vandaar dat jelte zich redt met de kleinere versies

http://www.youtube.com/watch?v=xz71eVreMDc
Ja, klopt, ik had niet goed gekeken... Hij werd ook al gewaarschuwd door mensen op de brug aan het begin van de film.-WOUTER- wrote:dat idee had ik ook al Harry, heb ook nog nooit zo snel een giek zien draaien......
Als je het oorspronkelijke geluid er bij hebt, dan hoor je eerst een schurend geluid, dan wat knallen. De cameraman wil wegrennen, maar zijn collega roept te blijven filmen...-WOUTER- wrote:heb nog zo'n filmpje gezien van een torenkraan die instort
Het incident van het eerste filmpje is gebeurd in de Waikato in Nieuw Zeeland. Dit gebied kun je zien als een veenpakket wat op een diepe waterlaag drijft. Op sommige plekken is het veenpakket tientallen meters dik, op andere plekken maar een metertje. Ik heb in de Waikato een seizoen in de maistransport gereden met trekker en trailer en in die tijd bizarre dingen gezien. Bijvoorbeeld dat een complete atlaskraan (op rups!) in de grond verdwenen bleek nadat de machinist terugkwam van de koffie bij de boer. Er waren percelen met mais waar het pakket zo zacht en dun was dat je het veld onder je zag golven als je er overheen reed, je mocht dan ook nergens stoppen maar moest hoe dan ook aan het rijden blijven en met zeer ruime bochten. Echt bizar om te doen. Rare jongens, die Nieuw-Zeelanders..jef wrote:Ik heb al meerdere malen met telekranen gewerkt (niet in de combinatie met bomen) en over het eerste filmpje heb ik niet veel meer te zeggen dan: "eigen domme schuld"
geen enkele machinist met een beetje ervaring en wat gezond verstand zal zijn machine afstempelen op de rand van zo'n aangevulde talud, en al zeker niet als hij ook in die richting moet heisen...
tenzij je een nieuwe kraan wil van je baas natuurlijk...
echt welRare jongens, die Nieuw-Zeelanders..
Zei de wannabee New-Zealander.jelte wrote:echt welRare jongens, die Nieuw-Zeelanders..![]()
dat was een inkopertjetreespotter wrote:Zei de wannabee New-Zealander.jelte wrote:echt welRare jongens, die Nieuw-Zeelanders..![]()
Je blijft toch een echte onvervalste Hollander Jelte.