Dierenambulance Utrecht

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Dierenambulance Utrecht

Post by treespotter »

Vandaag was ik op pad met Kees van Dijk. Kees is iedere dinsdag vrijwilliger op de dierenambulance hier in de regio en hij kreeg vanmorgen (zaterdag) om negen uur een noodroep vanuit de ambulance. Er zat een kat in de boom en de brandweer heeft de ladderwagen weer ingepakt omdat zij er niet bij konden. Waarop ik riep "als hij er nog geen drie dagen inzit dan heeft hij nog geen honger :wink: ". Deze bleek er al vanaf maandag in te zitten. Vijf dagen dus.
Om half één waren wij ter plaatse op een groot bouwterrein aan de rand van Bilthoven en hebben de stakker uit de boom gehaald.

http://www.youtube.com/watch?v=QdXzLHgguUY
NannoB
Treehugger
Treehugger

Re: Dierenambulance Utrecht

Post by NannoB »

Leuk man om zoiets een keer te mogen doen!
Bas
Nieuw
Nieuw

Post by Bas »

nice :D
alles kan
ivo
Treehugger
Treehugger

Post by ivo »

Misschien een leuk item voor de volgende BHV op het IPC, Wolter? :wink:
Last edited by ivo on 12 Mar 2011, 20:34, edited 1 time in total.
Harrie
Treehugger
Treehugger

Post by Harrie »

Goed bezig Wolter,altijd leuk als er ook wat publiciteit aan word gegeven.
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Happy end! :D
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Goed bezig gast !
heb zelf gister een buizerd aan de dierenambulance overhandigd :wink:
- climb fast, move slow -
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by boomverzorgingbruno »

gave actie wolter
laat een oen niet zomaar doen !
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

das nog is kat in de zak!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by timo »

gaaf wolter. leuk filmpje gemonteerd. 8)
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by ludovanmil »

Leuke actie wolter !
brengt me op een idee.....
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

timo wrote:gaaf wolter. leuk filmpje gemonteerd. 8)
Dat filmpje is niet van mij hoor. Die is gemaakt door een fotograaf die op de actie af was gekomen...

Ik ben in de eik omhoog gegaan en heb in het midden van boom een lekker hoog topanker geplaatst (Ik heb Jelte al eens door de kroon van een boom achter een kat aan zien klimmen en dacht bij mijzelf dat deze ook nog wel eens "op de loop" kon gaan). Hierna ben ik bovenin een zijtak ingeklommen en heb daar recht boven de kat een redi gemaakt. Het voelde wel echt als een wedstrijdredding. Op de grond stonden de mensen de kat te roepen terwijl ik juist wilde dat ze daar even lekken hun bekkie hielden. Ik probeerde het 'slachtoffer' gerust te stellen, maar dat lukte zo niet echt. :roll:
Onderweg naar boven dacht ik nog even aan mijn blote armen en vroeg aan Kees of ik straks wanneer ik bij de kat in de buurt was even zijn gewatteerde winterjas mocht 'lenen'.
Na de afdaling naar het slachtoffer en het uitsteken van een geruststellende hand was mij wel duidelijk dat hier geen medewerking van zijn kant hoefde te worden verwacht. In slow-motion draaide de kat zich om om verder te lopen. Omdat dit zich allemaal op 15 meter hoog afspeelde en er onder de boom asfalt lag en een prikkeldraadhek stond was voor mij wel duidelijk dat een ferme greep in het nekvel de oplossing moest zijn...

Het is jammer dat de film na het pakken ineens in de fast forward werd gemonteerd waardoor ik de kat in de zak lijk te hebben getoverd. :roll:
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

leuk he dat soort reddingen 8)
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Ja en nee. Het was dat ik al op pad was, maar voor een fles wijn (en daar hou ik echt niet van) en een paar blije gezichten offer ik liever mijn vrije dag niet op. Die fles is dan ook linea recta naar de fotograaf gegaan.
Dit was echt een vriendendienst, maar anders is het toch echt voorrijkosten en uurtje factuurtje.
Ons kunstje blijft tenslotte gewoon werk. Reken maar dat die (hoeveel?) brandweermannen ook gewoon hun dagje doorberekend hebben aan de belastingbetaler. Ondanks het feit dat die na de eerste en enige poging met lege handen weer naar beneden gingen.
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

is niet meer dan redelijk om gewoon n factuur te sturen...
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Klopt, maar daar moet je vooraf wel afspraken over maken. De schrik wil er nog wel eens inzitten wanneer je de prijs van twee klimmers en reistijd noemt.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

BILTHOVEN - In Bilthoven is een kat die al meerdere dagen in een boom zat vandaag uit zijn benarde situatie gered.

De kat zat al vijf dagen in de boom in de buurt van de Planetenbaan. De brandweer was meerdere keren langsgekomen, maar zag het niet als hun taak om het dier te bevrijden. Er werd besloten één poging te wagen. Die mislukte, waarna de hulpverleners terug naar de kazerne gingen.

Uiteindelijk is een medewerker van de dierenambulance met professionele klimspullen de boom in gegaan om de kat te redden. Dat lukte wel, waarna het dier aan de blije eigenaar is teruggegeven.

