Die wit oranje dingen zien er ondertussen ook al grijs oranje uit, dus zoveel verschil zie ik niet.
Mooie zaag Wouter. Past qua vermogen precies tussen mijn beide Dolmartjes.
-WOUTER- wrote:'k zal morgen es effe naar de ketting kijken.....was zo ondersteboven van dit zaaggeweld dat ik spontaan 2 dagen ziek in bed heb gelegen
laat je 't weten kerel. Maar dat het een monsterzaag is dat is zekers
grtn wouter
het is in ieders geval een kleine bladaansluiting en dan is de kans wel heel groot dat het een 325"ketting is
mijn 562 xpg waar ik nog een paar weekjes op moet wachten is met grote bladaansluiting
hierop komt een 15 duims blad met 73lpx ketting zoals ook op mijn 372xpg en mijn jonsered 2171 turbo liggen
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
-WOUTER- wrote:'k zal morgen es effe naar de ketting kijken.....was zo ondersteboven van dit zaaggeweld dat ik spontaan 2 dagen ziek in bed heb gelegen
laat je 't weten kerel. Maar dat het een monsterzaag is dat is zekers
wat is het eigenlijk voor een zaag ? en dat ziek worden is dus van de spanning die het oproept begrijp ik..... doe je ook aan kleuradvies ? want waarom kunnen ze nu niet eens een andere kleur verzinnen ? houd de merken S en H en E etc. ook beter uit elkaar. is ook eens wat anders. De mode is toch ieder jaar ook niet hetzelfde ?
Bij voorbeeld GEEL? toffe kleur toch !? dan kunne we voortaan ook vrijuit praten over de machines
Is de 560 zaag van jou een pre-productiezaag Wouter? Ik kan de zaag niet vinden op de Nederlandstalige Husqy website. Op de .com site zie ik wel de 562 staan.
densmee wrote:
voor de hoveniers is een halfhaakse ketting meer dan voldoende, slijpen kunnen ze niet en het enige wat ze zagen is klinkers.
proest
Dat is niet lullig bedoeld hoor Nanno, maar vertel eens. De gemiddelde hovenier heeft in zijn opleiding tijdens gereedschapsonderhoud hoeveel minuten het vijlen van een ketting geleerd?
Dan is het horizontaal vijlen van een halfhaakse of ronde ketting echt een betere optie.
Daar ben ik ook heel goed in. Dat krijg je wanneer je op straat aan het vellen bent en niet in het bos waar je op een bedje van mos maar kan raakzagen.
treespotter wrote:Is de 560 zaag van jou een pre-productiezaag Wouter? Ik kan de zaag niet vinden op de Nederlandstalige Husqy website. Op de .com site zie ik wel de 562 staan.
de 562 is identiek aan de 560, enig verschil is de bladaansluiting.
560 heeft een bladaansluiting die gelijk is aan de 357 346 en dergelijke
562 heeft een grote bladaansluiting zoals de 372 395 en 3120
“Bos, natuur en landschap zijn onze zorg; bosbouw is ons vak“
densmee wrote:enig verschil is de bladaansluiting.
Dat klop niet helemaal hoor Densmee. Lees het linkje van Wouter maar eens.
"lastigere" Jammer Wouter, voor jou alleen nog maar de makkelijkere klusjes.