hoeveel kilometers vreet een boomverzorger in nl of belgie?
hoeveel kilometers vreet een boomverzorger in nl of belgie?
hoi heren en dames
ik vroeg me af,nu mijn auto de 300.000 gepasseerd is hoeveel jullie nu rijden in een jaar.
gewoon uit nieuwsgierigheid,meestal pak je toch klussen in de buurt maar het loopt wel op ,co2 enz ,kosten.....tijd
m.a.w hoeveel rijden jullie ongeveer (voor werk dan he)
ben wel nieuwsgierig wie de grootste km vreter is
grt marijn.(25000 km)ongeveer.
ik vroeg me af,nu mijn auto de 300.000 gepasseerd is hoeveel jullie nu rijden in een jaar.
gewoon uit nieuwsgierigheid,meestal pak je toch klussen in de buurt maar het loopt wel op ,co2 enz ,kosten.....tijd
m.a.w hoeveel rijden jullie ongeveer (voor werk dan he)
ben wel nieuwsgierig wie de grootste km vreter is
grt marijn.(25000 km)ongeveer.
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
Re: hoeveel kilometers vreet een boomverzorger in nl of belg
dat haal ik nie 25000 op een jaar, maar tussen de 15000 en 20000 zeker wel. Mijn ideaal is alles met de fiets te doen (= Co2 uitstoot nul). Denk je dat dit haalbaar is ?
Trouwens....voor echt leuk werk wil ik best een eindje rijden.Maar anders inderdaad liefst alles in de buurt.
vaak zie ik hier een collega uit Arnhem of Nijmegen. Evengoed rijd ik regelmatig naar Nijmegen.
Trouwens....voor echt leuk werk wil ik best een eindje rijden.Maar anders inderdaad liefst alles in de buurt.
vaak zie ik hier een collega uit Arnhem of Nijmegen. Evengoed rijd ik regelmatig naar Nijmegen.

-Get rid of the rope. It's only distracting you-
Ik weet het niet precies wat ik voor me werk rijd, maar werk/prive rijd ik tussen de 75.000 en 80.000km per jaar in me groene werk auto 

Groeten Johnny van Vliet
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
Waar een wil is, is een weg. En als die er ook niet is, heb je altijd nog je Land Rover.
ik als bos en natuurbeheerder rijdt circa 25000 km per jaar in de bedrijfswagen en ook nog een 18000 met mijn prive auto, en ik denk dat hiervan ongeveer bedrijfs/cursus kilometers zijn
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
- treespotter
- Prinses Irene
Tot afgelopen jaar ook privé gereden met mijn bus en kom ongeveer uit op een totaal gemiddelde van 25.000 per jaar. Vanaf dit jaar (geen privé kilometers meer) zal dat waarschijnlijk zakelijk op zo'n 15.000 kilometer uitkomen met de bus.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
tussen de 12.000 en 15.000 per jaar met de Landrover, circa 10.000 per jaar met de VW camper en circa 15.000 per jaar met de VW syncro en circa 55.000 met de klimgordel
ach ja....'t verschilt ook wel met welke collega's je gaat werken. Sommige zorgen voor minder km's en andere voor meer

ach ja....'t verschilt ook wel met welke collega's je gaat werken. Sommige zorgen voor minder km's en andere voor meer

- climb fast, move slow -
-WOUTER- wrote: ach ja....'t verschilt ook wel met welke collega's je gaat werken. Sommige zorgen voor minder km's en andere voor meer
Klopt, moet je af en toe eens over de grens willen werken dan gaan de km's helemaal snel!
Groeten Johnny van Vliet
Ik zat niet ver van de 50.000 km weg in mijn BTL tijd. Nu reis ik met de trein dus die teller hoeft voor mij niet meer 

- wes houtboer
- " De Flik "
Tja, ongeveer 30.000 km met de Audi of de Golf, dan een kleine 10.000 met de motor en dan nog 25000 km prive met de auto en 10000 prive met de motor.
Het liefste rijd ik met de werkauto of motor, is het goedkoopste

Het liefste rijd ik met de werkauto of motor, is het goedkoopste

salutantibus et vade scandens
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
Kijk....zoveel auto's in een gezin zou sowieso verboden moeten worden, of zwaar financieel bestraft, nee wacht lijf straffen.....-WOUTER- wrote:tussen de 12.000 en 15.000 per jaar met de Landrover, circa 10.000 per jaar met de VW camper en circa 15.000 per jaar met de VW syncro en circa 55.000 met de klimgordel![]()
![]()
Wat wel positief beloond zou kunnen worden zijn de klimkilometers. dat is dan een klein lichtpuntje.
- ludovanmil
- Diehard Treehugger

uhhh......was ff vergeten dat wij ook 2 auto's en een motor rijden.
De bedrijfsbus een tijd met sla-of zonnebleomolie bijgemengd maar dat gaf toch wat mototrische problemen. Goed beschouwd ben ik een flinke vervuiler.
Ik doe wel op de fiets boodschappen, maakt dat nog wat goed

- ludovanmil
- Diehard Treehugger
wes houtboer wrote:Tja, ongeveer 30.000 km met de Audi of de Golf, dan een kleine 10.000 met de motor en dan nog 25000 km prive met de auto en 10000 prive met de motor.
Het liefste rijd ik met de werkauto of motor, is het goedkoopste![]()
He Wes, weer eens onder de club boomverzorgers? maar meteen met slecht nieuws toch!? want per saldo ben je ook een grote vervuiler....
Maar ja, dat steek je dan ook niet onder stoelen of banken...

