Middagje stoeien.

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Middagje stoeien.

Post by treespotter »

Foto 1, 16 edoorntjes opgekroond (eerste fase achterstallige onderhoud).
Foto 2, 4 kuub snippertjes.
Foto 3, Op de voorgrond de kleine oranje held. Na één batterijwissel was de tweede nog niet leeg.
Attachments
P1010554a.JPG
P1010563a.JPG
P1010559a.JPG
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by -WOUTER- »

leuke klus Wolter :D
- climb fast, move slow -
User avatar
timo
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 956
Joined: 11 May 2010, 13:19
Location: Tiel
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by timo »

aaahh vandaar dat die leuke snippermachine bij tamil stond. ik heb mijn nieuwe snippermachine even laten zien bij tamil. stonden er in eens 3 snippermachines op de stoep bij tamil 8)
http://www.pendulaboomzorg.nl
Wat als er toch een schepper is?!
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by ludovanmil »

:lol: He die Wolter, slaapt jou elec. kettingzaag ook bij je in de slaapkamer ???? vroeger was mijn recefiets mijn speeltje en die poetste en zette ik (tot ongenoegen van mijn moeder) op mijn slaapkamer.
Je zou echt zo salesmanager of accountmanager (dat zijn , let op gewoon verkopers)kunnen worden bij het betreffende kettingzaagmerk..... :wink:
User avatar
Thijs
Moderator
Moderator
Posts: 751
Joined: 24 Apr 2006, 23:07
Location: Hoogeveen
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by Thijs »

die broek BLIJFT opvallen :D
Vallen doet geen zeer!! Neerkomen.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by treespotter »

ludovanmil wrote:Je zou echt zo salesmanager of accountmanager (dat zijn , let op gewoon verkopers)kunnen worden bij het betreffende kettingzaagmerk..... :wink:
Daar lijkt het wel op Ludo.
Het is alleen dat ik razend enthousiast ben over die kleine accuzaag (nou doe ik het weer :roll: ) en ik zou willen dat jullie allemaal, wanneer dat kan, die benzinezagen eens een dagje laten staan.
Omdat ik altijd heel veel twijfels hoor en angsten over de batterijduur vond ik het wel leuk om eens te laten zien waartoe dat zaagje in staat is.
Wanneer je de lader bij je hebt kun je echt de hele dag blijven zagen met dat ding (de batterij is sneller geladen dan dat je de andere leeg kan zagen), maar je kan natuurlijk ook de lader thuis laten zoals ik dat altijd doe en zien waar het schip strandt.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:
ludovanmil wrote:Je zou echt zo salesmanager of accountmanager (dat zijn , let op gewoon verkopers)kunnen worden bij het betreffende kettingzaagmerk..... :wink:
Daar lijkt het wel op Ludo.
Het is alleen dat ik razend enthousiast ben over die kleine accuzaag (nou doe ik het weer :roll: ) en ik zou willen dat jullie allemaal, wanneer dat kan, die benzinezagen eens een dagje laten staan.
Omdat ik altijd heel veel twijfels hoor en angsten over de batterijduur vond ik het wel leuk om eens te laten zien waartoe dat zaagje in staat is.
Wanneer je de lader bij je hebt kun je echt de hele dag blijven zagen met dat ding (de batterij is sneller geladen dan dat je de andere leeg kan zagen), maar je kan natuurlijk ook de lader thuis laten zoals ik dat altijd doe en zien waar het schip strandt.
sluit ik me volledig bij aan Wolter vandaag klus in Brussel gezorgd dat ik voor de file daar was dus omstreeks 6 u 30 ter plekke .
tegen dat de eerst mensen wakker werden waren de meeste coniferen al goed uitgebeend . en niemand die er last van gehad heeft . :wink: 8)
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by -WOUTER- »

de vogels wel Bruno, heel hun appartementencomplex uitgebeend :wink:
maar je hebt ze gelukkig niet laten schrikken met de knetterende herrie van een 2 takt verbrandingsmotor :D

goed bezig heren ! hoop dat we als stihl en husqy blijven uitstellen gewoon allemaal makita/dolmar accu machines kopen en die grote jongens een laten zien dat we in ons vakgebied echt aan iets anders toezijn.....
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by treespotter »

