MS201 problemen.

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
Post Reply
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

MS201 problemen.

Post by treespotter »

Gisteren heb ik aan het eind van de dag mijn 201 naar beneden laten zakken om met mijn 192 de boom af te maken.
Tijdens het afblokken van de stam weigerde de zaag meerdere malen na het loslaten van de gashandel terug te keren naar stationair.
Ik heb de zaag vandaag niet gebruikt, maar het was geen probleem met een geknikt brandstofslangetje in de tank, ook geen lege tank en volgens mij ook geen vacuüm in de tank.
Wat de oorzaak wel was dat weet ik nog niet, maar wanneer een zaag niet doet wat je wil dan is dat lichtelijk "scary shit".
Hebben andere 201 gebruikers dit probleem ook al ondervonden?
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

Re: MS201 problemen.

Post by boomverzorgingbruno »

treespotter wrote:Gisteren heb ik aan het eind van de dag mijn 201 naar beneden laten zakken om met mijn 192 de boom af te maken.
Tijdens het afblokken van de stam weigerde de zaag meerdere malen na het loslaten van de gashandel terug te keren naar stationair.
Ik heb de zaag vandaag niet gebruikt, maar het was geen probleem met een geknikt brandstofslangetje in de tank, ook geen lege tank en volgens mij ook geen vacuüm in de tank.
Wat de oorzaak wel was dat weet ik nog niet, maar wanneer een zaag niet doet wat je wil dan is dat lichtelijk "scary shit".
Hebben andere 201 gebruikers dit probleem ook al ondervonden?
had nu toch gewoon nog gewacht tot september .
misschien is het een software probleem in jou computertje (ale de computer van de ms 201) is meestal op te lossen door een eenvoudige reset te doen .
bij de eerste autotune van husq was er ook zulk probleempje maar daar viel hij telkens stil . maar na installatie van nieuwe software werkt hij als een klok .
laat een oen niet zomaar doen !
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

De software van het computertje??? Volgens mij kijk jij teveel SF.
Het enige wat door de machine wordt bijgehouden is het maximale toerental (heb ik uit betrouwbare bron vernomen) en dat is prima in orde.

Had ik maar gewacht tot september??? 2012? 2013? O jij bedoelt de september van dit jaar. Dus jij denkt echt dat Husqvarna tegen die tijd de pktjes gevonden heeft die ze niet hebben. Computertjes kunnen veel Bruno, maar zelfs de computertjes van Husqvarna kunnen één ding echt niet. TOVEREN.
Ik hoop dat jou oude zaag het nog lang blijft doen. Ik gok op mei 2012 maar hoop voor jou dat het inderdaad september 2011 wordt.
Steven
Moderator
Moderator

Post by Steven »

Chiptuning!!!
-Get rid of the rope. It's only distracting you-
peppel
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw

Post by peppel »

heb de ms201 nu op proef. ben eiken aan het snoeien. af en toe een dikke tak eraf. ik verlang echt terug naar mijn "oude" ms200. (gelukkig staat ie nog in mijn bus :D )
als ik de gashendel van de ms201 in trek pakt ie veel te langzaam op.
voor mijn gevoel veel te weinig kettingsnelheid.
vermogen opzich voldoende.
enigste plus punt is dat ie een stuk zuiniger is. maar ik denk dat dat komt omdat ie een stuk minder toeren maakt.
al met al geen vooruitgang voor stihl.
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

euh wolter in jou zaag zit een micro processor die jou zaag aanstuurt .
zoals de lucht en benzine toevoer naar jou carburator.
en ja ik wacht wel op de husq die mij in zweden belooft werd tegen september 2011 . liever een machine waar ik moet op wachten en die het dan degelijk doet dan een machine die snel snel op de markt gegooid word en dan voor geen meter loopt . kijk maar eens rond op de forums . maar wolter we zien wel wat het word :wink:
tenslotte betalen we allemaal de ontwikkeling van deze nieuwe machines .
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene

Post by treespotter »

Ach hou toch op Bruno. Jij zit al een jaar te wachten op die 'nieuwe' zaag... :lol: :lol: :lol:
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger

treespotter wrote:Ach hou toch op Bruno. Jij zit al een jaar te wachten op die 'nieuwe' zaag... :lol: :lol: :lol:
ben er mee getrouwd maar dat blijkt ook geen succes :lol:
ivo
Treehugger
Treehugger

Post by ivo »

Misschien wel een virus in je zaag?? :D Nee effe serieus ,ik zou eens kijken naar de start/stop schakelaar. Blijft die niet (inwendig) op half choke hangen???
Post Reply