Moeilijk
Moeilijk
Vandaag ben ik nog eens binnen gesprongen bij de husqvarna dealer...
Deze vertelde me dat de t540 xp nog steeds niet uit is, en zijn vertegenwoordiger zei hem dat dat waarschijnlijk voor begin volggend jaar gaat zijn.( een probleem met de brandstof)
Ik ben nog steeds op zoek naar een tophandle zaagje.
Altijd stihl gehad, maar ben eens benieuwd naar husqvarna, die dealer is ook wel iets "leuker".
Wie heeft er een 338 xpt? wat zijn de ervaringen ermee? of toch maar wachten op de 540 xp die "veelbelovend" zou zijn...
Deze vertelde me dat de t540 xp nog steeds niet uit is, en zijn vertegenwoordiger zei hem dat dat waarschijnlijk voor begin volggend jaar gaat zijn.( een probleem met de brandstof)
Ik ben nog steeds op zoek naar een tophandle zaagje.
Altijd stihl gehad, maar ben eens benieuwd naar husqvarna, die dealer is ook wel iets "leuker".
Wie heeft er een 338 xpt? wat zijn de ervaringen ermee? of toch maar wachten op de 540 xp die "veelbelovend" zou zijn...
- treespotter
- Prinses Irene
Re: Moeilijk
Marco, die 540 is al anderhalf jaar lang heeeeeel veelbelovend. De laatste keer dat ik iets over de levering hoorde dat was ergens in april. Bruno riep toen al dat het ergens in november zou gaan worden. Wanneer jij nu begint over begin volgend jaar dan zou ik als ik jou was eerst maar even voor een Stihl gaan. Tegen de tijd dat die versleten is komt de 540 vast wel op de markt.
Ik wil echt niet negatief overkomen, maar ik heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat een machine zo lang voor de introductie gehypet wordt en de introductie zo vaak wordt uitgesteld.
Ik weet het wel, Husqvarna heeft zich een nobel doel gesteld. Meer vermogen dan een Stihl en het zelfde gewicht als de (ondertussen oude) MS200, maar nu is de lol van het wachten er wel vanaf. Als wij allemaal mazzel hebben dan is de Batterijzaag van Husqvarna eerder productierijp en ligt die eerder in de schappen van onze dealers.
Ik wil echt niet negatief overkomen, maar ik heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat een machine zo lang voor de introductie gehypet wordt en de introductie zo vaak wordt uitgesteld.
Ik weet het wel, Husqvarna heeft zich een nobel doel gesteld. Meer vermogen dan een Stihl en het zelfde gewicht als de (ondertussen oude) MS200, maar nu is de lol van het wachten er wel vanaf. Als wij allemaal mazzel hebben dan is de Batterijzaag van Husqvarna eerder productierijp en ligt die eerder in de schappen van onze dealers.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
ben het met je eens wolter het duurt mij ondertussen ook veel te lang zelfs zolang dat men 338 aan de kant staat en dat ik men carving ms 200 mee de boom in neem
nu zou er vertraging zijn omdat de carbu in de regio van fukusima gemaakt moet worden en dat die fabriek verwoest was
dus ik wacht ongeduldig tot hij uitkomt
nu zou er vertraging zijn omdat de carbu in de regio van fukusima gemaakt moet worden en dat die fabriek verwoest was
dus ik wacht ongeduldig tot hij uitkomt
laat een oen niet zomaar doen !
En de 380 xpt van husq, is dat geen goede machine? Of ligt deze graag op de herstelplank? De nieuwe stihl (201t) zou nogal wat problemen hebben met vermogen en carbaroteur heb ik gelezen...
wauw een 80 cc tophandle zaagmarco wrote:En de 380 xpt van husq, is dat geen goede machine? Of ligt deze graag op de herstelplank? De nieuwe stihl (201t) zou nogal wat problemen hebben met vermogen en carbaroteur heb ik gelezen...

“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
ik was ben tevreden van men 338 xp is nooit kapot of zo maar soms ineens begint die raar te doen zoals stil vallen slechter starten en dat zijn nu net allemaal dingen die een tophandle niet hoort te doen .
en vermogen is beduidend lager dan de ms 200
en vermogen is beduidend lager dan de ms 200
ik heb eergisteren voor het eerst met een 201 gewerkt, en dat viel zeker niet tegen. Hij is toch een stukje lichter als de oude variant (vond het zelf ook gek) en ligt wat beter in de hand. Vermogen kan ik nog niks over zeggen, want het zaagje is pas nieuw.
Helaas moeten we nog even wachten op de nieuwe husqy
Helaas moeten we nog even wachten op de nieuwe husqy
Doet me denken aan de Vliegende Hollander... Uiteindelijk kwam dat allemaal goed.treespotter wrote:Ik wil echt niet negatief overkomen, maar ik heb volgens mij nog nooit meegemaakt dat een machine zo lang voor de introductie gehypet wordt en de introductie zo vaak wordt uitgesteld.
Maar een lichtgevende carb lijkt me geen gewenste optie.