ludovanmil wrote:Kijk....zoveel auto's in een gezin zou sowieso verboden moeten worden, of zwaar financieel bestraft, nee wacht lijf straffen.....-WOUTER- wrote:tussen de 12.000 en 15.000 per jaar met de Landrover, circa 10.000 per jaar met de VW camper en circa 15.000 per jaar met de VW syncro en circa 55.000 met de klimgordel![]()
![]()
Wat wel positief beloond zou kunnen worden zijn de klimkilometers. dat is dan een klein lichtpuntje.
Hij word toch bestraft, denk hierbij aan de verplichte APK, Verzekeringen, MRB. Hij kan maar in 1 tegelijk rijden.. En ondanks dat ik groen rij ben ik niet geheel een schone rijden te noeme

Groeten Johnny van Vliet
- treespotter
- Prinses Irene
Tuurlijk wel JohnnY, gewoon niet door de modder rijden. Is eigenlijk net zoiets als wildplassen. Zolang je die slurf maar heel stil houdt dan kan niemand jou betichten van het wild plassen.JohnnY wrote:En ondanks dat ik groen rij ben ik niet geheel een schone rijden te noeme

Voor de rest heb je helemaal gelijk. Het maakt niet uit hoeveel wagens je hebt, je kan er toch maar in één tegelijk rijden.
Alleen als je alles biologisch en vlees/vis vrij koopt jongenludovanmil wrote:![]()
![]()
uhhh......was ff vergeten dat wij ook 2 auto's en een motor rijden.
De bedrijfsbus een tijd met sla-of zonnebleomolie bijgemengd maar dat gaf toch wat mototrische problemen. Goed beschouwd ben ik een flinke vervuiler.
Ik doe wel op de fiets boodschappen, maakt dat nog wat goed?

(ik rij heerlijk op lpg

Take care, there's not much spare!
- wes houtboer
- " De Flik "
Tja die audi of de golf is van het werk, niet echt milieuvriendelijk, 1 op 5.
De motor is ook van het werk. Tja, daar waar jullie de snoeizaag pakken, pak ik de auto of de motor.
Mijn eigen auto en motor zijn een stuk zuiniger (gelukkig maar).
En inderdaad meng ik mij weer eens onder de gezellige boomverzorgers. Heb t erg druk gehad, dus ff wat minder.
Lees dat iedereen het nog steeds goed doet, dus vooral doorgaan!!!!

De motor is ook van het werk. Tja, daar waar jullie de snoeizaag pakken, pak ik de auto of de motor.
En inderdaad meng ik mij weer eens onder de gezellige boomverzorgers. Heb t erg druk gehad, dus ff wat minder.

1 op 5wes houtboer wrote:Tja die audi of de golf is van het werk, niet echt milieuvriendelijk, 1 op 5.

“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
- wes houtboer
- " De Flik "
Tja Densmee, wij tanken altijd bij de Esso.

- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
och, dat valt nog mee 1 op 5.....weet niet want mijn kettingzaagje doet maar als ik die een kilometer hout laat zagen zal dat best wel velen malen erger uitpakken
zo flauw al die opmerkingen, denk dat Wes ze stiekem net zo beu is als al die opmerkingen die wij dagelijks, tijdens het uitoefenen van ons vak, horen

zo flauw al die opmerkingen, denk dat Wes ze stiekem net zo beu is als al die opmerkingen die wij dagelijks, tijdens het uitoefenen van ons vak, horen

- climb fast, move slow -
- treespotter
- Prinses Irene
Het zijn wat mij betreft niet zozeer de opmerkingen, maar meer de gebaren.-WOUTER- wrote:denk dat Wes ze stiekem net zo beu is als al die opmerkingen die wij dagelijks, tijdens het uitoefenen van ons vak, horen
Een hand met de palm omhoog die op buikhoogte een horizontale heen en weer gaande beweging maakt.... Daarvan begin ik toch telkens weer te koken wanneer je net je best hebt gedaan om die boom netjes te snoeien.

- wes houtboer
- " De Flik "
Wouter, bedankt dat je het voor me opneemt.
Maar neem van mij aan dat ik van jullie veel kan hebben, maar toch bedankt!
Ach woorden doen geen pijn kosten alleen maar geld!!!!
En Wolter, een handgebaar op buikhoogte krijg ik ook wel eens, is dan meestal een stiekeme middelvinger! Ook goed voor 250 euro!

Maar neem van mij aan dat ik van jullie veel kan hebben, maar toch bedankt!
Ach woorden doen geen pijn kosten alleen maar geld!!!!

En Wolter, een handgebaar op buikhoogte krijg ik ook wel eens, is dan meestal een stiekeme middelvinger! Ook goed voor 250 euro!

- ludovanmil
- Diehard Treehugger

zo is het Wes, wie het laatst lacht.....
en wat die standaard opmerkingen betreft...van klanten of whatever....altijd zorgen dat je een ' gevat' antwoord teruggeeft. ik ben zeker niet de beste boomverzorger, maar er was vandaag geen betere....
of....zal ik de takken weer met spijkersof tierips vastzetten? of; u heeft helemaal gelijk mijn talenten liggen op een heel ander vlak....of....ik ben niet zo in vorm vandaag, de bloeddoping is zeker uitgewerkt......enz. enz.
Humor is balsem voor de ziel, laat je goede zin nooit bederven door een of andere suffe opmerking....