jo beau m400 waar te koop?
jo beau m400 waar te koop?
ben op zoek naar een nieuwe of 2ehandse jo beau m400 de eliet heeft de geest gegeven en komt niet meer terug. laat weten wat jullie weten
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Re: jo beau m400 waar te koop?
als je voor productie gaat en snel snipperen dan zou ik die eliet toch echt wel aanhouden.....M400 is erg leuk speelgoed maar niet te vergelijken met het gemak van de eliet
Ik heb ze beide en het zijn echt beide aparte machines die ik voor verschillende klussen inzet. de jobeau is werkelijk schitterend als de eliet niet door de deur past, verder snipper ik veel liever met de eliet dan met de jobeau.
Dus denk er effe goed over na en zorg dat je achteraf geen spijt krijgt.....
grtn wouter

Ik heb ze beide en het zijn echt beide aparte machines die ik voor verschillende klussen inzet. de jobeau is werkelijk schitterend als de eliet niet door de deur past, verder snipper ik veel liever met de eliet dan met de jobeau.
grtn wouter
- climb fast, move slow -
1 vind de eliet "snippers"/spaanders te groot-WOUTER- wrote:als je voor productie gaat en snel snipperen dan zou ik die eliet toch echt wel aanhouden.....M400 is erg leuk speelgoed maar niet te vergelijken met het gemak van de eliet![]()
grtn wouter
2 heb een hekel aan het telkens opscheppen van de spaanders
eliet is nu echt versleten 2ehands gekocht voor weinig op een veiling maar vind de jo-beau snippers mooier en hij spuugt ze uit en ja dan gaat het maar wat langzamer is niet anders maar wel bedankt voor het delen van je mening
- treespotter
- Prinses Irene
Hé Wouter, jij hebt toch geen M400? Die van jou is toch een 300?
Volgens mij is de 400 trommel 10 centimeter breder en heeft de motor 5 pk meer.
Volgens mij is de 400 trommel 10 centimeter breder en heeft de motor 5 pk meer.
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Ik heb een M400 met de brede invoer en 18 PK b&s motor met een splinternieuwe carburateur
De eliet heb ik tevens wat aangepast (rooster heeft nu 10x10 cm openingen) zodat de snippers nog groter worden en de takken dus nog veel sneller worden gesnipperd. Kunst is om de waardevolle snippers in de tuin van de klant achter te laten.....dan wordt het veel aangenamer.
En bigbird. Snippers opscheppen is velen malen minder belastend dan grillig takhout in de trechter moeten duwen
Succes ermee en vooral veel snipperplezier wat het ook gaat worden

De eliet heb ik tevens wat aangepast (rooster heeft nu 10x10 cm openingen) zodat de snippers nog groter worden en de takken dus nog veel sneller worden gesnipperd. Kunst is om de waardevolle snippers in de tuin van de klant achter te laten.....dan wordt het veel aangenamer.
En bigbird. Snippers opscheppen is velen malen minder belastend dan grillig takhout in de trechter moeten duwen

Succes ermee en vooral veel snipperplezier wat het ook gaat worden

Ey wouter krijg je dan ook 10 cm brede snippers? Of zit er te weinig ruimte tussen de klepels?
nee worden niet zo breed zijn bij de superprof 24 vaste hakmessen in een driehoek vorm vast aan een roterende as.
de snippers worden dan dikker lijkt mij maar ik verwacht uit ervaring niet dikker dan een centimeter of 5
gr raphael
de snippers worden dan dikker lijkt mij maar ik verwacht uit ervaring niet dikker dan een centimeter of 5
gr raphael
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
vooral dik dood hout komt er als mooie aanmaakhoutblokjes weer uit
maximale afmeting is idd zo'n 5 cm. en heel af en toe een stuk van een cm of 10 dat er rechtstreeks doorfietst zonder erg veel mes tegen te zijn gekomen.
Je hebt ook een zeer grof rooster dat compleet open is, spijlenrooster en daar snippert hier een hovenier mee, nog veel meer capaciteit en die snippers zijn echt mega.
maar goed, ik ben en blijf erg tevreden met de Eliet en kan inmiddels bijna niet meer zonder het gemak van de jobeau i.v.m. smalle doorgangen in tuinen e.d.
grtn wouter

maximale afmeting is idd zo'n 5 cm. en heel af en toe een stuk van een cm of 10 dat er rechtstreeks doorfietst zonder erg veel mes tegen te zijn gekomen.
Je hebt ook een zeer grof rooster dat compleet open is, spijlenrooster en daar snippert hier een hovenier mee, nog veel meer capaciteit en die snippers zijn echt mega.
maar goed, ik ben en blijf erg tevreden met de Eliet en kan inmiddels bijna niet meer zonder het gemak van de jobeau i.v.m. smalle doorgangen in tuinen e.d.
grtn wouter
-WOUTER- wrote:... met een splinternieuwe carburateur![]()

Bij het uitsnoeien moet je voor JoBeau inderdaad goed rekening houden met wat er door een trechter kan. Beter veel te klein zagen, dan iets te breed laten. Dat voorkomt veel frustratie... dan grillig takhout in de trechter moeten duwen

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.

En ben het geheel met je eens Pietje, als je oude grillige appels of walnoot of moeraseik moet gaan snipperen mag je het iets ruimer aannemen, snipper je complete kleine coniferen (met scherpe messen) snipper je er een lichte diesselsnip met invoerrol uit

tenminste met die van mij wel.
... dat was wel mijn indruk toen ik met Ludo een Pinus strobus door een kleine Jensen heen duwde...Tamil wrote: snipper je complete kleine coniferen (met scherpe messen) snipper je er een lichte diesselsnip met invoerrol uit

De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.