet het er net alsof uit )?
waarom moeten wij tussen bijde komen ?
voor zover ik kan zien op de foto natuurlijk en kan lezen zijn er ooit 2 takken uitgescheurd . (hebben deze schade aangericht ?) kunnen er nog takken uit die schade gaan aanrichten ?
hebben jullie nu echt zulke schrik van een boom waar een aantal takken inzitten die er net als een plakoksel aanzitten (is dit echt zo dat het plakoksels zijn of ziet het er net alsof uit )?
laat een oen niet zomaar doen !
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
14 meter hoog op 2 meter van de woning.....hmmmm vraagt om extra reserve dakpannen , denk je niet bruno 

- treespotter
- Prinses Irene
Haha, die Bruno. Wat kunnen jij en Sandra toch een leuke grappen maken.
Tuurlijk kun je op basis van deze foto's (en een voorafgaand telefoontje
) een oordeel geven over die boom.
Het komt zo nu en dan (understatement van het jaar waarschijnlijk) wel eens voor dat kwekerijbomen VOL zitten met plakoksels. Een aantal jaren geleden heeft de KPB tijdens een themadag bij een boomkweker al eens 'zijn' bezorgdheid uitgesproken over dit probleem.
In de gemeente waar ik regelmatig werk stond een straat vol met dit soort VUILNIS.
Ik geef toe Bruno, wanneer er auto's onder staan dan is het risico op het moeten uitbetalen van schade veel groter dan in een eigen tuin, maar een prutsboom in de eerste 10 meter zal ook een prutsboom in de laatste 10 meter zijn.
Waarom zou je verder gaan met zoiets wanneer er ook probleemvrije amberbomen op de markt zijn...
Tuurlijk kun je op basis van deze foto's (en een voorafgaand telefoontje

Het komt zo nu en dan (understatement van het jaar waarschijnlijk) wel eens voor dat kwekerijbomen VOL zitten met plakoksels. Een aantal jaren geleden heeft de KPB tijdens een themadag bij een boomkweker al eens 'zijn' bezorgdheid uitgesproken over dit probleem.
In de gemeente waar ik regelmatig werk stond een straat vol met dit soort VUILNIS.
Ik geef toe Bruno, wanneer er auto's onder staan dan is het risico op het moeten uitbetalen van schade veel groter dan in een eigen tuin, maar een prutsboom in de eerste 10 meter zal ook een prutsboom in de laatste 10 meter zijn.
Waarom zou je verder gaan met zoiets wanneer er ook probleemvrije amberbomen op de markt zijn...
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
ok wolter zaag hem dan maar om .
ik wou gewoon aantonen hoe wij (jullie ) een kant en klaar oordeel vellen op basis van 2 waardeloze foto's.
zonder iets of wat achtergrond te kennen .
ik wou gewoon aantonen hoe wij (jullie ) een kant en klaar oordeel vellen op basis van 2 waardeloze foto's.
zonder iets of wat achtergrond te kennen .

laat een oen niet zomaar doen !
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Bruno, kijk dan eens goed naar de 2e foto.
Als je dan nog geen advies klaar hebt dan weet ik het niet meer......
tekst van Peter met een situatie uitleg spreekt dan voor zich.
Als je dan nog geen advies klaar hebt dan weet ik het niet meer......
tekst van Peter met een situatie uitleg spreekt dan voor zich.
hier in nz zitten vrijwel alle liquidambars vol met plakkers, beetje wind en je moet uitrukken 50/50 kans dat het weer zo'n frummel is. lijkt mij niet anders dat het iets genetisch is. hoewel ik afgelopoen jaar een aantal schitterend vertakte liquidambars bij een kwekerij zag staan?
choppie choppie dus..............

Nou, dat zou wel een heel vroege 1 aprilgrap zijn...Silversan wrote:Na de "Treeclimb" geloof ik jullie geen van allen meer met een openingspost hier.

Maar inderdaad, je kan nooit weten.

- treespotter
- Prinses Irene
Wij zitten gewoon opgezadeld met een verdrietige moederboom waarmee vermeerderd is.kluit wrote:hier in nz zitten vrijwel alle liquidambars vol met plakkers, beetje wind en je moet uitrukken 50/50 kans dat het weer zo'n frummel is. lijkt mij niet anders dat het iets genetisch is. hoewel ik afgelopoen jaar een aantal schitterend vertakte liquidambars bij een kwekerij zag staan?