Vrijdag middag.

Bespreek boeken, foto's, docu's, filmpjes, enzovoort.
User avatar
Bouke
Treehugger
Treehugger
Posts: 278
Joined: 13 Mar 2010, 15:07
Location: Amsterdam

Vrijdag middag.

Post by Bouke »

Je kent het wel.
Bijna tijd om lekker naar huis te gaan, gaat de telefoon.
Met spoed nog even een wilgje opruimen in een achtertuin.
Is ooit geknot en nu liggen er 2 armen in de tuin van de buren.
Het naar huis gaan voor een vrij-mi-bo word dus even opgeschoven en de boom word netjes weg gehaald. (zie foto's)
http://postimage.org/gallery/5t81a87m0/
Hoe zouden jullie zo'n boom weg hebben gehaald?
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by -WOUTER- »

maandagmorgen en klimmend 8)
- climb fast, move slow -
User avatar
Roel
Treehugger
Treehugger
Posts: 485
Joined: 21 May 2006, 20:01
Location: De Moer

Re: Vrijdag middag.

Post by Roel »

Vind het zo een goede manier. Volgensmij was er ook geen achterom of iets dergelijks om het hout en de takken af te voeren als ik het zo bekijk.
User avatar
Alexander
Moderator
Moderator
Posts: 464
Joined: 26 Apr 2006, 18:27
Location: Haarlem
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by Alexander »

@ Wouter, klimmend is in Amsterdam ook prima te doen. Maar tuin door - trap op -hoekje om - gang door - trapje af - door de slaapkamer- trapje op en door het keuken raam naar buiten proppen is altijd wat lastiger. :lol:
Ik hark,, dus ik leef.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by treespotter »

Alexander wrote:@ Wouter, klimmend is in Amsterdam ook prima te doen. Maar tuin door - trap op -hoekje om - gang door - trapje af - door de slaapkamer- trapje op en door het keuken raam naar buiten proppen is altijd wat lastiger. :lol:
:lol: Dat kent Wouter niet in Brabant, maar de koppen van het huis zagen en maandagmorgen de boel uit de tuin plukken zou voor mij ook de optie zijn geweest.
Die boom loopt heus niet weg hoor.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by -WOUTER- »

Dat bedoel ik :wink: en die trapjes door trapjes af slaapkamer door enzo ken ik idd gelukkig niet hierzo :D
- climb fast, move slow -
ibuki
Nieuw
Nieuw
Posts: 10
Joined: 23 Mar 2010, 08:39

Re: Vrijdag middag.

Post by ibuki »

Niet de goedkoopste optie maar wel de slimste .
wannes
Nieuw
Nieuw
Posts: 12
Joined: 14 Dec 2009, 19:04

Re: Vrijdag middag.

Post by wannes »

ik zou met mijn jo beau binnen alles verhakselen in een kruiwagen en zo alles afvoeren. in Brussel moet ik niet anders doen en dit lukt ook. wat zo een kraan laten komen kost toch stukken van mensen, of niet soms ?
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by boomverzorgingbruno »

wannes wrote:ik zou met mijn jo beau binnen alles verhakselen in een kruiwagen en zo alles afvoeren. in Brussel moet ik niet anders doen en dit lukt ook. wat zo een kraan laten komen kost toch stukken van mensen, of niet soms ?
idd wannes zo zou ik het ook doen die nederlanders zijn volgens mij ook zeer goedkoop want overal zie je die telekranen opduiken maar als je dat hier in belgie doet dan betaal je als gek daarvoor .
maar bouke toch weer mooi hoor
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by ludovanmil »

wannes wrote:ik zou met mijn jo beau binnen alles verhakselen in een kruiwagen en zo alles afvoeren. in Brussel moet ik niet anders doen en dit lukt ook. wat zo een kraan laten komen kost toch stukken van mensen, of niet soms ?
voel het meest voor wat Wannes zegt, maar anderzijds was de Jo beau ( of whatever snipperaaar) bij de werkplek te krijgen ? Anders gezegd je moet het altijd zelf gezien hebben de locatie....Ben wel benieuwd wat dit klusje nu zo om en na bij gekost heeft ?
User avatar
ERA
Treehugger
Treehugger
Posts: 265
Joined: 19 Mar 2010, 19:16
Location: Beringe

Re: Vrijdag middag.

