Diefstal

Nieuwe kettingzaag, klimtechnieken, zaagtechnieken, afvangen, enzovoort
User avatar
Treebo
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 115
Joined: 27 Jul 2010, 22:57
Location: Swalmen
Contact:

Re: Diefstal

Post by Treebo »

-WOUTER- wrote:Ik ben momenteel bezig met een verzekering die materiaal van hoveniers/groenvoorzieners tegen nieuwwaarde verzekeren en uitkeren en tegen scherpe prijzen.

Dan is het indien gestolen nog steeds erg vervelend maar kun je van de uitkering wel je spulletjes terugkopen en wordt je niet met een kluitje in 't riet gestuurd omdat de verzekering uitkeert op basis van dagwaarde ;-)

climb safe
wouter
Wouter, ik hoor hierover graag de vorderingen van je.
Ben er wel benieuwd naar!

gr,

Bo
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Diefstal

Post by Pietje »

-WOUTER- wrote:Ik ben momenteel bezig met een verzekering die materiaal van hoveniers/groenvoorzieners tegen nieuwwaarde verzekeren en uitkeren en tegen scherpe prijzen.
Hoofdregel bij verzekeringen:

Verzeker alleen die dingen die je niet kan betalen als ze je overkomen. (Want verzekeraars worden er altijd beter van)

Oftewel: maak een potje waar je dit soort narigheden uit kan betalen, en zorg er voor dat de kans dat dit soort narigheden je overkomen zo klein mogelijk worden. Das meestal veruit het goedkoopst.

:wink:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Diefstal

Post by treespotter »

Ja, en vergeet niet dat de dagwaarde van de meeste zagen nagenoeg nul is. Dan ben je verzekerd voor? Jazeker, de leaseauto van de verzekeraar.
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Diefstal

Post by Pietje »

treespotter wrote:Ja, en vergeet niet dat de dagwaarde van de meeste zagen nagenoeg nul is. Dan ben je verzekerd voor? Jazeker, de leaseauto van de verzekeraar.
Wolter, dat van die dagwaarde is nu net wat Wouter aan probeert te pakken.... 8)
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Diefstal

Post by -WOUTER- »

Juist Peter :wink:

Ik heb trouwens meteen een complete inventaris van all materialen in de auto gemaakt, dit is natuurlijk ook belangrijk als er spul weggehaald wordt, ben benieuwd wie dit ook heeft :roll:

en dan kun je meteen uitrekenen wat je kwijt zou raken als die onnozele inbrekers je spul weghalen en besef je in mijn geval dat ik dat niet als backup op m'n rekening heb staan en dus een betere verzekering nodig heb :D

hou jullie op de hoogte
- climb fast, move slow -
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Diefstal

Post by -WOUTER- »

Vandaag de offerte binnengekregen...... :?

prijs is goed maar die nieuwwaarde uitkering heeft zoveel clausules, voorwaarden en extra beveiligingsspecificaties waardoor ik sterk het idee krijg nooit de nieuwwaarde uitgekeert te krijgen bij diefstal. En dan zijn er voorwaarden zoals een SMC klasse 3 alarm met juiste certificering en een beveiligingscontrole door BORG whatever dat mag zijn. Daarnaast hanteren zij niet de nieuwwaarde zoals ik hem zou toekennen maar de nieuwwaarde volgens de HDS or whatever....

kortom door de bomen het bos.... :lol: :lol:

als iemand alsnog geinterreseerd is kun je altijd contact opnemen en stuur ik je de gegevens wel, wil ze hier niet noemen omdat ik geen reclame wil maken voor ze :roll:

Zojuist een mechanische beveiliging gebouwd op de motorzagen en die werkt denkt ik beter dan de uitkering, kortom voorkomen is beter dan genezen :wink:

groeten wouter
- climb fast, move slow -
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Diefstal

Post by treespotter »

O ja, inderdaad dat was het. Die werkende alarminstallatie. Daar kun je een mooie Dolmar voor kopen. :wink: Of elektrische Husqvarna over een jaartje of....
:mrgreen:
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Diefstal

