Plankenzaagframe
Plankenzaagframe
Nu het toch geen weer is om te klimmen. Heb ik mijn tijd maar eens nuttig besteed aan het maken van frame om planken te kunnen zagen.
Vind zelf dat ie goed werkt.
Vind zelf dat ie goed werkt.
Re: Plankenzaagframe
Ziet er goed uit! Als je de tijd en het materiaal en materieel voor hebt, en je kunt lassen, dan kun je het inderdaad goed zelf maken. Zeker met dit weer 

- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
mooi harrie nu nog eentje voor dikkere stammetjes de sneeuw blijft nog wel even liggen 

laat een oen niet zomaar doen !
mooi heb je hier toevallig ook nog de maten of tekeningen van.
ik was ook van plan om zo iets ook zelf te maken
ik was ook van plan om zo iets ook zelf te maken
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
Ik weet niet of ik dat bierviltje bewaard heb.densmee wrote:mooi heb je hier toevallig ook nog de maten of tekeningen van.
Jef,als je uitgeknutseld bent voor jezelf en niet weet wat doen dan mag je voor mij zo wel een frame maken.
Met de huidige weersvoorspellingen denk ik dat je nog veel van die frames gaat kunnen maken.

Less is more !
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Mooi harrie,
Heb je ook een schaalverdeling op de staanders gemaakt ? en welke maat kun je nu zagen tussen de constructie...
Ik heb de originele gekocht en die kun je verlengen dat je met een 90 cm. zaag zo'n 75 cm capaciteit hebt om te verzagen.
Of maak je nog een 2e frame voor dikke stammen.
Heb je ook een schaalverdeling op de staanders gemaakt ? en welke maat kun je nu zagen tussen de constructie...
Ik heb de originele gekocht en die kun je verlengen dat je met een 90 cm. zaag zo'n 75 cm capaciteit hebt om te verzagen.
Of maak je nog een 2e frame voor dikke stammen.

- climb fast, move slow -
Nee nog geen schaaverdeling is wel handig. Met een blad van 50cm kan ik nu bijna 40cm zagen. Voor eventueel een groter blad maak ik gewoon een ander bv. een verstelbare geleider.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
als je deze doorslijpt en een kokerprofiel vind dat er exact in past ben je klaar
effe moeren erop lassen en gaan met die banaan.
Je zult er snel achter komen dat 40 cm. stammetjes vaak minder fraai kernhout hebben.
De mooiste stukken die ik verzaagd heb waren van dikke stammen die ik met veel passen en meten net kon verzagen op de breedste stand van mijn frame
succes ermee, wel erg leuk om planken te zagen he.

Je zult er snel achter komen dat 40 cm. stammetjes vaak minder fraai kernhout hebben.
De mooiste stukken die ik verzaagd heb waren van dikke stammen die ik met veel passen en meten net kon verzagen op de breedste stand van mijn frame

succes ermee, wel erg leuk om planken te zagen he.
- climb fast, move slow -
Harrie, ik wil nog steeds graag een schuur terug. Ze zeggen dat het toch onwerkbaar weer is, handig man. Laat ik die taxusstammen wel uit Dort deze kant op komen, sjiek of nie een taxus houten schuurtje

ik klim liever ... dan werken
tja hans ik heb er wel eens aan gedacht om zoiets voor mezelf te maken, maar dit is de eerste dag dat ik binnen ben vandaag, en dat is dan nog om stoofvlees te maken voor het kerstfeestje van morgen 

ik heb al enkele dagen in m'n werkplaats doorgebracht voor herstellingen, onderhoud en aanpassingen van machines, en jij hebt trouwens toch een lasser in de familie, kan je die eens voorzichtig aanspreken tijdens een van de feestjes deze dagen. best op een moment dat hij al een beetje in de wind is, dan geef ik ook het gemakkelijkst toe 

-
- Niet meer nieuw
maar hoe maak je dat frame dan aan de kettingzaag
Met een klem constructie op het blad bij de top van het blad en bij de motor.