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- treespotter
- Prinses Irene
Dat is raar Roel. Stihl geeft zelf aan dat de 201 honderd gram zwaarder is dan de 200.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
in de model die in china gemaakt worden zitten altijd wel minder onderdelen hoortreespotter wrote:Dat is raar Roel. Stihl geeft zelf aan dat de 201 honderd gram zwaarder is dan de 200.

- treespotter
- Prinses Irene
En wat heeft dat met de MS200 of MS201 te maken Bruno?
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
- treespotter
- Prinses Irene
O ja? Niet "proud to be American" of "Made in Germany"?
Zal eens beide zaagjes mee nemen naar de groenteboer om ze daar precies te laten wegen
Ze zien me daar al aan komen...

Gisteren heb ik een stihl 201t gekocht, en vandaag een boom gaan afbreken. Een zalig zaagje. Het enige wat opviel is dat die zeker warm genoeg moet gedraaid zijn om op toeren te komen. De dealer verwittigde me er al voor omdat de stihl zaagjes met een "1" vanachter warm genoeg moeten zijn omdat de carberateur de warme lucht nodig heeft om de brandstof te regelen ( als ik me t nog goed herinder).
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
En volgens mij moet een nieuwe zaag na enkele dagen zagen ook nog eens nagesteld worden door de dealer, of zit ik er nu naast ???marco wrote:Gisteren heb ik een stihl 201t gekocht, en vandaag een boom gaan afbreken. Een zalig zaagje. Het enige wat opviel is dat die zeker warm genoeg moet gedraaid zijn om op toeren te komen. De dealer verwittigde me er al voor omdat de stihl zaagjes met een "1" vanachter warm genoeg moeten zijn omdat de carberateur de warme lucht nodig heeft om de brandstof te regelen ( als ik me t nog goed herinder).
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
'k heb een keer een zaag opnieuw laten afstellen en toen bleek uiteindelijk de carburateur kapot....
verder hoeven zagen niet opnieuw te worden afgesteld, een goede dealer doet dat meteen bij aankoop. effe warmdraaien en dan meteen optimaal afstellen afhankelijk van de gebruiker
grtn wouter
verder hoeven zagen niet opnieuw te worden afgesteld, een goede dealer doet dat meteen bij aankoop. effe warmdraaien en dan meteen optimaal afstellen afhankelijk van de gebruiker

grtn wouter
- climb fast, move slow -
ben benieuwd hoe het zit met de trilling van de 201 zou veel minder moeten zijn en dus goed voor de handjes en polsen
- treespotter
- Prinses Irene
Zo voelt het in ieder geval niet boomkruiper.Het lijkt erop dat de nieuwe ketting bij deze zaag een groot aandeel heeft in het veroorzaken van de trilling.
Naar mijn mening kunnen motorzagen niet een een keer goed afgesteld worden. Na enkele tankbeurten even terug naar de dealer voor de fijnafstelling en je zaag loopt net wat beter
Nou daar heb ik geen tijd voor Roel!
Ik doe dat lekker zelf met het oranje schroeven draaiertje die ik erbij kreeg, mijn ervaring is dat je pas overnieuw gaat afstellen als je brandstof door elkaar gaat gebruiken( doe dit dus ook niet!) en anders ongeveer een keer per jaar voor mij, de boel slijt toch langzaam in.
Ohja jou zaag loopt pas het beste als jij er alleen lekker mee kan zagen
Ik doe dat lekker zelf met het oranje schroeven draaiertje die ik erbij kreeg, mijn ervaring is dat je pas overnieuw gaat afstellen als je brandstof door elkaar gaat gebruiken( doe dit dus ook niet!) en anders ongeveer een keer per jaar voor mij, de boel slijt toch langzaam in.
Ohja jou zaag loopt pas het beste als jij er alleen lekker mee kan zagen

- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
nou met de makita waar ik mee snoei heb ik het nog nooit niet gehad dat hij anders of slecht loopt hij loopt altijd hetzelfde 

ik heb nog nooit wat aan me zagen kunnen ontdekken wat loopt,
bij mij draait het of maakt het een op en neer gaande beweging
bij mij draait het of maakt het een op en neer gaande beweging

Ik heb zelf ooit een bladblazer afgesteld, maar dat had ik beter niet kunnen doen... Vaak probeer ik het te combineren met iets om even langs de dealer te gaan, en zoveel nieuwe zagen koop ik nou ook weer niet