In Eindhoven heeft ene Frans Fontaine (ja, die van die haagbeuk) de meest vreemde bomen geplant. Zo ook een Pinus coulterii. De boom is 45 jaar oud, staat in een woonwijk en draag sinds een paar jaar kegels. Inmiddels komt de gemeente om de zoveel jaar langs om die weg te halen voor ze naar beneden vallen.
Ongelooflijk dat zoiets in de openbare ruimte staat. Maar bijzonder is het zeker!!
Denneappeltjes plukken
Denneappeltjes plukken
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Re: Denneappeltjes plukken
Gaaf man, die kegels zijn echt mega....ik heb nog een kegel (is wel kleiner) van die Pinus Pinea in Nistelrode in m'n auto liggen. Kunnen we effe kijken als we in Nistelrode aan het werk zijn binnenkort
Leuk klusje, bewaar je er ook eentje voor mijn verzameling

Leuk klusje, bewaar je er ook eentje voor mijn verzameling

- climb fast, move slow -
ik heb hier ook wat van liggen, echt super mooi als je ze door midden zaagt, schuurt en lakt. Maar wel met handschoenen aan, zijn nogal scherp 

Jelte Buddingh'
["To tree or knot to tree....."]
["To tree or knot to tree....."]
- treespotter
- Prinses Irene
Heb jij er daar nog een paar van op reserve liggen Peter. Ik weet zeker dat je daarmee komend weekeind veel boomverzorgers en aanhang een plezier kan doen.
Helaas, de gemeente was me voor.... Er hingen maar twee grote die open stonden, verder nog een paar "kleinere"
die dicht zijn. De grote zijn vergeven (oa aan een kweker) maar die "kleintjes" zal ik donderdag meenemen.

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
als je die een nachtje op de verwarming legt dan gaan ze open, helaas is het nu niet echt ideaal verwarming weerPietje wrote:Helaas, de gemeente was me voor.... Er hingen maar twee grote die open stonden, verder nog een paar "kleinere"die dicht zijn. De grote zijn vergeven (oa aan een kweker) maar die "kleintjes" zal ik donderdag meenemen.

maar wel mooie mastebollekes hoor
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
- treespotter
- Prinses Irene
Tuurlijk... Jij mag ze voor hun 'uit het vuur halen' en zij gaan ermee vandoor zoder jou te vragen of je er misschien ook wel eentje zou willen houden.Pietje wrote:Helaas, de gemeente was me voor....

He die Peter,
Gave klus.
Als je er nog een over hebt hoed ik mij aanbevolen.
Anders een paar zaadjes kan ik ze zelf maken.
Zie je donderdag.
Gave klus.
Als je er nog een over hebt hoed ik mij aanbevolen.
Anders een paar zaadjes kan ik ze zelf maken.
Zie je donderdag.
planken zagen ERA vragen!
Kijk dat is nu humor op z'n best ziePietje wrote:In Eindhoven heeft ene Frans Fontaine (ja, die van die haagbeuk) de meest vreemde bomen geplant. Zo ook een Pinus coulterii. De boom is 45 jaar oud, staat in een woonwijk en draag sinds een paar jaar kegels. Inmiddels komt de gemeente om de zoveel jaar langs om die weg te halen voor ze naar beneden vallen.
Ongelooflijk dat zoiets in de openbare ruimte staat. Maar bijzonder is het zeker!!

Take care, there's not much spare!