Vorige week wat bezoek gehad van een stel Belgische boom klimmers! Peter, Bo en Rutger. Dus een mooie gelegenheid om een boompje bij ons in de buurt te klimmen en op meten...
Deze boom (eucalyptis) staat onderaan een vallei met zijn voetjes in een beek....
Om een boom die op een heling op te meten, neem je tussen de hoogste en laagste punt van de wortel stel, en punt. Van daar meet je 140cm, dat is dan BHD. wordpress image hosting
Bedankt voor de post Jelte!
Momenteel zitten we vast in Arthur's Pass. We weten nog niet wanneer de weg terug opengaat (te veel sneeuw). Hierdoor missen we sowieso onze vlucht vanuit Christchurch en misschien ook onze vlucht vanuit Sydney. Maar hier is een pub en het bier is nog niet op!
PeterV wrote:Bedankt voor de post Jelte!
Momenteel zitten we vast in Arthur's Pass. We weten nog niet wanneer de weg terug opengaat (te veel sneeuw). Hierdoor missen we sowieso onze vlucht vanuit Christchurch en misschien ook onze vlucht vanuit Sydney. Maar hier is een pub en het bier is nog niet op!
Ja moest nog weer aan jullie denken, hoop dat het snel over gaat.... je kan altijd terug rijden en hier weer langs komen hier is de sneeuw alweer weg!
hou ons op de hoogte!
Hé Jelte,
Volgens mij hebben jullie je goed vermaakt. Vreemd om te zien dat jullie allemaal zo dik zijn ingepakt terwijl hier de mussen dood van het dak vallen (NOT, het is nat en 19 graden).
Op Facebook heb ik ook al foto's voorbij zien komen van de andere klim van Peter en de jongens. Het zijn bij jullie wel echt allemaal XXXXXXXL bomen zeg. Blij dat ik daar niet zit.
treespotter wrote:Hé Jelte,
Volgens mij hebben jullie je goed vermaakt. Vreemd om te zien dat jullie allemaal zo dik zijn ingepakt terwijl hier de mussen dood van het dak vallen (NOT, het is nat en 19 graden).
Op Facebook heb ik ook al foto's voorbij zien komen van de andere klim van Peter en de jongens. Het zijn bij jullie wel echt allemaal XXXXXXXL bomen zeg. Blij dat ik daar niet zit.
tja, tot deze week zeker zacht geweest hier. Maar twee dagen geleiden een polar front over ons heen gekregen....sneeuw tot de zee spiegel....dat gebuurt niet vaak!
veder werken we de hele winter nog in ons t-shirts dus maak het niet uit dat die bomen zo groot zijn....
voor het opmeten heeft Menno raad gepleegd met de bureau van monumentale bomen in NZ. Dit is de hoogte dat hier word gehanteerd, ik begrijp dat in de US dat ze weer een andere hoogte gebruiken?
Je zou zegen dat de lange nederlanders de hoger afmeten zou gebruiken
op en stam van dit diameter maakt die 10cm toch niks uit
voor het opmeten heeft Menno raad gepleegd met de bureau van monumentale bomen in NZ. Dit is de hoogte dat hier word gehanteerd, ik begrijp dat in de US dat ze weer een andere hoogte gebruiken?
Je zou zegen dat de lange nederlanders de hoger afmeten zou gebruiken
op en stam van dit diameter maakt die 10cm toch niks uit
ja maar als je die stamvoet ziet kan de omtrek zo maar een halve meter meer zijn
en die 1,3 meter is met de meetklem een maat om makkelijk te meten, je hoeft dan niet echt boven je macht te heffen. je kunt je bovenarmen laten hangen en afhankelijk van je lengte heb je onderarmen in een hoek van 90 graden
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“