Werp ketting zaag...
Werp ketting zaag...
Heeft iemand hier ervaring mee?
- Attachments
-
- ChainSawSpecs.jpg (58.56 KiB) Viewed 12362 times
Lijkt mij niet echt handig.
Je kunt een tak niet van de onderkant inzagen om inscheuren te voorkomen.Plus dat je zo'n beetje onder de tak moet staan om hem af te kunnen zagen. Ik weet niet of je al eens geprobeerd hebt om een tak terug te koppen, maar het is mij nog nooit gelukt
Maar goed, ik heb er geen ervaring me, dus misschien valt het mee.
Je kunt een tak niet van de onderkant inzagen om inscheuren te voorkomen.Plus dat je zo'n beetje onder de tak moet staan om hem af te kunnen zagen. Ik weet niet of je al eens geprobeerd hebt om een tak terug te koppen, maar het is mij nog nooit gelukt

Maar goed, ik heb er geen ervaring me, dus misschien valt het mee.
Maar dan heb je genoeg ruimte om een paar stappen naar de zijkant te gaan staan.thomas wrote:Een helm helpt niet meer als je 10 meter boven je hoofd een tak afzaagt.
Even off-topic: Je staat er trouwens versteld van hoeveel mensen er uit een boom donderen omdat ze de tak afzagen waar ze op zitten...

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
[/quote]Even off-topic: Je staat er trouwens versteld van hoeveel mensen er uit een boom donderen omdat ze de tak afzagen waar ze op zitten...
[/quote]
das ook weer zo, dus misschien is dit systeem toch wel bruikbaar voor de hobbyist
in ieder geval geen lawaai, behalve dan je eigen gevloek.

das ook weer zo, dus misschien is dit systeem toch wel bruikbaar voor de hobbyist
in ieder geval geen lawaai, behalve dan je eigen gevloek.
- Attachments
-
- beestje.gif (3.9 KiB) Viewed 12243 times
- LumberJake
- Nieuw
Re: Werp ketting zaag...
Valt wel mee het zaagt eigenlijk vrij makkelijk. Een keer grof en nog een keer voor een fijnere afwerking zagen. Vergt dus wel enig planning en oog/hand coordinatie.
En hoe dikker hoe meer je je kunt afvragen of een andere mannier niet sneller/ veiliger /beter is.
Ze worden ook wel eens gebruikt om wortels mee door te zagen en Doe het zelvers gebruiken ze ook wel eens om pvc pijpen door te zagen die in hoeken zijn aangelegd.
Het kan in sommige gevallen dus handig zijn
En hoe dikker hoe meer je je kunt afvragen of een andere mannier niet sneller/ veiliger /beter is.
Ze worden ook wel eens gebruikt om wortels mee door te zagen en Doe het zelvers gebruiken ze ook wel eens om pvc pijpen door te zagen die in hoeken zijn aangelegd.
Het kan in sommige gevallen dus handig zijn

Ik heb ook zeer goede ervaringen met de "werp-ketting"
We hadden op het eind van de dag nog 1 eik te doen met 3 dode takken. Tja en lui dat wij zijn, hebben we deze verwijderd zonder te klimmem.
Hadden we maar meer van die dagen..
We hadden op het eind van de dag nog 1 eik te doen met 3 dode takken. Tja en lui dat wij zijn, hebben we deze verwijderd zonder te klimmem.
Hadden we maar meer van die dagen..
Ik hark,, dus ik leef.
- treespotter
- Prinses Irene
Ha ha ha.
Ik geloof dat sufferd nummer 2 een andere afloop in gedachten had. Zoals hij zijn schouder vasthoud zou het best wel eens een ritje ziekenhuis kunnen worden.
Ik geloof dat sufferd nummer 2 een andere afloop in gedachten had. Zoals hij zijn schouder vasthoud zou het best wel eens een ritje ziekenhuis kunnen worden.
Re:
of dat de tak waar de ladder tegenstaat zo ver omhoog springt dat ze geen steun meer heeft en je naar beneden plonst... gebeurd erg veel bij treurwilgen naar 't schijnt.Pietje wrote:Maar dan heb je genoeg ruimte om een paar stappen naar de zijkant te gaan staan.thomas wrote:Een helm helpt niet meer als je 10 meter boven je hoofd een tak afzaagt.
Even off-topic: Je staat er trouwens versteld van hoeveel mensen er uit een boom donderen omdat ze de tak afzagen waar ze op zitten...
JE BENT EEN RUND ALS JE MET BOMEN STUNT!!!!
ik hou zo niet van de combinatie boom-ladder
maar als je dat dan toch doet, bind dan boven de ladder even vast aan het stuk boom dat blijft staan
maar als je dat dan toch doet, bind dan boven de ladder even vast aan het stuk boom dat blijft staan

- treespotter
- Prinses Irene
Nou nou. Je kan natuurlijk ook gewoon bovenaan de ladder aangekomen je klimlijn gebruiken om je in de boom te zekeren. Het lijkt er op dat er de laatste tijd meer ongevallen gebeuren ZONDER ladder.
Tijdens onze cursussen laten wij ook zien dat je prima volledig veilig gezekerd op een ladder omhoog kan gaan door eerst een lijntje in de boom te werpen om daaraan een klimlijn (met of zonder frictionsaver) te installeren en dan op de ladder omhoog te gaan.
Klein beetje extra tijd en je weet zeker dat je 's avonds gewoon weer naar huis gaat in plaats van je vriendin naar het ziekenhuis.
Tijdens onze cursussen laten wij ook zien dat je prima volledig veilig gezekerd op een ladder omhoog kan gaan door eerst een lijntje in de boom te werpen om daaraan een klimlijn (met of zonder frictionsaver) te installeren en dan op de ladder omhoog te gaan.
Klein beetje extra tijd en je weet zeker dat je 's avonds gewoon weer naar huis gaat in plaats van je vriendin naar het ziekenhuis.