Klant heeft gebeld of ik eens naar zijn boom wil komen kijken in Aerdenhout. Deze esdoorn heeft een afgestorven bastbaan en een grote holte in de stamvoet. Ik op mijn knieën naast de holte, wat takjes en tuinafval aan de kant schuiven zodat ik deze holte eens kan bekijken. Voorovergebogen en klaar om met mijn prikstok de holte in te steken.. !!Schrik ik me stuf, want kijken daar opeens 2 fonkelende ogen mij aan!! Een vosje in zijn schuilplaats,, super mooi. Vos bleef rustig zitten (waarschijnlijk ook bang) en met de klant heb ik afgesproken om deze zomer langs te komen om naar de boom te kijken.
mooie vondst
dacht wel even aan iets anders na de opbouw van jou tekst hoor
voorovergebogen en klaar om met men prikstok in de holte te steken pffff dat liep dan toch nog goed af
Mooi hoor Alex. Nog nooit een vos in het wild gezien van zo dichtbij.
Bij mij blijft de actie met prikstok in de aanslag steken ( ongewilde woordspeling) bij twee duiven in een holte op 8 meter eind november tijdens een vorstperiode een paar jaar geleden.
keileuk zo'n ontmoeting met de vos , prachtig dier !!
het gaat trouwens ook heel goed met de vos in ons land, ze zijn tamelijk talrijk.
Ja dat is toch ook wel het mooie van ons werk...dat we de hele natuur er gratis bij krijgen.
treespotter wrote:Mooi hoor Alex. Nog nooit een vos in het wild gezien van zo dichtbij.
Bij mij blijft de actie met prikstok in de aanslag steken ( ongewilde woordspeling) bij twee duiven in een holte op 8 meter eind november tijdens een vorstperiode een paar jaar geleden.
Steven wrote:vorig jaar langs de stam van een beuk srt omhoog stappen, kom ik langs een grote holte en vliegt er een rotsgans uit! ik schrok me helemaal kapot!
Wat een rotgans...
Van de week zat ik een werpzakje te manipuleren in de top van een eik, vliegt er een ooievaar door mijn blikveld. Toch wel erg zwart voor een ooievaar, en voor zwarte ooievaars is het niet echt de tijd van het jaar... Het bleek een kraanvogel te zijn, die trekken op dit moment over NL naar het noorden. De Peel wordt vaak als tussenhalte aangedaan, en daar zaten we vlak bij.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
He Jef, ook wespen zijn nuttige dieren....
Wat de vos betreft.....4 webcams gericht op en in het hol van een vossenfamilie in de Oostvaardersplassen. http://www.volgdevos.nl
ja, dat kan wel zijn, maar ik heb toch liever dat ze ver uit mijn buurt een beetje nuttig gaan wezen, want die beestjes kunnen best humeurig worden als je in hun appartementje begint te zagen...
jef wrote:ja, dat kan wel zijn, maar ik heb toch liever dat ze ver uit mijn buurt een beetje nuttig gaan wezen, want die beestjes kunnen best humeurig worden als je in hun appartementje begint te zagen...
volgens mij begin jij ook wel humeurig te worden als ik in jou huis begin te zagen
tenzij je graag wil verbouwen of herbouwen