Post by -WOUTER- »

:wink:
- climb fast, move slow -
User avatar
bigbird
Treehugger
Treehugger
Posts: 345
Joined: 12 Oct 2009, 23:46
Location: echteld, gelderland

Re: Diefstal

Post by bigbird »

oftewel gewoon een grote hond buiten op het erf en der zijn er maar weinig die er op durven te komen en die er op durven te komen zijn er erg snel weer vanaf. dit alles uit ervaring :D
User avatar
Freerk
Treehugger
Treehugger
Posts: 353
Joined: 11 Mar 2007, 13:47
Location: Zwolle

Re: Diefstal

Post by Freerk »

bigbird wrote:oftewel gewoon een grote hond buiten op het erf en der zijn er maar weinig die er op durven te komen en die er op durven te komen zijn er erg snel weer vanaf. dit alles uit ervaring :D
Een paar ganzen werkt ook perfect ( heb ik persoonlijk ondervonden ). Niet alleen omdat ze bij het minste of geringste lawaai gaan maken, maar die $&^#@$*&%$@ vogels kunnen ook nog gemeen bijten :evil:
De ene dag een takkedag, dan weer een snipperdag.
boomgnoom
Treehugger
Treehugger
Posts: 622
Joined: 07 May 2011, 00:32
Location: velp

Re: Diefstal

Post by boomgnoom »

honden ganzen ?????
waarom niet een lama
dan herken je de dief aan die klodder
in zijn nek
the spit gnome :mrgreen: :mrgreen:
victim of gnomebashing
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Diefstal

Post by -WOUTER- »

gewoon expres wat natte touwen in de auto laten liggen, trekken ze de deur open en vallen ze spontaan knockout neer :lol: :lol: :lol:
- climb fast, move slow -
User avatar
Pietje
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2303
Joined: 25 Sep 2006, 20:56
Location: Mierlo
Contact:

Re: Diefstal

Post by Pietje »

En als niets werkt, dan kun je je klimspul altijd nog in een paar Curver-kratjes gooien, ... :lol:
De helft van de economische wetenschap is buitengewoon nuttig voor onze samenleving, maar niemand kan met zekerheid zeggen welke helft.
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Diefstal

Post by treespotter »

Zo Wouter, je had gisteravond ook niet als niet boomverzorger bij ons in de woonkamer binnen moeten komen. Daar hing mijn Pfanner vol zaagstof te drogen voor de houtkachel. Geen onvertogen woord van de rest van de familie. Petje af.
User avatar
-WOUTER-
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2789
Joined: 29 Sep 2007, 10:14
Location: Vorstenbosch (noord brabant)
Contact:

Re: Diefstal

Post by -WOUTER- »

Dat krijg ik hier niet meer voor elkaar sinds ik een garage en een zibro kacheltje heb :lol: :lol: :lol:

zal een fijne avond geweest zijn in huize Kok :mrgreen:
- climb fast, move slow -
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Diefstal

Post by boomverzorgingbruno »

fijn niet zo maar stil . het enige verschil met koolstofvergiftiging is dat dat een zaagbroek niet geurloos is :lol:
laat een oen niet zomaar doen !
User avatar
treespotter
Prinses Irene
Prinses Irene
Posts: 6044
Joined: 24 Apr 2006, 23:47
Location: Houten (NL)
Contact:

Re: Diefstal

Post by treespotter »

Ach, als je elkaar al kent sinds 1990 en zoonlief niet beter weet dan dat het na een regendag zo ruikt in huis... :lol:
User avatar
boomverzorgingbruno
Diehard Treehugger
Diehard Treehugger
Posts: 2391
Joined: 17 Dec 2009, 20:41
Location: leuven (BE)
Contact:

Re: Diefstal

Post by boomverzorgingbruno »

:mrgreen: :mrgreen:
het ruikt in elk gezin zo het savonds junior :mrgreen:
laat een oen niet zomaar doen !
dave1975
Nieuw
Nieuw
Posts: 48
Joined: 20 Nov 2011, 20:30

