Stobbefrees

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
bob de bosbouwer
Nieuw
Nieuw
Posts: 45
Joined: 28 Jul 2009, 09:25
Location: zaandam
Contact:

Re: Stobbefrees

Post by bob de bosbouwer »

als je er genoeg werk voor hebt dan is die 64000,-(was wel ex de btw) voor een frees niet te duur. en zoals al gezegd werd, hobby mag geld kosten. maar ook als je een machine hebt, dan krijg je er genoeg werk extra door. niet iedere boer/loonwerker/etc heeft een stobbefrees en zeker in de specefieke range niet.

nou ga ik hier niet ff stoer doen over mijn frees en hoe geweldig die is, maar een wedstrijdje tegen een predator 50 wil ik wel ff op mn sloffies winnen... misschien dat een 75 in de buurt komt maar zelfs dat betwijfel ik.

het hele fenomeen financieren is een beetje dubbel, als je nou net voor je eigen begint en geen geld(meer) heb om iets duurs te kopen dan kan ik het begrijpen maar anders is het toch zonde om je machines op lease te kopen. kost je veel te veel en volgens mij komt er bij de meeste boomverzorgers/klimmers genoeg geld binnnen en geven de meeste het alleen maar uit aan nieuwe binners en andere accudingen :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:
ken dat niet dan....
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Stobbefrees

Post by Marc »

bob de bosbouwer wrote:als je er genoeg werk voor hebt dan is die 64000,-(was wel ex de btw) voor een frees niet te duur. en zoals al gezegd werd, hobby mag geld kosten. maar ook als je een machine hebt, dan krijg je er genoeg werk extra door. niet iedere boer/loonwerker/etc heeft een stobbefrees en zeker in de specefieke range niet.
Misschien zit jij in een goede regio Bob, maar waar ik woon zitten er heel wat en komen ze voor tarieven waarvoor je zo'n 3000 uur moet draaien eer je de jouwe hebt terugverdiend.
Image
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stobbefrees

Post by treespotter »

MAL wrote:...maar waar ik woon zitten er heel wat en komen ze voor tarieven waarvoor je zo'n 3000 uur moet draaien eer je de jouwe hebt terugverdiend.
Dat is belachelijk Mal. Wanneer je dan ook nog de postjes onvoorziene onkosten en brandstof meerekent dan zijn die tarieven belachelijk.
Ik zou zeggen doe er jouw voordeel mee en huur die mannen met hun machines in en laat hun (voor weinig) de freesklussen doen.
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Stobbefrees

Post by Marc »

treespotter wrote:
MAL wrote:...maar waar ik woon zitten er heel wat en komen ze voor tarieven waarvoor je zo'n 3000 uur moet draaien eer je de jouwe hebt terugverdiend.
Dat is belachelijk Mal. Wanneer je dan ook nog de postjes onvoorziene onkosten en brandstof meerekent dan zijn die tarieven belachelijk.
Ik zou zeggen doe er jouw voordeel mee en huur die mannen met hun machines in en laat hun (voor weinig) de freesklussen doen.
Bedankt voor de tip Treespotter, dat is een goed idee!
Als je wil weten wat ik betaal voor man + stronkenfrees, stuur maar een pm, Treespotter. En voor hetzelfde uurtarief heb ik een 150pk trekker met een flinke Jensen + meesjouwende man. (Overigens ben ik ook wel eens een klimmer tegengekomen die hetzelfde bedrag per uur rekent)
Image
Nelis
Treehugger
Treehugger
Posts: 259
Joined: 31 Aug 2007, 12:48
Location: Dongen

Re: Stobbefrees

Post by Nelis »

met grote intresse volg ik ook deze posts en op andere onderwerpen op dit forum . Wat mij opvalt,....dat in veel posts en op vele websites is dat hoe we met z'n allen goed zijn in het slopen van bomen met moderne afvangtechnieken,..het vewijderen van stobben enz. Ik zie op deze mooie site een hele rits met posts over jobo snipperaars (ofzoiets :mrgreen: ), nieuwe tophandle-zagen enzovoorts. tot op 4 cijfers achter de komma wordt op in gegaan hoeveel een dergelijk apparaat of afvangtechniek per uur kan kosten. Volgens mij is dit een forum voor Treehugs,..oftewel BOOMKNUFFELAARS!!!!,.. . Van mij mag je best discuteren over het bomen rooien, zagen,..platleggen enz ,...maar kunnen we het met z'n allen weer eens een keer hebben over het in stand houden van alle moois (beheren behouden,..houden van,..doorgeven aan een volgende generatie),..waarbij ik ook weet dat je af en toer ook wel eens ascheid moet nemen van een boom.

Niels
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Stobbefrees

Post by Marc »

Niels, niets houdt je tegen natuurlijk om hier een prettige thread te openen over liefde voor bomen of desnoods het knuffelen ervan. Maarja, ook mensen die van bomen houden moeten er wel eens eentje rooien of een stronk uitfrezen. Dat doen ze dan weer met de materialen die ze kopen bij onder andere de sponsors van Treehugs.

