new kid in town
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
new kid in town
eindelijk heb ik hem vandaag gekregen . nu kunnen we testen .
laat een oen niet zomaar doen !
Re: new kid in town
dat ziet er leuk uit bruno. ben zeer benieuwt hoe je kettingzaagje bevalt. 

http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
en ik maar denken dat hij een nieuw reclamebord had
veel plezier ermee Bruno, laat maar weten of Wolter gelijk had... 

- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
had al eens met wolter zijn oranje versie mogen werken . en dat beviel mij toen en nu dus beschikbaar in belgie dus niet getwijfeld.
al iemand een kosten baten analyse ervan gemaakt? het is nog wel prijzig nee? opladen batterij, levensduur versus hoeveelheden naft, vermogen t.o.v. ...
vooral een interessante combi:
leeg wijnrek <-> Kettingzaag
leeg wijnrek <-> Kettingzaag

je weet dat je je bestickering verkeerd om hebt zitten?
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
jaja steven
leeg wijnrek ? alleen maar de bovenste hoor
joris 22 min laadtijd en hoelang ze meegaan dat zien we nog wel
aankoop van de machine is 635 euro ex btw . dus gelijk benzine

leeg wijnrek ? alleen maar de bovenste hoor

joris 22 min laadtijd en hoelang ze meegaan dat zien we nog wel
aankoop van de machine is 635 euro ex btw . dus gelijk benzine
- treespotter
- Prinses Irene
Probeer eens niet in kosten/baten te denken Joris.Joris wrote:al iemand een kosten baten analyse ervan gemaakt? het is nog wel prijzig nee? opladen batterij, levensduur versus hoeveelheden naft, vermogen t.o.v. ...
Herrievrij werken en een zaag gebruiken die je niet telkens hoeft aan te rukken en altijd werkt is ook wat waard. Hoeveel? Onbetaalbaar?
Ik geloof nooit dat een batterijzaag de kosten/batenslag zal winnen. Deze zaag heeft veel minder snelheid en vermogen dan een MS200. Dus wanneer je een veel goedkopere motorzaag met het zelfde vermogen naast de batterijzaag zet dan kun je daar ontzettend veel brandstof voor kopen.
Voor de heggeschaar batterij/brandstofcompetite geloof ik wel in de batterijheggeschaar.
@wolter, ken je die moterzaag met electro start? hoef je ook niet aan te trekken...
- treespotter
- Prinses Irene
Nee die ken ik niet. Ik heb er wel één op windenergie. 

pff wind enegie. das ouderweds woltertreespotter wrote:Nee die ken ik niet. Ik heb er wel één op windenergie.

http://www.pendulaboomzorg.nl
zal is kijken welke dat wastreespotter wrote:Nee die ken ik niet. Ik heb er wel één op windenergie.
- treespotter
- Prinses Irene
Deze.
- Attachments
-
- Voorplaat Tuin & Landschap 24.jpg (40.74 KiB) Viewed 9876 times
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
He Bruno,
tof zaagske. Laat eens horen of ie het ook goed doet.
Want ik neem aan dat je hem toch al wel in een stuk hout hebt gezet.....
En.....Happy ermee?
See you. ludo
tof zaagske. Laat eens horen of ie het ook goed doet.
Want ik neem aan dat je hem toch al wel in een stuk hout hebt gezet.....

En.....Happy ermee?
See you. ludo
.
the man has a pointHerrievrij werken en een zaag gebruiken die je niet telkens hoeft aan te rukken en altijd werkt is ook wat waard

- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
voorlopig grond zagen is wel fijn .
het is anders totaal anders maar wel fijn
het is anders totaal anders maar wel fijn
waar ik vooral nieuwsgierig naar ben is hoe de batterij zich houdt tijdens vorst.
ik heb wel is gehoord dat ze daar nogal moeite mee hebben.
ik heb wel is gehoord dat ze daar nogal moeite mee hebben.
- treespotter
- Prinses Irene
Niet van mij. Wat mij wel opgevallen is dat is dat de koelventilator in de oplader direct stopt tijdens het begin van het laden. De batterij zal wel koud genoeg zijn.
Bruno, wanneer jij jou zaag klimcompatibel wil maken dan moet je een slingetje om de batterij maken en een klein karabijnhaakje gebruiken.

Bruno, wanneer jij jou zaag klimcompatibel wil maken dan moet je een slingetje om de batterij maken en een klein karabijnhaakje gebruiken.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
is al gebeurt wolter en ze staat klaar om morgen een sloop werkje te doen laat morgenavond weten hoe de batterij het deed in de kou . mijn slingetje is iets langer met een gewone karabijnhaak .
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
dus deze morgen even eerste boompje met de makita gesloopt . ben onder de indruk
echt leuk toestel het is geen ms200 of 338 hij is niet te vergelijken met een benzine moter maar toch vet .
was bijna helemaal boven met 1 batterij maar ik moest nodig halfweg die oosterijkse den een zien wat hij kon en heb een armpje van 20 cm 2 maal een rol af gezaagd gaat lekker . heb gemerkt dat hoe meer kracht je erop zet hoe sneller de batterij leeg is gewoon rustig laten zagen en dan gaan ze echt lang mee.
negatief punt vind ik dat er geen indicatie is hoeveel stroom je nog hebt gedaan is gedaan op is op . en dat gebeurt echt plots zonder dat je er erg in hebt . maar dat zal wel wennen .
ik ben overtuigd als snoeizaag super , als sloopzaag een beetje te plat (maar toch).

was bijna helemaal boven met 1 batterij maar ik moest nodig halfweg die oosterijkse den een zien wat hij kon en heb een armpje van 20 cm 2 maal een rol af gezaagd gaat lekker . heb gemerkt dat hoe meer kracht je erop zet hoe sneller de batterij leeg is gewoon rustig laten zagen en dan gaan ze echt lang mee.
negatief punt vind ik dat er geen indicatie is hoeveel stroom je nog hebt gedaan is gedaan op is op . en dat gebeurt echt plots zonder dat je er erg in hebt . maar dat zal wel wennen .
ik ben overtuigd als snoeizaag super , als sloopzaag een beetje te plat (maar toch).
- treespotter
- Prinses Irene
Dat is voor mij ook een groot minpunt. Je moet een beetje hopen dat er nog voldoende 'sap' in zit. Uiteindelijk ga je merken dat het einde van de batterij niet echt zomaar daar is. Je gaat merken dat aan het eind van de vulling de zaag iets zwakker wordt.boomverzorgingbruno wrote:negatief punt vind ik dat er geen indicatie is hoeveel stroom je nog hebt gedaan is gedaan op is op . en dat gebeurt echt plots zonder dat je er erg in hebt . maar dat zal wel wennen .
Waar ik vooral aan moest wennen dat was dat ik de batterijen uit de auto mee moet nemen om ze 's avonds weer even op te laden. Het gebeurt regelmatig dat ik dat vergeet en dat ik dan de volgende dag maar één of anderhalve vulling heb.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
ik heb een omvormer in de wagen om 220 v te maken moet alleen nog kijken of deze sterk genoeg is voor de lader .
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
nog een minpunt ontdekt je weet niet of hij aan of af staat