De nieuwe Stihl MS201
- treespotter
- Prinses Irene
De nieuwe Stihl MS201
Via Harry op Facebook http://www.facebook.com/#!/profile.php? ... 2103762996 en Arb Aid bij de volgende site terechtgekomen.
http://www.stihl.co.uk/ms201t/
http://www.stihl.co.uk/ms201t/
Last edited by treespotter on 12 May 2011, 21:47, edited 2 times in total.
Re: De nieuwe Stihl MS201
mooi zaagje en met en mooi zwart streepje op de zijkant voor de valrichting te bepalen, maar nog steeds zonder accu.
wow....kan niet wachten tot de nieuwe Husqy op de markt komt...

Jelte Buddingh'
["To tree or knot to tree....."]
- treespotter
- Prinses Irene
Update!!!! Uit zeer betrouwbare bron vernomen dat de cijfers van de MS 201 zoals ik die aangegeven had NIET klopten.
Hieronder de gecontroleerde en goed bevonden cijfers.
Stihl MS 192 T = 3,1 kg en 1,3 kW. 2,38 Kg per kW. Met smal blad en uitgeboorde uitlaat net zo snel als de MS 200 T, maar veel lichter.
Stihl MS 200 T = 3,6 kg en 1,7 kW. 2,12 Kg per kW. De norm.
Stihl MS 201 T = 3,7 kg en 1,8 kW. 2,05 Kg per kW. Iets meer gewicht, 20% minder verbruik en meer powerrrrr ten opzichte van het vorig model.
Husqvarna T 540 XP = 3,6 kg en 1,8 kW. 2 Kg per kW. The best of both worlds?
Met andere woorden, de eerste berichten hieronder zijn ingehaald door de waarheid.
Hieronder de gecontroleerde en goed bevonden cijfers.
Stihl MS 192 T = 3,1 kg en 1,3 kW. 2,38 Kg per kW. Met smal blad en uitgeboorde uitlaat net zo snel als de MS 200 T, maar veel lichter.

Stihl MS 200 T = 3,6 kg en 1,7 kW. 2,12 Kg per kW. De norm.

Stihl MS 201 T = 3,7 kg en 1,8 kW. 2,05 Kg per kW. Iets meer gewicht, 20% minder verbruik en meer powerrrrr ten opzichte van het vorig model.

Husqvarna T 540 XP = 3,6 kg en 1,8 kW. 2 Kg per kW. The best of both worlds?

Met andere woorden, de eerste berichten hieronder zijn ingehaald door de waarheid.

Last edited by treespotter on 14 May 2011, 12:43, edited 4 times in total.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
vooral die 4,1 kilo.....
stihl had beter moeten weten
sluit me aan bij Jelte

sluit me aan bij Jelte

- climb fast, move slow -
- treespotter
- Prinses Irene
En dan zegt Stihl ook nog dat hij "a higher power-to-weight ratio compared to its predecessor" heeft... Als je gewichtheffer bent wel ja.
Waarschijnlijk bedoelen zij "a higher weight-to-power ratio compared to its predecessor". 

...en vooral hebben ze weinig aan ergonomie veranderd, er zo veel ruimte voor verbetering....
Jelte Buddingh'
Dat zijn duidelijke getallen, alleen zou ik graag willen weten als de zagen zijn afgetankt en met zaagblad+ketting wat dit nou wegen.
Maar ik ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe husqy zaag, alleen nog ff wachten
Maar ik ben ook zeer benieuwd naar de nieuwe husqy zaag, alleen nog ff wachten
Afgelopen 2 jaar zaag ik alleen nog maar met de Stihl MS 192 T, super zaagje. Het gaat mij dus echt niet meer lukken om die 4,1 kilo te werken
Ben zeer benieuwd naar de Husqvarna T 540 XP, jammer dat deze niet aanwezig was op de LB.... Zou waarschijnlijk veel zieltjes hebben gewonnen..

Ben zeer benieuwd naar de Husqvarna T 540 XP, jammer dat deze niet aanwezig was op de LB.... Zou waarschijnlijk veel zieltjes hebben gewonnen..
Ik hark,, dus ik leef.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
voor wie het leuk vind husq stelt nog maar eens uit het word september ipv juni .
laat een oen niet zomaar doen !
- treespotter
- Prinses Irene
Zo, daar wordt je moe van... Nog even en worden computersimulaties getoond. Die twee merken rollen over elkaar heen om de primeur te hebben....
En daarna duurt het nog een jaar voordat WIJ er één in het echt zien.

