Duszzzz per ongeluk.
Apeldoorn kapt per abuis bomen met beschermde status
In de nieuwe wijk Zuidbroek in Apeldoorn zijn bij vergissing 8 bomen met een beschermde status en nog eens twee 'waardevolle' bomen zonder kapvergunning gekapt. De bomen, eiken en een beuk, waren meer dan 100 jaar oud. De bomen werden in opdracht van de gemeente door een aannemer gekapt.
Hans Wegman, projectwethouder Zuidbroek, betreurt de gang van zaken. "Waarschijnlijk is er in de uitvoering communicatief iets niet goed gegaan. Er wordt nader onderzoek ingesteld om te achterhalen wat er precies is misgegaan." Wegman verzekert dat de gemeente zal overgaan tot herplant. Dit gaat de gemeente 60.000 euro kosten. De gemeente legt zichzelf geen boete op voor het kappen zonder kapvergunning.bron: De Stentor, 19/03/08
kap zonder vergunning een vergissing........
kap zonder vergunning een vergissing........
Elke dag een snipperdag!!!
-
- Nieuw
Bij ons in Graz, Austria een paar weken geleden ook. Een hele laan midden in de nacht gekapt. Om 02.00 uur zijn ze begonnen, om 06.00 uur lagen ze (kastanjes). En niemand kan erachter komen wie toestemming voor dit massakker heeft gegeven, tot nu toe geen verantwoordelijke persoon dus. Vorig jaar heeft de gemeente zelfs hun eigen boombeschermingswet in de stad Graz een paar dagen buiten werking gezet om in de stad te kunnen kappen.
Groet
Groet
High in the Sky!!
Hmm. Dat kan dus ook al.AstreinLeo wrote: Vorig jaar heeft de gemeente zelfs hun eigen boombeschermingswet in de stad Graz een paar dagen buiten werking gezet om in de stad te kunnen kappen.
Op dit moment liggen er in Eindhoven eo 3 bouwprojecten stil vanwege bomen.

Ik hoop dat de projectontwikkelaren een keer leren wat wel en niet kan. Ik heb echt het idee dat er veel bedrijven zijn die zich "boomtechnisch adviesbureau" noemen en vervolgens gewoon schrijven wat de opdrachtgeven graag wil horen. Mag ik namen noemen?
Nou, vooruit. Ik heb ervaring met rapportages van:
van Helvoirt 3x
van Kessel Sport en Cultuurtechniet 2x
(Rapportages waarbij de conclusie niet eenduidig te trekken is nav niet reproduceerbare constateringen)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.