Post by ERA »

Heel goed Bouke,
Als mensen nog iets willen op vrijdag middag dan moeten ze er maar voor bloeden.
Ik zou al die machinnes wel niet meer geregeld krijgen op korte termijn.
En die mensen zaten er ook op te wachten tot die boom instort.
planken zagen ERA vragen!
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by treespotter »

wannes wrote:ik zou met mijn jo beau binnen alles verhakselen in een kruiwagen en zo alles afvoeren. in Brussel moet ik niet anders doen en dit lukt ook. wat zo een kraan laten komen kost toch stukken van mensen, of niet soms ?
Beste beste Wannes. Voordat jij jouw Brussel gaat vergelijken met Amsterdam, moet jij toch echt eerst eens een dagje met een 'Amsterdamse' boomverzorger mee om te zien hoe die grachtenpanden er van binnen uitzien.
Alexander wrote:Maar tuin door - trap op -hoekje om - gang door - trapje af - door de slaapkamer- trapje op en door het keuken raam naar buiten proppen is altijd wat lastiger. :lol:
Deze uitleg van Alexander is geen grap.
Vaak zijn de trappen waar de personen mee door het huis 'navigeren' net breed genoeg om een uit de kluiten gewassen boomverzorger 'door te laten'. Laat staan dat er nog één of twee haakse bochten in zitten.

Neem van mij aan, die telekraanoptie is zo gek nog niet, maar om daar dan nog op de vrijdagmiddagborreltijd mee te gaan beginnen. :roll:
joepiedubbelloepie
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 118
Joined: 02 Jun 2010, 22:16

Re: Vrijdag middag.

Post by joepiedubbelloepie »

Leuk klusje met zo'n kraantje... en je hebt tenminste nog kans dat de krat bier nog niet helemaal door je collega's leeg gezopen is :lol:

een spiering met AT 5 (50 reikweidte) kost bij ons +/- € 225,-- per uur(excl BTW) echter minimaal 4uur kan ook 5 zijn)
Paar poppetjes erbij, beetje afvoer.......kun je wel een paar uurtjes voor sjouwen.
Maar goed als de klant bereid is te lappen

Als we druk zijn, dan zetten we een kraan in.
als we het rustig hebben, laat ik die kraanjongens niet ons brood opvreten, dus prutsen we hem zelf weg. :wink:
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by Pietje »

Gewoon met de Jo Beau naar binnen; beide tuinen kunnen wel wat snippers gebruiken.
En voor 1000.- aan kraanhuur+afvoer is elke hollander te porren zelf wat hout door het huis te dragen, ook als dat via de WC moet... :D

Maar Erik heeft gelijk, hoor! Als je je boom zo verwaarloost en zoveel haast hebt om het weg te halen, dan mag je best in de buidel tasten.

@ Wouter: in A'dam hebben de mensen kennelijk meer te besteden dan bij ons in de provincie... ;-)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by -WOUTER- »

Ja echt he Peter :wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by treespotter »

Maar met jullie kwaliteiten kunnen jullie toch makkelijk € 80,00 excl. rekenen. Dat is dan bijna hetzelfde als de uurprijs in Amsterdam. :roll:
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by -WOUTER- »

:lol: dan duurt m'n vakantie denk ik nog heeeel lang :lol:
- climb fast, move slow -
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by ludovanmil »

om nog eens een provinciale duit in het zakje te doen.....goed beschouwd is heel veel beter in de provincie dan in de grote stad :)
Rust , ruimte, groen, relaxte mensen, alleen die relaxte mensen hebben mogelijk iets minder duiten dan de grote stad. :wink:
Zouden de boomverzorgers uit de grote stad ook andere mensen zijn ??? Waarschijnlijk zijn ze wel beter op de kleine ruimte / de vierkante meter. En hebben ze daar meer torenkranen per hoofd van de bevolking....en mogelijk kennen ze er geen vrijdagmiddagborrel......enz.enz.
wannes
Nieuw
Nieuw
Posts: 12
Joined: 14 Dec 2009, 19:04

Re: Vrijdag middag.