Hoe gaan wij zo'n zaag dan noemen?
Als de ene al een "Knetterbiele" is, gaat de ander dan een "Prikkelbiele" of "Bliksembiele"heten?
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:Hoe gaan wij zo'n zaag dan noemen?
Als de ene al een "Knetterbiele" is, gaat de ander dan een "Prikkelbiele" of "Bliksembiele"heten?
THE machine that whispers :wink:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by -WOUTER- »

gewoon : accuzaag

KISS :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by treespotter »

Knetterbiele is ook KISS Wouter. Het ligt er maar net aan uit welke regio je ontsproten bent.
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by ludovanmil »

treespotter wrote:
ludovanmil wrote:Je zou echt zo salesmanager of accountmanager (dat zijn , let op gewoon verkopers)kunnen worden bij het betreffende kettingzaagmerk..... :wink:
Daar lijkt het wel op Ludo.
Het is alleen dat ik razend enthousiast ben over die kleine accuzaag (nou doe ik het weer :roll: ) en ik zou willen dat jullie allemaal, wanneer dat kan, die benzinezagen eens een dagje laten staan.
Omdat ik altijd heel veel twijfels hoor en angsten over de batterijduur vond ik het wel leuk om eens te laten zien waartoe dat zaagje in staat is.
Wanneer je de lader bij je hebt kun je echt de hele dag blijven zagen met dat ding (de batterij is sneller geladen dan dat je de andere leeg kan zagen), maar je kan natuurlijk ook de lader thuis laten zoals ik dat altijd doe en zien waar het schip strandt.
:lol:
doet ie het weer he !!!! misschien een tip; je zaag een tijdje laten rouleren onde collega boomverzorgers in de regio ??? Den Dungen / den Bosch, dat is toch jouw regio??? :wink:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by treespotter »

Het kleintje met 12 cm blad komt tijdens de NK al jullie kant op. Ik kan nog geen afscheid nemen van de grote.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by -WOUTER- »

en dan staat ie ineens ook op Ludo zijn interesse lijstje naast mooie vrouwen en handige (klim)materialen :lol: :lol: :lol:

Na NK ludo kun je hem ook proberen hoor Ludo :D
- climb fast, move slow -
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by ludovanmil »

:lol:
hoezo heb ik nog meer op mijn verlanglijstje ??
en trouwens je schrijft mooie vrouw-EN, ,in meervoud dus, weet je wel hoe moeilijk het is 1 mooie vrouw tevreden te houden ???? En let op ik heb recht van spreken, ik heb voor de tweede keer papieren met een vrouw :wink:
Nee, ik hou het wel bij een goed gesprek met collega's over kettingzagen o.i.d., dat houd me bij de les.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by -WOUTER- »

:wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
Twan
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 58
Joined: 16 Sep 2009, 23:56
Location: Schaijk
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by Twan »

Dag Wolter,

Ik zie op de tweede foto dat je op de aanhanger ook een trekhaak hebt. Ik neem aan dat deze voor de versnipperaar is. Zo ja, mag deze combinatie dan zo op de weg ? Ik heb dat een keer nagezocht maar kon dat nergens vinden. Is wel ideaal. Kun je mij daar iets over laten weten ...

Groet Twan
willen is kunnen !!!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Middagje stoeien.

Post by treespotter »

Twan wrote:Dag Wolter,

Ik zie op de tweede foto dat je op de aanhanger ook een trekhaak hebt. Ik neem aan dat deze voor de versnipperaar is. Zo ja, mag deze combinatie dan zo op de weg ? Ik heb dat een keer nagezocht maar kon dat nergens vinden. Is wel ideaal. Kun je mij daar iets over laten weten ...

Groet Twan
Nee Twan dat mag inderdaad niet, maar wanneer ik in een afgezet werkgebied sta of op particulier terrein dan is het erg handig om de boel te kunnen koppelen.
Post Reply