CAO

Alles over veiligheid en bescherming
Post Reply
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

CAO

Post by tarzan »

Hey vriendjes, Tarzan is zich aan het orieenteren op de personeelsmarkt,

Ik wil iemand in dienst gaan nemen. Ja Ja niet doen, problemen, burocratie, rompslomp Faiiliesement, Tarzan in de goot/. Ik weet het maar toch!!!

Eigenwijze ik!!! IK wil het misschien.

Heb aal heel wat uitgezocht maar misschien nog een paar tips van de wergevende collegas.

ALs eerste. Onder welke CAO vallen boomverzorgers?? (toch niet weer de hoveniers CAO he???)
Is er iemand die mij een idee kan geven wat personeel mij per uur dat ik deze in dienst heb ongeveer kost,

Tuurlijk snapo ik, zo iemand heeft ook onproductieve uren, cursussen en andere overige kosten maar daar kan ik dan ook wel rekening mee houden. Het gaat puur om hoeveel betaal ik aan sociale lasten, belastingen etc voor zo iemand en hoeveel krijgt zo iemand dan per uur uitbetaald..

Groet van Frans
groet van Tarzan
jeroenvan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by jeroenvan »

Weet je wat jij zou moeten doen???

Je raad het al he even na de kamer van koophandel.
Ikzelf heb daar laatst een cursus gehad en ben zeer veel te weten gekomen.
Ook op dit gebied kunnen ze je daar helpen en het is nog gratis ook :P :D :wink:
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Re: CAO

Post by Pietje »

tarzan wrote: Ik wil iemand in dienst gaan nemen.
Niet doen, problemen, burocratie, rompslomp Faiiliesement, Tarzan in de goot!

... maar dat wist je al.. ;-)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Tarzan in jou geval kun je misschien nog wel een andere CAO bedingen.

Wellicht CAO voor laagvliegers, liaanslingeraars of iets dergelijks, maar de meest voor de hand liggende CAO is die van de hoveniersbranche.
Ik zou persoonlijk eerder een vaste free-lancer gaan meenemen om mee te beginnen dan heb je meer voor dan nadelen. En bij loondienst is die verhouding van voor en nadelen ( op een enkel geval nagelaten) meestal andersom.

succes en groeten aan Jane. :wink:
- climb fast, move slow -
tarzan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

ppersneel

Post by tarzan »

Er zijn nu eenmaal collega's die goed zijn of de potentie goed in hun vak maar gewoon niet goed zijn of geen zin hebben in het hebben van een eigen bedrijf. met eigen administratie!!

Moeten die mensen dan allemaal naar onze grote broeders waar zij wel in loondienst kunnen|?

Voor iedereen die zich zorghen maakt...

Niet doen!

Ik heb er nu eenmaal niet alleen maar plezier in om in een boom te slingeren, ik vind het ook heerlijk een eigen bedrijf te leiden JAZEKER! zelfs het kantoorwerk vind ik leuk. Dus een keus niet uit nood of winstbejag geboren! gewoon omdat ik het leuk en uitdagend vind!

Bedankt voor jullie zorgen. Frans
groet van Tarzan
KIMME
Treehugger
Treehugger

Post by KIMME »

-WOUTER- wrote: Ik zou persoonlijk eerder een vaste free-lancer gaan meenemen om mee te beginnen dan heb je meer voor dan nadelen. En bij loondienst is die verhouding van voor en nadelen ( op een enkel geval nagelaten) meestal andersom.

:wink:
Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar bij ons noemt zoiets schijnzelfstandigheid en dat is (bij ons) strafbaar. Ik heb er ooit een redelijk probleem mee gehad. Hij is dus verplicht om ook andere activiteiten voor zichzelf aan te nemen om het tegendeel te kunnen bewijzen.

De meeste mensen die bij mij werken heb ik zelf on-site opgeleid om de opleidingskosten te drukken. even voor de duidelijkheid, ik heb één vaste grondman en twee free-lancers als er echt veel te doen is.
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

KIMME wrote:
Ik weet niet hoe dat in Nederland zit, maar bij ons noemt zoiets schijnzelfstandigheid en dat is (bij ons) strafbaar. Ik heb er ooit een redelijk probleem mee gehad. Hij is dus verplicht om ook andere activiteiten voor zichzelf aan te nemen om het tegendeel te kunnen bewijzen.
Yep, hebben wij ook: dat heet VAR (Verklaring Arbeids Relatie). Als ZZP'er mag het niet zo zijn dat je maar 1 of 2 werkgevers hebt; in dat geval is er kans op een zekere arbeidsrelatie en dat mag niet. Als je meer dan 4 werkgevers/klanten hebt en niet meer dan een zeker percentage bij 1 klant werkt, heb je geen probleem.

Het is een tijdje "mode" geweest dat iedereen een VAR-verklaring wilde hebben van alle onderaannemers, maar in de boomverzorging loopt dat allemaal niet zo'n vaart. In de bouw gebeurt het wel eens dat Jantje en jaar werk heeft voor Keesje.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Post Reply