- klimgeitebreier
- Nieuw
Wedden van niet !!!!!!!treespotter wrote:Zo, daar wordt je moe van... Nog even en worden computersimulaties getoond. Die twee merken rollen over elkaar heen om de primeur te hebben....

Nog een paar nachtjes slapen
mmm... dat klinkt weer alsof er iemand inside informatie heeft.... 

- treespotter
- Prinses Irene
LET OP jongens,
Mijn cijfers kwamen van de Arboristsite en bleken onjuist te zijn.
Het vierde bericht hier is aangepast met de juiste cijfers. Met andere woorden, kijk nog even bij dat vierde bericht.
Nu liggen de cijfers veel dichter bij elkaar en als je bedenkt dat de Stihlzaag in Duitsland al op de markt is dan ga ik denk ik toch maar niet wachten op de Husky en blijf ik mijn Knetterbiele fabrikant toch trouw.
Mijn cijfers kwamen van de Arboristsite en bleken onjuist te zijn.
Het vierde bericht hier is aangepast met de juiste cijfers. Met andere woorden, kijk nog even bij dat vierde bericht.
Nu liggen de cijfers veel dichter bij elkaar en als je bedenkt dat de Stihlzaag in Duitsland al op de markt is dan ga ik denk ik toch maar niet wachten op de Husky en blijf ik mijn Knetterbiele fabrikant toch trouw.

- treespotter
- Prinses Irene
Tsja Husqvarna bood heel veel, maar dankzij Stihl zou ik nu kunnen stoppen met werken. 
Voor de liefhebber.
http://www.stihl.de/produkt.aspx?idMode ... Group=1712

Voor de liefhebber.
http://www.stihl.de/produkt.aspx?idMode ... Group=1712
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
Ja precies Wouter, ik vermoed dat Wolter allerlei contacten heeft met diverse leveranciers en daar financieel een stuk wijzer van wordt....dan is ie nl. weer helemaal enthousiast voor een ' old time' bezinezaag (ven een ons wel bekend merk) en dan juicht ie weer over het zaagje op batterrijen ( dat merk is ons inmiddels ook wel bekend). Misschien is Wolter wel een MOL op dit forum-WOUTER- wrote:Hebben ze jou nu ook al weer omgekocht Wolter![]()
![]()
![]()

of is Wolter gewoon een materiaalfreak ? Die ken ik trouwens wel meer......
Ik hoor nl. zelf ook tot die categorie

- treespotter
- Prinses Irene
Waar blijven jou speuracties naar nieuwe materialen en enthousiaste verhalen dan?ludovanmil wrote:of is Wolter gewoon een materiaalfreak ? Die ken ik trouwens wel meer......
Ik hoor nl. zelf ook tot die categorie![]()
Wees gerust Ludo, ik ben niet overtuigd van het bestaan van één 'god'. En volgens mij is mijn interesse redelijk beperkt en te overzien.
Elektrische aandrijving.
Handige producten.
Leuke auto's.
Mooie dames.

Houten huizen.
Scandinavische omgevingen.
Bomen.
Open/free software.
en BBQen met vrienden.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
dus leuke dames met mooie gevels dit in een scandinavische omgeving liefst electrisch aangedreven met open software in de boom ermee bbq 'en .treespotter wrote:Waar blijven jou speuracties naar nieuwe materialen en enthousiaste verhalen dan?ludovanmil wrote:of is Wolter gewoon een materiaalfreak ? Die ken ik trouwens wel meer......
Ik hoor nl. zelf ook tot die categorie![]()
Wees gerust Ludo, ik ben niet overtuigd van het bestaan van één 'god'. En volgens mij is mijn interesse redelijk beperkt en te overzien.
Elektrische aandrijving.
Handige producten.
Leuke auto's.
Mooie dames.![]()
Houten huizen.
Scandinavische omgevingen.
Bomen.
Open/free software.
en BBQen met vrienden.
lijkt me leuk
laat een oen niet zomaar doen !
- ludovanmil
- Diehard Treehugger

Ja Wolter, ik ben nog niet zo'n kenner van de materialen in onze branche dat ik denk daar veel zinnigs over te kunnen toevoegen op dit forum.
Maar in jouw rijtje van 'topics' staat wel ook wat andere items die ook mijn interesse hebben...Bruno heeft op zijn geheel eigen wijze het zaakje door elkaar gehusseld. Maar tegelijkertijd snap ik denk ik wel wat ie bedoeld.