Reacties van lezers op dit bericht

Beetje vreemd vd brandweer. Misschien dat de dierenpolitie dat eens kan onderzoeken.
Devin uit Utrecht | 12-03-2011 17:08

Ik dacht toch dat een ''hulpverlener'' iedereen moet helpen, daar horen dan toch ook dieren in nood bij!!!!!!! Of hadden de ''helden'' soms hoogtevrees....
anita uit Houten | 12-03-2011 17:04

Het is wel vreemd dat de verschillende brandweerkorpsen, verschillende inzichten hebben over wat wel en wat niet hun taak is. In andere steden komt de brandweer wel voor een kat in een boom.
Frank uit Houten | 12-03-2011 16:40

Wat fijn dat er nog mensen zijn die een lieve kat uit de boom wilde halen. De brandweer moet zich schamen,al hebben ze dan wel 5 pogingen gedaan. Maar het feit dat hun dat niet zien als wat bij hun werk hoort, vind ik schandalig. De man die de kat eruit heeft gehaald is een held. Ik heb gezien hoe hij als een "kat" naar boven klom. FAsinerend om te zien. Het was ook echt zielig. Ik heb hem ook 5 dagen horen miauwen. Het was een pracht moment toe deze held de kat bevrijde.Hij kreeg spontaan aplaus van de flat bewoners, die op het balkon toe stonden te kijken.Ben blij voor de kat en het baasje dat ze weer lekker thuis is.
Niekie uit Bilthoven | 12-03-2011 16:38

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/337707
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

Haha

Wolter "De Kat" Kok Medewerker van de dierenambulance Utrecht!

Tot u dienst!
klimgeitebreier
Nieuw
Nieuw

Post by klimgeitebreier »

Gaaf shirt Wolter. Ik wist niet dat dit collectors item nog steeds hier en daar gebruikt word. :D
verder een leuke promo actie.

klimgeiterbreier
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

De brandweer iets uitbesteden aan mensen "die het wel kunnen" = afgaan.
Dus dat doen ze niet, wat de gevolgen ook zijn :roll:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
dennis
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by dennis »

Net een bezoekje gepleegt aan een wanhopige eigenaar van een een ontsnapte grijze roodstaart papagaai. Dus ik dacht heey, nu kan ik me ook toevoegen aan de dieren-reddende helden van treehugs. Helaas de vogel zat op een uitlopende tak van een populier metertje 22 wellicht hoger dan waar ik uberhaubt een ankerpuntje kon maken. Normaal gesproken had ik het geprobeerd, gezien de huidige situatie met mijn rug besloot ik het niet te doen. Flauw he.
Ik weet ook vrijwel zeker dat het beest snel naar de buurboom vliegt als ik 5 mtr bij hem kom.
Stelde nog voor hem op te schrikken met de big schot, maar zo net voor het donker wisten we ook niet waar hij dan terecht zou komen.

Toevallig had ik die populieren laatst nog in een vta wijkje van me en stelde de mevrouw gerust dat hij wel in een veilige boom zat. Ik voelde dat ik weer moest gaan, ze was niet blij.

volgende keer beter :wink:
ik klim liever ... dan werken
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

super :lol: die boom is wel veilig hoor mevrouwtje, maar die papagaai kan ik niet bij......of met de bigshot misschien... :lol: :lol:

zie het zo voor me :lol: :lol:

had je net zo goed luchtbuks kunnen zeggen :lol: :lol:
densmee
Treehugger
Treehugger

Post by densmee »

dennis wrote:Net een bezoekje gepleegt aan een wanhopige eigenaar van een een ontsnapte grijze roodstaart papagaai. Dus ik dacht heey, nu kan ik me ook toevoegen aan de dieren-reddende helden van treehugs. Helaas de vogel zat op een uitlopende tak van een populier metertje 22 wellicht hoger dan waar ik uberhaubt een ankerpuntje kon maken. Normaal gesproken had ik het geprobeerd, gezien de huidige situatie met mijn rug besloot ik het niet te doen. Flauw he.
Ik weet ook vrijwel zeker dat het beest snel naar de buurboom vliegt als ik 5 mtr bij hem kom.
Stelde nog voor hem op te schrikken met de big schot, maar zo net voor het donker wisten we ook niet waar hij dan terecht zou komen.

Toevallig had ik die populieren laatst nog in een vta wijkje van me en stelde de mevrouw gerust dat hij wel in een veilige boom zat. Ik voelde dat ik weer moest gaan, ze was niet blij.

volgende keer beter :wink:
bedoel je dan dat je de vogel bij de buren uit de tuin moet gaan vissen :lol:
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
wes houtboer
" De Flik "
" De Flik "

Post by wes houtboer »

treespotter wrote:Ja en nee. Het was dat ik al op pad was, maar voor een fles wijn (en daar hou ik echt niet van) en een paar blije gezichten offer ik liever mijn vrije dag niet op. Die fles is dan ook linea recta naar de fotograaf gegaan.
Dit was echt een vriendendienst, maar anders is het toch echt voorrijkosten en uurtje factuurtje.
Ons kunstje blijft tenslotte gewoon werk. Reken maar dat die (hoeveel?) brandweermannen ook gewoon hun dagje doorberekend hebben aan de belastingbetaler. Ondanks het feit dat die na de eerste en enige poging met lege handen weer naar beneden gingen.
Het zag er super uit, dat als eerste!!! En voor wat betreft die factuur, sturen!!!
Maar niet te duur maken anders gaan ze je ook nog bellen om activisten uit de boom te halen!!! :wink:
salutantibus et vade scandens
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Post Reply