stihl 441 / husqvarna 555
stihl 441 / husqvarna 555
voor nieuwjaar koop ik mezelf een nieuw cadeautje maar ik twijfel welk.
Ik ben gewoon van enkel met Husqvarna te werken maar wou nu toch eens een stihl proberen ook.
Nu zijn mijn ogen gevallen op de stihl 441 en bij husky op de nieuwe 555,
iemand die ervaring heeft met deze machientjes en welke zouden jullie eventueel aanschaffen?
Ik ben gewoon van enkel met Husqvarna te werken maar wou nu toch eens een stihl proberen ook.
Nu zijn mijn ogen gevallen op de stihl 441 en bij husky op de nieuwe 555,
iemand die ervaring heeft met deze machientjes en welke zouden jullie eventueel aanschaffen?
- treespotter
- Prinses Irene
Re: stihl 441 / husqvarna 555
Husqvarna 560 XPG of de iets sterkere Dolmar PS7900.
De laatste heb ik en dat ding is echt geweldig en mijn MS260 zou ik binnenkort graag inruilen voor de husqy 560.
Ik zou dus voor geen van beide gaan.
De laatste heb ik en dat ding is echt geweldig en mijn MS260 zou ik binnenkort graag inruilen voor de husqy 560.
ik werk nu meestal met de 272 xp van husqvarna oud maar krachtig, de bedoeling is dat ik mijn 136 en 257 van de hand doe en dan een nieuwe koop.
Volgens de Stihl dealer is de 441 wel een goeie kettingzaag waar ook het zwaardere werk mee kan gedaan worden, idem was dus verteld door de dealer van husqvarna over de 555.
Volgens de Stihl dealer is de 441 wel een goeie kettingzaag waar ook het zwaardere werk mee kan gedaan worden, idem was dus verteld door de dealer van husqvarna over de 555.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
357 xp of 560xp maar welke dealer zit het dichtstebij en geeft de beste deals
je hebt wel oude en de semi prof reeks in jou bezit .
laat een oen niet zomaar doen !
yeps dat klopt, ik heb de 2 dealers op even grote afstand van mijn deur,zowel stihl als husqvarna.boomverzorgingbruno wrote:357 xp of 560xp maar welke dealer zit het dichtstebij en geeft de beste deals
Bij de eene krijg ik toch wel betere voorwaarden en vind ik de vertrouwensband ook wel beter, de andere is goedkoper maar te comercieel ingesteld volgens mij.
de 2 kettingzagen hebben een prijsverschil van 300 euro
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
preciestreespotter wrote:Husqvarna 560 XPG of de iets sterkere Dolmar PS7900.

Leer toch eens ' out of the box' te denken

(heb overigens 2 stihl machines die het prima doen....maar daar gaat het nu ff niet om)
- treespotter
- Prinses Irene
Hé Ludo, ik heb ook de Dolmar website nog eens bekeken en heb nog een kleine krachtpatser gezien. Deze heeft net als de 7900 een ongeëvenaarde kW/kg verhouding. Bekijk de ander 'grote' merken maar eens en zoek eens uit of zij dat ook kunnen waarmaken.
http://www.dolmar.nl/machine/15262/PS5105-38.html
Gezien de ontzettend goede ervaringen tot nu toe met de Dolmar PS7900 brengt die Dolmar PS5105 mij weer aan 't twijfelen of ik wel voor een Husqy 560XPG moet gaan.
Gezien de ontzettend goede ervaringen tot nu toe met de Dolmar PS7900 brengt die Dolmar PS5105 mij weer aan 't twijfelen of ik wel voor een Husqy 560XPG moet gaan.
als je voor een husky kiest, neem dan altijd een XP
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
inderdaad ziet er goed uit Wolter. Mooie zaag.treespotter wrote:Hé Ludo, ik heb ook de Dolmar website nog eens bekeken en heb nog een kleine krachtpatser gezien. Deze heeft net als de 7900 een ongeëvenaarde kW/kg verhouding. Bekijk de ander 'grote' merken maar eens en zoek eens uit of zij dat ook kunnen waarmaken.
Nog een bijkomend voordeel: het filter van de Dolmar, ik probeer het wel eens schoon te maken.....maar er zit nooit stof o.i.d. op.
wel laat me de vraag dan anders stellen en mijn oogkleppen eens afdoen, ik heb ongeveer een budget tot 1000 euro voor een kettingzaag, welke ervaringen hebben jullie met welke machienen voor deze prijs 

ik zou dan kiezen voor de husqvarna 576 xp, wel 100 euro boven budgetdave1975 wrote:wel laat me de vraag dan anders stellen en mijn oogkleppen eens afdoen, ik heb ongeveer een budget tot 1000 euro voor een kettingzaag, welke ervaringen hebben jullie met welke machienen voor deze prijs
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
ik volg in deze keuze maar zou er nog 50 euro bij doen voor de autotune .densmee wrote: ik zou dan kiezen voor de husqvarna 576 xp, wel 100 euro boven budget
vind het trouwens nooit echt goed dat iemand zegt van ik heb hier nu 1000 euro en ga eens kijken wat ik daarvoor kan kopen . je moet zelf afwegen waarvoor die zaag gaat dienen en wat je ermee gaat doen .
is het om heel de dag te vellen of is het om boompjes te onttakken
voor mij is gewicht ook een zeer bepalende factor hoe lichter hoe beter .
- ludovanmil
- Diehard Treehugger
Gewicht is zeker van belang.....probeer eens een Dolmar
en dat lichter werkt dan bij jou in meerder opzichten Bruno lijkt mij.....
want je werkt niet op de zaterdag
of is het ff inloggen voor of na het werk ??

