Om half één waren wij ter plaatse op een groot bouwterrein aan de rand van Bilthoven en hebben de stakker uit de boom gehaald.
http://www.youtube.com/watch?v=QdXzLHgguUY
Dat filmpje is niet van mij hoor. Die is gemaakt door een fotograaf die op de actie af was gekomen...timo wrote:gaaf wolter. leuk filmpje gemonteerd.
bedoel je dan dat je de vogel bij de buren uit de tuin moet gaan vissendennis wrote:Net een bezoekje gepleegt aan een wanhopige eigenaar van een een ontsnapte grijze roodstaart papagaai. Dus ik dacht heey, nu kan ik me ook toevoegen aan de dieren-reddende helden van treehugs. Helaas de vogel zat op een uitlopende tak van een populier metertje 22 wellicht hoger dan waar ik uberhaubt een ankerpuntje kon maken. Normaal gesproken had ik het geprobeerd, gezien de huidige situatie met mijn rug besloot ik het niet te doen. Flauw he.
Ik weet ook vrijwel zeker dat het beest snel naar de buurboom vliegt als ik 5 mtr bij hem kom.
Stelde nog voor hem op te schrikken met de big schot, maar zo net voor het donker wisten we ook niet waar hij dan terecht zou komen.
Toevallig had ik die populieren laatst nog in een vta wijkje van me en stelde de mevrouw gerust dat hij wel in een veilige boom zat. Ik voelde dat ik weer moest gaan, ze was niet blij.
volgende keer beter
Het zag er super uit, dat als eerste!!! En voor wat betreft die factuur, sturen!!!treespotter wrote:Ja en nee. Het was dat ik al op pad was, maar voor een fles wijn (en daar hou ik echt niet van) en een paar blije gezichten offer ik liever mijn vrije dag niet op. Die fles is dan ook linea recta naar de fotograaf gegaan.
Dit was echt een vriendendienst, maar anders is het toch echt voorrijkosten en uurtje factuurtje.
Ons kunstje blijft tenslotte gewoon werk. Reken maar dat die (hoeveel?) brandweermannen ook gewoon hun dagje doorberekend hebben aan de belastingbetaler. Ondanks het feit dat die na de eerste en enige poging met lege handen weer naar beneden gingen.