En...ik heb meteen een leuk onderwerp voor je, koren op jouw molen: de voorzetting van de Bomenstichting, want is erg actueel en nog niet opgelost.
Image
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stobbefrees

Post by treespotter »

MAL wrote:En...ik heb meteen een leuk onderwerp voor je, koren op jouw molen: de voorzetting van de Bomenstichting, want is erg actueel en nog niet opgelost.
Dat was ook precies wat ik dacht toen ik Nelis zijn berichtje las.

Kom op Niels, vertel eens welke treehugactie heb jij vandaag gedaan of ga jij morgen doen. Ik ga morgen boomknuffelen in de dierentuin van Amersfoort samen met onze voorzitter van de KPB. :wink:
Nelis
Treehugger
Treehugger
Posts: 259
Joined: 31 Aug 2007, 12:48
Location: Dongen

Re: Stobbefrees

Post by Nelis »

Als je het weten wilt,....ik ga vandaag een standplaatsonderzoek uivoeren bij een monumentale groep robinea's.
Nike
Jekel
Jekel
Posts: 100
Joined: 16 Dec 2009, 19:55

Re: Stobbefrees

Post by Nike »

Vandaag met pr. irene gewerkt leuk en gezellig. 8)
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Stobbefrees

Post by Marc »

Nike wrote:Vandaag met pr. irene gewerkt leuk en gezellig. 8)
Een paar stronken uitgefreesd samen...?
Image
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stobbefrees

Post by treespotter »

Nee hoor. Wij hebben vandaag de bomen geknuffeld die op het andere eind van de parkeerplaats staan waar vorige maand de Masters Challenge is gehouden.
Attachments
Wolter.jpg
Nike.jpg
User avatar
Peterke
Treehugger
Treehugger
Posts: 264
Joined: 03 Aug 2010, 08:44
Location: Tremelo

Re: Stobbefrees

Post by Peterke »

Bij mij is de kogel door de kerk! De laatste nieuwe FSI D30-470 staat sinds vrijdag te blinken in m'n loods. Maandag al een hele dag mee gaan werken, en dat beviel me wel.
Uiteraard had ik liever een 100pk gekocht, maar meestal frezen we niet die grote hoeveelheden om zo een grote en dure machine rendabel te houden.
joepiedubbelloepie
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 118
Joined: 02 Jun 2010, 22:16

Re: Stobbefrees

Post by joepiedubbelloepie »

he knuffellaars,

meneer op foto nummer 2 zit je gordeltje nou zo strak, of was je zo lekker aan het knuffelen ? :wink:
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Stobbefrees

Post by treespotter »

Strak gordeltje. Staat nog op standje 1990.
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Stobbefrees

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:Strak gordeltje. Staat nog op standje 1990.
wooooooooooooooow dat is pas strak dat was toen nog een small :lol: :lol: :lol: :lol:
laat een oen niet zomaar doen !
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Stobbefrees

Post by Marc »

Peterke wrote:Bij mij is de kogel door de kerk! De laatste nieuwe FSI D30-470 staat sinds vrijdag te blinken in m'n loods. Maandag al een hele dag mee gaan werken, en dat beviel me wel.
Uiteraard had ik liever een 100pk gekocht, maar meestal frezen we niet die grote hoeveelheden om zo een grote en dure machine rendabel te houden.
Gefeliciteerd met je aanschaf Peterke. Is dat een 30pk diesel die er op staat?
En je beitels, wat voor systeem is dat? Hoe vaak kun je ze keren?
Image
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Stobbefrees

Post by Marc »

Peterke wrote:Bij mij is de kogel door de kerk! De laatste nieuwe FSI D30-470 staat sinds vrijdag te blinken in m'n loods. Maandag al een hele dag mee gaan werken, en dat beviel me wel.
Uiteraard had ik liever een 100pk gekocht, maar meestal frezen we niet die grote hoeveelheden om zo een grote en dure machine rendabel te houden.
Gefeliciteerd met je aanschaf Peterke. Is dat een 30pk diesel die er op staat?
En je beitels, wat voor systeem is dat? Hoe vaak kun je ze keren?
Image
User avatar
Peterke
Treehugger
Treehugger
Posts: 264
Joined: 03 Aug 2010, 08:44
Location: Tremelo

Re: Stobbefrees

Post by Peterke »

MAL wrote:Gefeliciteerd met je aanschaf Peterke. Is dat een 30pk diesel die er op staat?
En je beitels, wat voor systeem is dat? Hoe vaak kun je ze keren?
Da's de 30pk kubota die er op staat. De 18 beitels kan je drie keer draaien, maar ze staan per 3 sets voor - midden - en achter opgesteld zodat bij normaal gebruik enkel de vooraanstaande tandjes aan de voorzijde en zijkant slijten, de andere slijten enkel aan de zijkant.
Ondertussen heb ik al ruim 12u op de teller staan en de beitels lijken nog als nieuw ondanks de grote hoeveelheid stenen bij de laatste 4 stronken.
Post Reply