Weaver klimgordel
Weaver klimgordel
Ik zou graag van gebruikers van de Weaver klimgordel met zitband willen weten wat ze ervan vinden. Zelf klim ik met een Cresto Sky-Belt, maar vind deze niet zo fijn met uitlopen omdat je geen sliding D hebt en door de brede zitband beperkt in je bewegingsvrijheid. Nu ben ik op zoek naar een andere gordel heb al de Sky D geprobeert deze bevalt wel. Nou heb ik onlangs bij de winkel een Weaver gepast en deze zat wel lekker.Zelf ken ik niemand die hiermee klimt dus ben ik benieuwd naar jullie ervaringen.
- treespotter
- Prinses Irene
Re: Weaver klimgordel
Jij bedoeld toch niet zo'n leren gordel of wel soms.
Niet meer aan denken en je snel laten adviseren bij één van de echte boomverzorgersproducten leveranciers.
Links op deze pagina staan er vast wel een paar.

Niet meer aan denken en je snel laten adviseren bij één van de echte boomverzorgersproducten leveranciers.
Links op deze pagina staan er vast wel een paar.
Mijn eerste boomverzorgingsgordel (na veel sportklimmen) was een Weaver die bij de opleiding uit te proberen was. Alsof je in de middeleeuwen bent beland...
Nee hoor! Er zijn zat andere heerlijke gordels.
Nee hoor! Er zijn zat andere heerlijke gordels.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
Mij bevalt die prima,bij safety green gekocht als vervanger voor de andere,heb wel andere gordels daar gepast maar kwam toch weer terug op die weaver, ieder zijn eigen keus, gewoon uitproberen.
Ze hebben mij ook ooit een weaver aangesmeert, jarenlang spijt van gehad! Het is een zware lompe gordel, naar mijn idee alleen voor zware lompe Amerikanen.
Er zijn vele lichte gordels die super klimmen, dus gewoon uitproberen.
Er zijn vele lichte gordels die super klimmen, dus gewoon uitproberen.
Ik hark,, dus ik leef.
Ik heb zelf een weaver met beenbanden gehad. Wel een zware gordel, maar met slopen is hij erg fijn. Nu heb ik een Cresto-gordel en die bevalt me met snoeien en slopen goed.
- treespotter
- Prinses Irene
En zo heb je altijd goed, beter, best.Ginkgo wrote:Ik heb zelf een weaver met beenbanden gehad. Wel een zware gordel, maar met slopen is hij erg fijn. Nu heb ik een Cresto-gordel en die bevalt me met snoeien en slopen goed.
Ben begonnen met een Barrow (ik wist niet beter en het was eigenlijk de enige gordel op de markt) dus die zal wel 'Goed' zijn geweest.

Daarna de Cresto Skybelt. Zeker 'Beter'.
Maar ja, de evolutie staat niet stil en er zijn nu legio gordels in de categorie 'Best'.
Wat vind jij dan van de Skybelt? Ik mis echt een sliding D en steun in je rug met slopen.Alleen die zitband is fijn maar beperkt vind ik veel in je bewegingsvrijheid.Wat zijn jouw ervaringen??En zo heb je altijd goed, beter, best.
Ben begonnen met een Barrow (ik wist niet beter en het was eigenlijk de enige gordel op de markt) dus die zal wel 'Goed' zijn geweest.![]()
Daarna de Cresto Skybelt. Zeker 'Beter'.
Maar ja, de evolutie staat niet stil en er zijn nu legio gordels in de categorie 'Best'.
- treespotter
- Prinses Irene
Ik ben jaren geleden al overgestapt naar de categorie 'Best'. Voor mij is dat de Treemotion geworden en in mijn optiek is dat echt de beste gordel die er nu op de markt is. Kost een paar centen, maar dan heb je ook echt wat.
... dan istie toch gewoon niet fijn...?Allard wrote:Alleen die zitband is fijn maar beperkt vind ik veel in je bewegingsvrijheid.

Zoals Wolter al aangeeft: er zijn op dit moment veel gordels die mijlen verder ontwikkeld zijn en niet de nadelen hebben waar jij het over hebt. Dus: proberen die gordels!

