Pfieuw. Ik heb het zweet op mijn rug staan.
Voor mij is een hoogwerker van 30 meter al 20 meter te hoog.
Als ik iemand in zo'n hoogwerker zie stappen dan denk ik altijd 'moet ik nou respect hebben voor hem of is hij knettergek'.
Laat ik het maar op het eerste houden.
Man wat een machine.
Van deze firma heeft in Heerlen een aantal jaren geleden al een gele 100 meter gewerkt aan kozijnen van een nieuw bouw flat.
Er is inderdaad een grote straat voor nodig om hem te stempelen.
Stel je voor dat je een werkje hebt waar je op een hoogte van 100 meter "iets" moet gaan uitvoeren... Wat gaat dat kosten met dat ding? Je hebt al bijna een halve dag nodig om het ding ter plekke te krijgen, een ongelofelijk sterke ondergrond hebben, het moet vrij mooi weer zijn, een ongelofelijk grote toegangsweg hebben, enz enz...
Kan wel zijn dat het ding blijft rechtstaan met windkracht zeven, maar ik wil wel es zien of je dan ook nog kunt blijven staan in die bak zonder eruit gekatapulteerd te worden.
Ik weet 500% zeker dat het sneller, goedkoper,veiliger en misschien zelfs beter kan met klimlijnen...
Maes hoogwerkers hier in belgië bied trouwens een hoogwerker aan van 104 meter als ik me niet vergis...
controles aan windmolens worden zover ik weet wel klimmen uitgevoerd,
om de uiteinde van de wieken te inspecteren e.d.
ik zal is kijken of k nog foto's kan vinden hier van
das hoger dan mijn langste ladder en hoger dan mijn stoutste dromen!
dus niks voor mij helaas.
ben niet snel bang, maar hier zou ik niet blij van worden.
ik vind het maar niks die hoogwerkers. als het ff een beetje waait dan beweegt alles dat is echt geen werken en daarbij kan je lang niet overal komen en zeker niet met zon groot apparaat maar wel een mooi ding.
ik heb zelf een "spin" hoogwerker van 25m en werk graag met die machine...
heeft voordelen maar ook nadelen ten opzichte van klimmen.
maar dat beestje van in het filmpje is toch iets te hoog voor mij denk ik