-WOUTER- wrote:op de MBCS is er ook ernstig veel tijd en vakmanschap aan gespendeerd en niet geheel zonder resultaat. Na de opleiding kun je bijna beter vijlen dan zagen
inderdaad het verschil tussen stof uit de zaag zien komen of houtsnippertjes
maar ik kom veel spijkers tegen als ik zaag maar is het niet makkelijker als ik een stihl rapid duro ketting van stihl gebruik want die kunnen tegen een stootje.
wat is dat voor raar andwoord ik koester ouwe bomen en ik zaag alleen zieken bomen of omgewaaiden. maar ik kon zo gauw geen andre naam verzinnen zodoene
boombeuler wrote:wat is dat voor raar andwoord ik koester ouwe bomen en ik zaag alleen zieken bomen of omgewaaiden. maar ik kon zo gauw geen andre naam verzinnen zodoene
je zou ook gewoon jos of fons of boompje kunnen nemen
maar kom jij nu echt zoveel spijkers tegen zoals je het hier verteld lijkt het wel dagelijkse kost te zijn .
als ik op maandbasis 1 maal op een spijker zaag of een steen dan vind ik het al welletjes geweest . maar dan noch gaat het meestal met het vijltje of gaat ketting naar dealer die 4 euro rekent om ze te slijpen .
Geografische locatie is wel bepalend voor het 'vinden' van spijkers Bruno.
Woon je in een agrarische omgeving en ben je veel in houtwallen aan het zagen dan kom je op knie en p*khoogte veel meer spijkers tegen dan bij een laanboom in de stad.
In het gebied rond Nijmegen zou ik geen boomverzorger willen zijn. Moet je daar een 'oude jongen' verwijderen dan is de kans groot dat je de hele ketting bij één 'aanvaring' kan wegflikkeren. In dat gebied zijn tijdens de tweede wereldoorlog veel surprises achtergebleven van granaten en kogels.
ja wolter, voor een paar weken terug een door zwam aangetaste beuk af moeten breken. Dat klusje heeft me 3 kettingen gekost, 2 kettingen van de ms200t en een van de ms660. De boom zat helemaal vol met granaat scherven. Dan helpt een kettingslijper ook niet meer
boombeuler wrote:daarom ik woon in de buurt van arnhem nijmegen dus daarom heb ik veel botte kettingen
yeah right even terug in dit topic had je het over fruit hout,
als je het over granaat scherven hebt heb je het ook over oude mooie eiken, beuken
en dergelijke. want in een standaard boomgaard of ander fruithout kom je die troep echt niet tegen ik krijg hoe verder ik dit topic lees het idee dat je gewoon een luie
niet proffesionele brandhout zager bent.
correct me if im wrong.
sorry kerel ik neem mijn woorden terug
maar hij heeft wel een punt dat het hele kleine granaatjes zijn die in de stam van een fruitboom steken of zijn het misschien granaatappelbomen
ik zal het uitleggen een andre hebby van mij is metaaldetectie en om mij huis heb ik een stuk of honderd hulzen van de engelsen en een moest een keer een ouwe peer omzagen en daar zat een graanaat scherf in. dus ik loop niet te liegen
Weet niet wat voor zaag je heb of dat de kettingen het zelfde zijn van div. merken.. Maar bij de stihl dealer kun je in ieder geval aan de slijpschijfjes komen voor de stihl kettingen.
Groeten Johnny van Vliet
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.