Post by wannes »

idd wolter in heb nog nooit in amsterdam gewerkt, maar ik ben er vrij zeker van dat jij nog nooit in Brussel hebt gewerkt. geloof mij vrij, ik ben ook al veel door keukens getrokken en trappen op en af gegaan.
Als het echt moet demonteer ik eerst de trechter van mijn hakselaar en breng ik met 2 man de motor de trappen op en daarna de trechter. dit is echt goed te doen.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by treespotter »

Wees gerust Wannes. Gewerkt hebben in Brussel ja, via een herenhuis moete kruipen nee.
Van een keukentje door en een trap op en neer knipperen die jongens niet meer met hun ogen.
User avatar
Bouke
Treehugger
Treehugger
Posts: 278
Joined: 13 Mar 2010, 15:07
Location: Amsterdam

Re: Vrijdag middag.

Post by Bouke »

Ik heb geen idee hoe klein zo'n versnipperaartje gemaakt kan worden maar het smalste punt in de doorgang door de woning was 61cm. (de deur was wel breder maar doordat hij onder een hoek staat ten opzichten van de gang er achter word dit verminderd)
de onderstam van de wilg was al gespleten en zelf vond ik het niet meer verantwoord om te gaan klimmen. heb dan ook een erg sterk ander topanker gezocht.
Best wel handig zo'n kraan. :wink:

De boom stond in een tuin van een huurder die er pas 1 jaar woont dus om nou te zeggen dat de bewoners de boom hebben verwaarloosd gaat wat ver. de verhuurder daar in tegen had al veel eerder kunnen bedenken dat het mis zou kunnen gaan met deze boom. Helaas hebben deze verhuurders meestal weinig kennis van bomen en zien dan ook niet waar het mis kan gaan. Gelukkig kijken ze niet op een paar centen als het aankomt op het verwijderen van zo'n onding.

Morgen weer lekker verder met snoeiwerk. in een achtertuin. afvoeren door de keuken van een huis. zoals altijd. :roll:
User avatar
ERA
Treehugger
Treehugger
Posts: 265
Joined: 19 Mar 2010, 19:16
Location: Beringe

Re: Vrijdag middag.

Post by ERA »

Bouke een voordeel heeft dat wel:
dan kom je geregeld langs de koffie machine. :D
planken zagen ERA vragen!
User avatar
Bouke
Treehugger
Treehugger
Posts: 278
Joined: 13 Mar 2010, 15:07
Location: Amsterdam

Re: Vrijdag middag.

Post by Bouke »

je hebt me door. ;)
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by treespotter »

ERA wrote:Bouke een voordeel heeft dat wel:
dan kom je geregeld langs de koffie machine. :D
Image Vind ik leuk
User avatar
Tamil
Site Admin
Site Admin
Posts: 1525
Joined: 17 May 2006, 22:03
Location: Down Under
Contact:

Re: Vrijdag middag.

Post by Tamil »

[quote="Bouke"]Ik heb geen idee hoe klein zo'n versnipperaartje gemaakt kan worden maar het smalste punt in de doorgang door de woning was 61cm. (de deur was wel breder maar doordat hij onder een hoek staat ten opzichten van de gang er achter word dit verminderd)


Jep, dat kan wielen er af, hondje er onder (zo'n plank met 4 wielen) snipperen in een vuil container door (word het ook niet vies!) het huis en stammen op een steekwagen etc.

Maar met een kraan is wel zo leuk en makkelijk :wink:
Post Reply