Diefstal

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Diefstal

Post by treespotter »

Jongens. Als wij nou eens afspreken dat wij morgen alle zagen fotograferen en de serienummers opschrijven en bij de volgende diefstal en terugvinden op internet met een man of 10 naar de verkoper rijden...
Niet om af te rekenen of zo en ook niet om het recht in eigen hand te nemen, maar om gewoon weer met de handel naar huis te rijden!
Mij mag je opschrijven om op bezoek te gaan. En misschien zit er een "Man In Black" in het zuiden van het land die puur "for the record", voor de lol, de gezelligheid en voor het bier op de terugweg wel 'even' mee wil.

O ja, en dat verzekeren zie ik ook niet zitten. De dagwaarde is binnen de kortste keren nul en als je de pech hebt dat de handel bij jou voor de deur wordt geroofd dan krijg je sowieso niks. Tenzij de premie enorm hoog is.
User avatar
ERA
Treehugger
Treehugger
Posts: 265
Joined: 19 Mar 2010, 19:16
Location: Beringe

Re: Diefstal

Post by ERA »

Ik ga wel mee!!!!

stuur die link van maarktplaats ook maar door.
planken zagen ERA vragen!
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: Diefstal

Post by bigbird »

ik ga ook wel mee en regel dan ook nog wel wat personen die je liever niet in een donker steegje tegen komt
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: Diefstal

Post by JasperLeerling »

Moet ik net zoals bij de BBQ een aanmeldingsformulier invullen om mee te mogen? 8)
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Diefstal

Post by boomverzorgingbruno »

is die 200 km dieper nederland in of meer richting belgie . anders kom ik ook wel even mee .

zoals jasper al aanhaalde als tamil nu even een aanmeldingsformuliertje maakt kunnen we dat invullen.
en als wes nu zoeen blauw busje met tralietjes regelt dan denk ik dat die aanbieder niet echt moeilijk gaat doen :mrgreen:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Diefstal

Post by treespotter »

boomverzorgingbruno wrote:en als wes nu zoeen blauw busje met tralietjes regelt dan denk ik dat die aanbieder niet echt moeilijk gaat doen
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Dan hoeven wij alleen maar aan te bellen. :mrgreen:
Maar voor zo'n blauw gepantserd busje hoeft Wes niet mee hoor. Bij ons in de buurt rijdt een collega rond met zo'n ding als privéauto.
Nelis
Treehugger
Treehugger
Posts: 259
Joined: 31 Aug 2007, 12:48
Location: Dongen

Re: Diefstal

Post by Nelis »

ik ga ook mee!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: steel van de achtponder mee of honkbalknuppel :mrgreen:
User avatar
ludovanmil
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 1645
Joined: 28 May 2010, 20:04
Location: Den Dungen
Contact:

Re: Diefstal

Post by ludovanmil »

:lol:
vanzelfsprekend ga ik ook mee. Ben een groot voorstander van zaken oplossen zonder blauwe dienders ( Wes uitgezonderd natuurlijk :wink: )
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Diefstal

Post by Marc »

Kunnen we er een dagje van maken? Ik heb nog een paar adresjes waar we eigenlijk even langs moeten :lol:
Image
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Diefstal

Post by -WOUTER- »

zullen we dan maar een Treehugs schandpaal samen maken om dit soort bandieten in vast te leggen en ze voor een dag of wat te laten beseffen dat ze van ons gereedschap, waarmee wij hardwerkend onze boterham proberen te verdienen, af moeten blijven

:idea:
- climb fast, move slow -
dave1975
Nieuw
Nieuw
Posts: 48
Joined: 20 Nov 2011, 20:30

Re: Diefstal

Post by dave1975 »

ik wil belgisch grondgebied voor rekening nemen, en ik kan veel materiaal ophalen hoor want binnenkort heb ik mijn kipkar voor mijn traktor en daar kan 10 kubiek materiaal of jupiler op :lol: :lol:
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Diefstal

Post by boomverzorgingbruno »

als we nu al eens een beetje gelijkend op the new kids stijl een statement maken dat met gewoon weet in belgie en nederland dat het niet raadzaam is om in de bus van een boomverzorger te zitten . gewoon voorbeeld stellen :mrgreen: :mrgreen:
laat een oen niet zomaar doen !
enricovanwees
Treehugger
Treehugger
Posts: 331
Joined: 07 Oct 2010, 22:50
Location: Lelystad
Contact:

Re: Diefstal

Post by enricovanwees »

Maak dat dan wel bekand in meerdere talen; P, T, M, S, P, E, D, om maar de meest vookomende met de eerste letter te noemen en verder geen specifieken te beschuldigen.
Wees groen en boom verzorging, be green and treecare.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Diefstal

Post by treespotter »

Doe dat dan ook niet Enrico.
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: Diefstal

Post by JasperLeerling »

Gewoon niet rotzooien met busjes/auto's waar een treehugs.nl sticker op zit 8)

(Hierbij dank ik Frank in het speciaal)
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
sjabbels
Nieuw
Nieuw
Posts: 9
Joined: 30 Oct 2011, 10:38
Location: herveld

