Smalbladige es
Smalbladige es
Goedemiddag,
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met takbreuk bij de Fraxinus angustifolia 'Raywood' of was het nou "Breekwood'.
Groeten,
Erik
Ik ben benieuwd naar jullie ervaring met takbreuk bij de Fraxinus angustifolia 'Raywood' of was het nou "Breekwood'.
Groeten,
Erik
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
Re: Smalbladige es
vorige keer toen ik er eentje tegen kwam was ie best aardig zat wel met zen wortels in het gips 

laat een oen niet zomaar doen !
Ik vind het opvallend dat er bij dit type es regelmatig met een beetje wind takken uitbreken. In de literatuur staat dat het een soorteigenschap is. Nou vroeg ik me af of er collega's op het forum zijn die dat ook kunnen bevestigen.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
welke es heeft geen takbreuk bij een beetje veel wind ???
laat een oen niet zomaar doen !
euh, mijn meesteres 

- treespotter
- Prinses Irene
Dat klopt. In de gemeente Nieuwegein staan de jaren 90 wijken er vol mee. Een modeartikel dus. Het lijkt wel alsof die bomen te weinig energie steken in het aanleggen van probleemvrije takoksels. Bijna alles is plakkerdeplaktak en bij werkelijk de ene na de andere boom breken er kroondelen uit.Ginkgo wrote:Ik vind het opvallend dat er bij dit type es regelmatig met een beetje wind takken uitbreken. In de literatuur staat dat het een soorteigenschap is. Nou vroeg ik me af of er collega's op het forum zijn die dat ook kunnen bevestigen.
@ Treespotter Bedankt voor de bevestiging.
Helemaal als de bomen hard groeien, lijkt het dat ze zichzelf "kapot' groeien.
Helemaal als de bomen hard groeien, lijkt het dat ze zichzelf "kapot' groeien.
het is in ieder iets waar je ook met het klimmen rekening mee moet houden. en je trapsnede's natuurlijk 

daar kun je boom op zeggen