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
idd ik heb ook de treemotion en das een lichte gordel met veel ondersteunig
greetz roel
greetz roel
STIHL timbersports hope to get like jason
- treespotter
- Prinses Irene
NOTroelce wrote:en das een lichte gordel
Je kan die gordel alles noemen, maar niet licht. Ja, met 500 heliumballonnetjes eraan.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Ga gewoon eens lekker een paar gordels proberen bij een van de leveranciers en kijk dan welke je persoonlijke voorkeur heeft.
Voordeel van de treemotion ondanks dat ie zwaar is is dat hij volop kan worden afgesteld naar persoonlijke wens en adsurd veel werkcomfort geeft t.o.v. oudere en sommige andere gordels.
suc6
Voordeel van de treemotion ondanks dat ie zwaar is is dat hij volop kan worden afgesteld naar persoonlijke wens en adsurd veel werkcomfort geeft t.o.v. oudere en sommige andere gordels.
suc6
- climb fast, move slow -
Hey Allard,
Ik heb onlangs mijn Weavergordel vervangen door een Treemotion, omdat de gordel mij na enkele jaren klimmen te ruim zat (afgevallen). Als je wil mag je de Weaver een tijdje proberen. Ik heb een Weaver met beenbanden, altijd goed mee kunnen klimmen.
Twan Derks
Ik heb onlangs mijn Weavergordel vervangen door een Treemotion, omdat de gordel mij na enkele jaren klimmen te ruim zat (afgevallen). Als je wil mag je de Weaver een tijdje proberen. Ik heb een Weaver met beenbanden, altijd goed mee kunnen klimmen.
Twan Derks
willen is kunnen !!!
Hey TwanTwan wrote:Hey Allard,
Twan Derks
Welke maat heb je? Ik heb zelf denk ik een S nodig.Maar misschien kan ik hem een keertje passen??
Mooie website trouwens.
Allard
ach ja hij zit goed hij zit licht ik merk gewoon niet da ik die aan heb maar ja ik heb er nog nie zoveel materiaal aan hangentreespotter wrote:NOTroelce wrote:en das een lichte gordel
Je kan die gordel alles noemen, maar niet licht. Ja, met 500 heliumballonnetjes eraan.

STIHL timbersports hope to get like jason
het enigste voordeel is dat dit zadel een keurings termijn van 10 jaar heeft i.p.v. 5
En ik sloop(te) ook met een lichte gordel, slopen is al zwaar genoeg toch, dus waarom een overdreven robuuste gordel.

En ik sloop(te) ook met een lichte gordel, slopen is al zwaar genoeg toch, dus waarom een overdreven robuuste gordel.
ik klim liever ... dan werken
-
- Nieuw
er is geen gordel waar een MS660 beter aan hangt dan aan een weaver. maar verder is het een lompe stugge gordel waar je toch wel een beetje bloedtekort in de beentje krijgt na 2 minuten hangen in je touwtje.
maar wel ieder zn ding. net wat je zelf wil en gewend bent. volgens mij is bijna iedereen begonnen met een sala/b&h geel blauwe gordel.
maar wel ieder zn ding. net wat je zelf wil en gewend bent. volgens mij is bijna iedereen begonnen met een sala/b&h geel blauwe gordel.
ken dat niet dan....
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger

ik wed dat er nu mensen met hun oren zitten te flapperen en geen flauw idee hebben waar jij het over hebt......
p.s. heb leren klimmen in een pius gordel en alleen op de cursus moesten we zo'n b&h aan....
weaver heb ik nooit mee geklommen, maar een MS880 hangt ook erg handig aan een TM gordeltje hoor......wel een borstgordel erbij aan doen, anders zakt ie af

- treespotter
- Prinses Irene
bob de bosbouwer wrote:volgens mij is bijna iedereen begonnen met een sala/b&h geel blauwe gordel.

Sterker nog, mijn eerste was de voorloper daarvan. Die was oranje met zwart kunstleren polstering die je kapot trok wanneer je de dikke koeken Dendrosan/Lac Balsem van je gordel trok.
-WOUTER- wrote:ik wed dat er nu mensen met hun oren zitten te flapperen en geen flauw idee hebben waar jij het over hebt......

- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Had jij dan weer de mooiste boom uitgekozen Wolter, jij bent ook onverbeterlijk. Laat die jonge garde nou ook eens een mega boom snoeien i.p.v. ze altijd maar de kleintjes te laten doen 

- treespotter
- Prinses Irene
Eerlijk is eerlijk, mijn boom was (en is nog steeds) de mooiste
, maar drie van de vier ander stonden redelijk onder/naast de eerste van Tamil en hij heeft toen die andere drie ook vanaf zijn eerste 'beklommen'.

Ah!
dus mijn 2:1 was zo gek nog niet...! 

-
- Nieuw
Mijn eerste was een oranje zwarte B&H zonder beenbanden en bortsttuig die je gewoon flink moest aansnoeren om op z'n plaats te laten zitten. D haken voor een fliplijn bestonden nog niet, het enige wat je had was een vast punt voor in het midden. Nu de Treemotion, zit heerlijk en veel bewegingsvrijheid
ik heb nu een miller butterfly gekocht bevalt ook super vandaag thuis een half rotte wilg gesloot en een eksternest uit de walnoot gehaald.
ben er zeer content mee
ben er zeer content mee