Re: Diefstal

Post by dave1975 »

is hier bij ons ook zo hoor, zaagbroek hangt lekker te drogen voor de houtkachel en ik voel me dan in mijn vertrouwde omgeving met die olie/houtgeur :lol:
boomwerk bilthoven
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 25 Dec 2011, 17:23

Re: Diefstal

Post by boomwerk bilthoven »

Hee mannen,

We gaan met een heel leger lijkt het op ;)
Hat was in eexterveense Kanaal in het noorden van het land. Ik heb inmiddels een MS 880 van em teruggekocht en daarmee gaat de verzekeraar aan het werk. Ik ben na jouw post MAL nog even bij de politie langs geweest, niet heel veel wijzer geworden.

Het klopt idd dat er niet altijd een hele of dader kan worden aangewezen en blijkbaar sta je dan met geen poot op de grond......op geen poot om op te staan.

cheers
voor boom tuin en takkenwerk
boomwerk bilthoven
Niet meer nieuw
Niet meer nieuw
Posts: 54
Joined: 25 Dec 2011, 17:23

Re: Diefstal

Post by boomwerk bilthoven »

-WOUTER- wrote:Ik ben momenteel bezig met een verzekering die materiaal van hoveniers/groenvoorzieners tegen nieuwwaarde verzekeren en uitkeren en tegen scherpe prijzen.

Dan is het indien gestolen nog steeds erg vervelend maar kun je van de uitkering wel je spulletjes terugkopen en wordt je niet met een kluitje in 't riet gestuurd omdat de verzekering uitkeert op basis van dagwaarde ;-)

climb safe
wouter

Wij hebben alles op nieuwwaarde terug gekregen, terwijl er meerdere machines bij zaten van meer dan 4 a 5 jaar oud en ik niet overal een aankoop bon van had. Ik heb een goed tussen persoon die de kastanjes voor me uit het vuur haalde (aan te raden dus) en die gaf aan dat je niet moet settlen voor wat de verzekeraar aanbood..in ons geval werkte dat dus heel goed....
voor boom tuin en takkenwerk
User avatar
JasperLeerling
Reguliere Bezoeker
Reguliere Bezoeker
Posts: 226
Joined: 13 Sep 2011, 12:57
Location: Balloo
Contact:

Re: Diefstal

Post by JasperLeerling »

Eexterveense Kanaal ligt hier bij mij in de buurt!
Heb je alles al terug gevonden?
Anders wil ik het wel voor je halen.
Kan ik het met de BBQ meenemen.

Als je wilt kun je me een PM sturen met wat je nog mist.
Ik ken nog mensen hier en kan even wat rondbellen of ze wat gezien hebben.
Wie weet kunnen we het tot een goed eind brengen.
http://www.faayboomverzorging.nl/#Welkom
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: Diefstal

Post by densmee »

ik ben toevallig dit nog tegengekomen,
http://www.tracktraceshop.com/producten ... sonen/tyk1

de afmetingen komen al dicht bij motorzaag inbouw mogelijkheden
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
Marc
Treehugger
Treehugger
Posts: 271
Joined: 30 Nov 2009, 05:12
Contact:

Re: Diefstal

Post by Marc »

Het probleem is Densmee, dat deze dingen een stand-by tijd hebben van slechts enkele dagen.
Ik denk niet dat je het lang volhoudt om om de paar dagen je batterijen er steeds uit te halen en op te laden.

Het heeft alleen zin als je zo'n unit kan voeden middels een accu.
Image
densmee
Treehugger
Treehugger
Posts: 590
Joined: 04 Mar 2008, 18:21
Location: eersel

Re: Diefstal

Post by densmee »

MAL wrote:Het probleem is Densmee, dat deze dingen een stand-by tijd hebben van slechts enkele dagen.
Ik denk niet dat je het lang volhoudt om om de paar dagen je batterijen er steeds uit te halen en op te laden.

Het heeft alleen zin als je zo'n unit kan voeden middels een accu.
klopt en dit zou dan ook via een inductiespoel kunnen, als je zaag een vaste plek heeft dan zou je hem op kunnen laden gelijk een elektrische tandenborstel
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
Post Reply