Super katrol.
In combinatie met de Duck lost 'ie altijd, mits je bij het installeren een beetje vooruitkijkt naar hoe het zaakje er uit getrokken wordt.
Aan mijn gordel heb ik het systeempje tegenwoordig in een oud pofzakje zitten, want al die lossen onderdeeltjes blijven achter iedere tak hangen (bij het naar boven klimmen).
Sommige bomen (bijv. linde) gebruik ik liever de gewone old school FS; dan blijft de art-constructie te vaak ergens halverwege hangen (met name de grote ring die aan slappe sling zit).
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
In een pofzakje in inderdaad wel een goed idee.. heb hem nu opgeklost maar wat een ding om mee te nemen. Als hij eenmaal ergens hangt is het super tot nu toe niet 1x vast blijven zitten..
Morgen weer met plezier een paar beuken snoeien.
Groeten Johnny van Vliet
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
Pietje wrote:
Aan mijn gordel heb ik het systeempje tegenwoordig in een oud pofzakje zitten
Ja dat werkt super. Ik heb zelf in dat pofzakje een kleine toevoeging. een oud werpzakje en een werplijntje. als je dan je topanker installeert, dan knoop je aan een eind van de werplijn aan de cambium saver en tost het pofzakje langs de stam naar beneden. kun je altijd je materiaal langzaam en gecontroleerd naar beneden halen.
oh bouke vandaar dat je zei ik heb een paar nieuwe speeltjes gekocht. Wel alleen voor privee he, want ze willen op het werk niet dat je leuke speeltjes daar gebruikt wat het sneller, makkelijker en ook leuker maakt. Het is ff wennen die hitch, maar bevalt me prima. Lekker makkelijk en snel de lijn doorvoeren, had ik veeeeeel eerder moeten doen.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
Klim ik dan iedere keer voor Jan Doedel naar boven? Eerst zien dan geloven.
Er zal toch vast wel ergens een tijdschrift te vinden zijn waarin hierover iets geschreven staat. En als dat zo is..... Dan ben ik heel benieuwd wie het was die ervoor gezorgd heeft dat dat balletje eindelijk eens is gaan rollen.