Re: Diefstal

Post by sjabbels »

het is jammer dat het gebeurd maar het is nu eenmaal zo.
er is bij ons ook eens een motorslijper gestolen en inderdaad hij verscheen op markplaats.
we zijn er toen met 4man heen gegaan en hebben hem "gewoon"opgehaald met een binnen zonder kloppen bezoekje. die man was zo verbaasd dat we hem hadden gevonden dat hij zonder moeite de motorslijper afstond.
hij zal het in ieder geval niet snel nog een keer doen haha
wachten op een klim in de geldboom
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: Diefstal

Post by bigbird »

nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ook vaak iets 2ehands koop van marktplaats, gewoon voor de handel maar het is niet na te gaan of iets gestolen is of niet. ik kijk wel altijd of er een leesbaar serie nummer is en vraag gewoon of het wel een eerlijke machine is, en of de prijs wel "normaal" is kijk een 3 jaar oude 660 in goede staat voor 400 euro klopt niet. maar als ik iets koop wat dan toch gestolen blijkt te zijn zal ik het niet afgeven voor minder dan de prijs die ik er voor betaald heb, ik ben dan toch de wettelijke eigenaar en sta in mijn recht.
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Diefstal

Post by Marc »

bigbird wrote:nou moet ik eerlijk zeggen dat ik ook vaak iets 2ehands koop van marktplaats, gewoon voor de handel maar het is niet na te gaan of iets gestolen is of niet. ik kijk wel altijd of er een leesbaar serie nummer is en vraag gewoon of het wel een eerlijke machine is, en of de prijs wel "normaal" is kijk een 3 jaar oude 660 in goede staat voor 400 euro klopt niet. maar als ik iets koop wat dan toch gestolen blijkt te zijn zal ik het niet afgeven voor minder dan de prijs die ik er voor betaald heb, ik ben dan toch de wettelijke eigenaar en sta in mijn recht.
hmm, helaas werkt het anders Bigbird. Je moet je gevoel van wat jij zelf rechtvaardig vindt niet verwarren met wat rechtmatig is.
De door jou op marktplaats gekochte machine wordt helaas gewoon van je gevorderd, of je wil of niet. Je hebt wel recht op een vergoeding, maar niet vanzelfsprekend op het bedrag wat je hebt betaald.

Als je de machine tweedehands in een winkel had gekocht, kan hij niet van je gevorderd worden.

Tevens is het een misvatting dat je in je recht staat en dat je wettelijke eigenaar bent, dat ben je namelijk niet.
Image
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Diefstal

Post by Marc »

Ik ben nog even in de gps traceer systemen gedoken om te kijken of er chipjes bestaan die in zagen geplakt zouden kunnen worden.

Dat bestaat helaas nog niet op dat formaat en is toekomstmuziek.

Ze bestaan reeds wel op creditcard formaat, maar ook dat krijg je niet in je ms200t vrees ik. Bijkomend probleem is het opladen van de batterij, die dingetjes hebben een stand-by tijd van ongeveer een week.

Mocht het ooit beschikbaar komen, dan ben je echter nog niet verzekerd je materiaal terug te vinden omdat er ook al gprs jammers bestaan die er voor zorgen dat het systeempje zijn locatie niet kan verzenden.
Image
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Diefstal

Post by treespotter »

Zodra de boel in een zeecontainer staat is alles uit het zicht.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Diefstal

Post by -WOUTER- »

Ik ben momenteel bezig met een verzekering die materiaal van hoveniers/groenvoorzieners tegen nieuwwaarde verzekeren en uitkeren en tegen scherpe prijzen.

Dan is het indien gestolen nog steeds erg vervelend maar kun je van de uitkering wel je spulletjes terugkopen en wordt je niet met een kluitje in 't riet gestuurd omdat de verzekering uitkeert op basis van dagwaarde ;-)

climb safe
wouter
- climb fast, move slow -
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Diefstal

Post by Marc »

treespotter wrote:Zodra de boel in een zeecontainer staat is alles uit het zicht.
Je kunt een geo-zone en tijd instellen voor die dingen. Op het moment dat je machine uit de zone gaat, of er juist in gaat, of tussen bepaalde tijdstippen van locatie verandert, krijg je een meldingen op je telefoon.


En als ze hier met een zeecontainer het erf op komen draaien, heb ik het denk ik wel tijdig in de gaten.. ;-)
Image
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: Diefstal

Post by bigbird »

gewoon zorgen voor een grote minder vriendelijke hond, mijn voorkeur gaat uit naar een duitse dog zijn lief voor kinderen maar als de baas van huis is of er komt iemand die er niet hoort zijn het over het algemeen rare honden:D
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Diefstal

Post by boomverzorgingbruno »

nu kijk he jongens maar ik weet niet hoe het bij jullie zit maar hier bij mij thuis is het gewoon de gewoonte om savonds alles wat een benzinemoter heeft dat in men bus zit er even uit te halen . dat kost me minder dan een verzekering en ben ook dadelijk zeker dat mijn machines ook van mezelf blijven .
laat een oen niet zomaar doen !
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: Diefstal

Post by boomgnoom »

ja bruno mee eens mijn spullen liggen in de schuur
na onderhoud wat ik sávonds doe
maar als iemand spullen kwijt is en ze hier op zet met foto
en iemand komt ze tegen koop ze dan in ieder geval
dan heb je spul terug
en geld komen we dan wel uit
the buy gnome :mrgreen: :mrgreen:
victim of gnomebashing
Post Reply