wat zou de arbo vinden.
http://www.youtube.com/watch?v=V-SwpDKk ... re=related
wel veilig zo?
Re: wel veilig zo?
Nou ik, weet het niet hoor ik sta nooit op een helling te zagen, maar het lijkt me toch zonde
die 3m3 hout weg te gooien door ten eerste het zichzelf moeilijk te maken. Om ervoor te kiezen de bomen op hoogte te vellen, ipv de stam aanzetten er af te zagen en ten tweede geen spint sneden te zetten waardoor er nog eens een halve meter hout uit zijn zaagbol word getrokken
Maargoed ik weet het, ik was er niet bij en het is lastig te zien vanaf film, maar toch
die 3m3 hout weg te gooien door ten eerste het zichzelf moeilijk te maken. Om ervoor te kiezen de bomen op hoogte te vellen, ipv de stam aanzetten er af te zagen en ten tweede geen spint sneden te zetten waardoor er nog eens een halve meter hout uit zijn zaagbol word getrokken

Maargoed ik weet het, ik was er niet bij en het is lastig te zien vanaf film, maar toch
- -WOUTER-
- Diehard Treehugger
Hij heeft wel erg veel vertrouwen in die 2 springboard stammetjes
verder ziet het er goed uit en weet die gast echt wel wat ie doet volgens mij.
leuk filmpje

verder ziet het er goed uit en weet die gast echt wel wat ie doet volgens mij.
leuk filmpje
- climb fast, move slow -
Dat hij het goed kan dat is duidelijk te zien! Vind het ook erg knap! maar ik zal er wel met een te Nederlands oog naar kijken

vet staaltje vel werk, die gasten zijn opgegroeid met kettingzagen als speelgoed
ik zou wel niet op die 2 springboards gaan staan zonder veiligheid

ik zou wel niet op die 2 springboards gaan staan zonder veiligheid

ik denk dat die bomen daar ook vaak last van kernrot krijgen, zeker bruin verkleuringen en dan is het hout al waardeloos.Tamil wrote:Nou ik, weet het niet hoor ik sta nooit op een helling te zagen, maar het lijkt me toch zonde
die 3m3 hout weg te gooien door ten eerste het zichzelf moeilijk te maken. Om ervoor te kiezen de bomen op hoogte te vellen, ipv de stam aanzetten er af te zagen en ten tweede geen spint sneden te zetten waardoor er nog eens een halve meter hout uit zijn zaagbol word getrokken![]()
Dit was ook nog eens een dubbele stam dus heel veel zaagwerk voor maar een beetje meer hout.
en de spintsnedes waren wel handig geweest inderdaad, maar met de valkerf op zijn kop is de kans nog steeds groot op uittrekken van hout.
wel een voordeel van de valkerf zo te zetten is het wegspringen van de stam van de stronk af en zo de kans op opspringen tegen de berghelling te verkleinen
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“