want je werkt niet op de zaterdag

Mee eens, Bruno! De prijs ben je na enige tijd vergeten, maar de zaag blijft dezelfde.boomverzorgingbruno wrote:vind het trouwens nooit echt goed dat iemand zegt van ik heb hier nu 1000 euro en ga eens kijken wat ik daarvoor kan kopen . je moet zelf afwegen waarvoor die zaag gaat dienen en wat je ermee gaat doen .
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
beste ludo een oud wijs man vertelde me ooit dat een gewone werknemer verondersteld word om zijn geld te verdienen op 5 dagen een werkweek genaamd .ludovanmil wrote:Gewicht is zeker van belang.....probeer eens een Dolmar![]()
want je werkt niet op de zaterdagof is het ff inloggen voor of na het werk ??
En hij vroeg zich af waarom dat anders hoefde te zijn voor een zelfstandige ?
wel ludo de zaterdag voormiddag begin ik om 8 uur naar klanten te rijden om offerte te maken. dit doe ik meestal tot de middag of tot men ronde erop zit. en nadien rijd ik naar huis om tijd met het gezin door te brengen ( treehugs ,facebook kijken hoort daar ook bij)
en zaterdag avond of zondag ochtend voor de haan kraait en de kinderen wenen maak ik mijn offertes en facturen van de voorbije week en zend deze via de pc snelweg naar hun bestemming en ook hier hoort weer het treehugs en facebook kijken

en zodus werk ik idd niet of toch niet zwaar op zaterdag
en voor de aankoop van men zagen of eender welk materiaal ik moet dragen kijk ik dus ook naar het gewicht ervan . ben nog jong en moet nog lang mee

ik zit dus veel voor men pc tot spijt van men vrouwtje maar dat heb ik opgelost met de laptop
- treespotter
- Prinses Irene

Ik zie dat jij onderscheid maakt tussen werken en werken Bruno.
Vijf dagen fysiek en twee dagen 'kijken en schrijven'. Dat verklaart vast waarom jij er altijd zo afgekloven uitziet.

- ludovanmil
- Diehard Treehugger
Kijk....Bruno, helder en uitgebreid verhaal over je daginvulling op zaterdag (mijn dag ziet er ook meestal zo uit) . Ik ken je nu een beetje....en voor de mensen die je niet kennen meen ik je toch op een leugentje te moeten betrappen, want als ze je namelijk ' in real life' ergens ontmoeten gaat dat nl. toch tegen je werken....boomverzorgingbruno wrote:ludovanmil wrote:Gewicht is zeker van belang.....probeer eens een Dolmar![]()
. ben nog jong en moet nog lang mee
ik zit dus veel voor men pc tot spijt van men vrouwtje maar dat heb ik opgelost met de laptop

Je zegt : ' ben nog jong' , tja.....t.o.v. mij ben je jong. Maar eeeeeecht wel heel oud t.o.v. de meeste jonge gasten op dit forum !!!
Deze opmerking is louter ondersteunend bedoeld, maar dat snap je wel....

- boomverzorgingbruno
- Diehard Treehugger
treespotter wrote:![]()
![]()
Vijf dagen fysiek en twee dagen 'kijken en schrijven'. Dat verklaart vast waarom jij er altijd zo afgekloven uitziet.

boomverzorgingbruno wrote:treespotter wrote:![]()
![]()
Vijf dagen fysiek en twee dagen 'kijken en schrijven'. Dat verklaart vast waarom jij er altijd zo afgekloven uitziet.![]()
dank u voor het compliment ouwe
ja zit ge nu wel de waarheid komt altijd wel eens boven
STIHL timbersports hope to get like jason
boomverzorgingbruno wrote:ik volg in deze keuze maar zou er nog 50 euro bij doen voor de autotune .densmee wrote: ik zou dan kiezen voor de husqvarna 576 xp, wel 100 euro boven budget
vind het trouwens nooit echt goed dat iemand zegt van ik heb hier nu 1000 euro en ga eens kijken wat ik daarvoor kan kopen . je moet zelf afwegen waarvoor die zaag gaat dienen en wat je ermee gaat doen .
is het om heel de dag te vellen of is het om boompjes te onttakken
voor mij is gewicht ook een zeer bepalende factor hoe lichter hoe beter .
De 576 xp autotune is inderaad zeer goede machine.
het is een 575 xpg geworden en ik ga die morgen ophalen 

gefeliciteerd, de tweede serie van deze zagen zijn super, weinig problemen mee.dave1975 wrote:het is een 575 xpg geworden en ik ga die morgen ophalen
De eerste serie was aardig kut, met kapotte krukassen en dergelijke
Ik zie alleen niet zoveel meerwaarde aan de G versie. De handvatverwarming zorgt voor extra gewicht wat je in mijn ogen meer dagen van het jaar onnodig mee draagt dan dan je het gebruikt.
met deze temperaturen heb ik handvat verwarming al aan, je moet maar eens opletten wat dat scheelt in witte vingers.Roel wrote:Ik zie alleen niet zoveel meerwaarde aan de G versie. De handvatverwarming zorgt voor extra gewicht wat je in mijn ogen meer dagen van het jaar onnodig mee draagt dan dan je het gebruikt.
jullie zagen waarschijnlijk niet hele dagen met zware motorzagen, maar wij in het bos zijn echt blij met handvatverwarming
morgen gaat de 575 haar werk hebben,start nieuw bosje