Hulp bij het kiezen van een boom
Re: Hulp bij het kiezen van een boom
cursus platenkennis? haha
Volg de weg van de minste weerstand.........
heej dennis, moerbei goed idee
lekker groot sierlijk blad, lekkere vruchtjes,
goed te snoeien en klein tot middelgrote boom
eej moerbei goed idee...
lekker groot sierlijk blad, lekkere vruchtjes,
goed te snoeien en klein tot middelgrote boom
eej moerbei goed idee...
Ik heb een paar boompjes voor je kunnen vinden voor bij de vijver.Zijn al wat ouder en volgroeid, vragen wel wat zorg.
http://www.youtube.com/watch?v=swCOZTG_jE0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=swCOZTG_jE0&feature=related
Je mag het volgende keer best met grotere letters schrijven, nu moest ik mijn bril erbij pakken.boomverzorgingbruno wrote:vrouwen weten niets van bomen![]()
als ik dat bovenste blaadje nou eens was, wat een uitzicht had ik dan
rechtsoner in je beeldscherm staat een vergrootglaasje met (waarschijnlijk) 100 % ernaast. Klik daar maar eens een paar keer op, kun je het ook zonder bril lezen.gabbel wrote:Je mag het volgende keer best met grotere letters schrijven, nu moest ik mijn bril erbij pakken.boomverzorgingbruno wrote:vrouwen weten niets van bomen![]()
De ene dag een takkedag, dan weer een snipperdag.
-
- Nieuw
Bedankt voor de soms nuttige tips, maar de slagboom was helaas niet in de juiste kleuren te krijgen....
Bij de boomkweker hadden ze een aantal mooie jonge boompjes staan:
Acer Platanojdes globosum (bol esdoorn) 16/18 225 hoog (met kluit)
Weet iemand hier wat nadelen over, die ik nog niet gehoord heeft?
alvast bedankt.
Bij de boomkweker hadden ze een aantal mooie jonge boompjes staan:
Acer Platanojdes globosum (bol esdoorn) 16/18 225 hoog (met kluit)
Weet iemand hier wat nadelen over, die ik nog niet gehoord heeft?
alvast bedankt.
Is een leuk boompje, kan wat luis in komen, maar verder zo geen nare eigenschappen.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Snoei verdragen ze slecht, valt vaak een deel van de kroon uit na enkele snoeibeurten.....verder zie je ook nogal eens dat een deel van de knot afsterft en je een minder volmaakte bol overhoudt....
maar ja, het is in mijn ogen ook geen echte boom, meer een boeketje dat je een leuke tijd in je tuin kunt hebben
maar ja, het is in mijn ogen ook geen echte boom, meer een boeketje dat je een leuke tijd in je tuin kunt hebben

- climb fast, move slow -
Nee, SRT heb je niet echt nodig om in de top te komen-WOUTER- wrote:maar ja, het is in mijn ogen ook geen echte boom,

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- treespotter
- Prinses Irene
Nee, meer SRL tegen de pijn in je rug van het bukken om het blad weer uit de vijver te plukken. 

Het boompje heeft een dichte kroon. Dit zou eventueel nadelige gevolgen kunnen hebben voor je vijver, ivm zonlicht.

Misschien dat de buurkinderen wat bij willen verdienentreespotter wrote:Nee, meer SRL tegen de pijn in je rug van het bukken om het blad weer uit de vijver te plukken.

-
- Nieuw
Waarom geen mooie Cornus controversa?? Groot blad, erg mooie vorm, bloemen, niet teveel onderhoud. Karakteristiek als je het mij vraagt.....
- treespotter
- Prinses Irene
Omdat jij die nog niet genoemd had.John GZ3500 wrote:Waarom geen mooie Cornus controversa?? Groot blad, erg mooie vorm, bloemen, niet teveel onderhoud. Karakteristiek als je het mij vraagt.....