Weaver klimgordel

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
melzz
Nieuw
Nieuw

Re: Weaver klimgordel

Post by melzz »

niet zo zeure joh zo weaver klimt best! het is maar net wat je gewent bent ik vind het zelf wel lekker klimmen eigenlijk.
zit teminste niet zo veel van die haakies en lussies aan lekker simpel maar goed.
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

[quote="melzz"het is maar net wat je gewent bent [/quote]
... het is maar net wat je er mee doet... :wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
melzz
Nieuw
Nieuw

Post by melzz »

meestal klim je met een klimgordel :P
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

melzz wrote:meestal klim je met een klimgordel :P
*Het knippen van leilinden met een snoeischaartje.
*Met je handen en voeten en een klimlijn voor de zekerheid werkend met een handzaag.
*Met je handen en voeten jezelf oprukken in een klimlijn werkend met een handzaag.
*Met handen en voeten en met behulp van een klimlijn klimmend naar de uiterste puntjes van de takken om daar met een handzaag twijgen te zagen.
*Met je handen en voeten en een klimlijn voor de zekerheid werkend met een motorzaag.
*Met je handen en voeten jezelf oprukken in een klimlijn werkend met een motorzaag.
*Een boom uitkleden met een motorzaag staande op sporen en werkend aan een klimlijn en een positioneringslijn op de plaats van het zaagwerk.
*Een boom uitkleden met een motorzaag staande op sporen en werkend aan de stam met een fliplijn en een klimlijn als backup.
*Stammetjes afblokken met een motorzaagje staande op sporen met een fliplijn en een klimlijn als backup.
*Stammetjes afblokken met een MS 660 (of erger) staande op sporen met een fliplijn en een klimlijn als backup.

Of bedoel jij.....

Moet ik nog even doorgaan?

Welke vorm van klimmen bedoel jij Mellz... 8)
Wanneer het leeuwendeel van het 'klimmen' uit de eerste punten bestaat dan kan ik mij niet voorstellen dat een Weaver de eerste keus is, maar wanneer je voornamelijk de klussen uitvoert met de laatstgenoemde klimvoorbeelden dan kan ik mij voorstellen dat een stevige gordel als de Weaver de eerste keus is.

Het is allemaal maar 'klimmen met een gordel' :wink:
tjeerd
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker

Post by tjeerd »

Ik ben er mee eens dat ieder z'n gordel waardeert maar dat is persoonlijk een weaver kan als je niet anders kent handig zijn.

klim zelf met een butterfly2 en dragogonfly maar ieder z'n ding als jij je er maar prettig in voelt toch?
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by Pietje »

Wat een boer niet kent, vreet 'ie niet.

Ik bedoel dat als iemand een Weaver als "prima gordel" waardeert, dan heeft hij/zij nog nooit geprobeerd met een andere gordel uit te lopen. En daarom kan Melzz heel tevreden zijn met zijn harnas, maar Weaver voldoet gewoon al jaaren niet meer als gordel voor een all round boomverzorger.
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Hé hé Pieterman, niet zo vooringenomen.
Weaver heeft in de laatste jaren ook nieuwe producten op de markt gezet en daar zou best wel een aangename verrassing tussen kunnen zitten. Zou kunnen. Toch? Of niet. :roll:
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Post by -WOUTER- »

Neej joh....die amerikanen maken alles veels te ....amerikaans :lol: :lol:
- climb fast, move slow -
de rut
Nieuw
Nieuw

Post by de rut »

Nou als die weaver even goed bevalt als mijn ford f150 dan doe mij er maar eentje :p
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Aan een F150 kan maar één ding bevallen... De blingblingfactor. O nee, twee dingen. Ook het nippeltje van de gastank. :lol: :lol: :lol:
NannoB
Treehugger
Treehugger

Post by NannoB »

Tja een F150..... Tja. Liever een afsluitbare bus dan toch maar...
de rut
Nieuw
Nieuw

Post by de rut »

Et nippeltje is inderdaad een van belangrijkste dingen aan de auto :lol:
En nou heb voor ik hem kocht alle bling bling er af laten halen en extra demper er onder laten zetten want ik wil echt geen kermisbak op me stoep hebben...
En achterkant is afgesloten, had hiervoor vw t5 en was idd wel gehecht aan de (afsluitbare)ruimte! :)
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Ach, één voordeel. Wanneer de zagen worden 'meegeleend' dan heb je in ieder geval geen braakschade. :lol:
de rut
Nieuw
Nieuw

Post by de rut »

Wel een rot dag :P
En even voor de feiten zit een elektrisch roluik over de bak Inc alarm dus ik kan gerust me spullen achterin laten liggen :) anders was het inderdaad dikke drama geweest!
Post Reply