hmmm tja uuum leeftijd meschien. ben zeer benieuwd wat jullie vindingen zijn

oke en staat dat dan ergens opgeschreven ofzo...?-WOUTER- wrote:hier in nederland is dat ouder dan 80 jaar
Precies. Als jij een boom monumentaal vindt: prachtig!R Schra wrote:Monumentaal bij bomen heeft geen enkele betekenis zoals bv voor gebouwen onder de monumentenwet.
Dat ligt er aan.Nelis wrote:HUH?,.......dus ik b en een id****oot ofzo iets,..dankje!!.
Het beleid wordt verzonnen door ambtenaren of door hen ingehuurden. Met een beetje geluk heeft de raad er "commissie-zittingen" over gehad (veelal besloten) en voor het afhameren komt het nog even in de raad. Maar dan ben je te laat...treespotter wrote:Misschien moet daar eens een raadsvergadering voor worden bijgewoond. Dat is per slot de plaats waar dit soort vreemde praktijken worden 'verzonnen'.
Daar ben ik het dus (deels) niet mee eens... De verkozen gemeenteraad zet e.e.a. op de agenda. Of uit politiek gekonkel om stemmen te winnen of vanuit bezuinigingen en alle andere illustere ideeën. De ambtenaren mogen hier vervolgens mee aan de slag. Afhankelijk van de 'in huis' kennis van deze ambtenaren wordt dit door of samen met externe deskundigen gedaan. Dan kom je snel in de knoei met al je goede wil.... Als een raadslid predikt over versoepeling van de regelgeving door een 1000 bomenlijst wat doe je dan na een inventarisatie waarbij er 4000+ bomen aan de criteria voldoen? Paardenkastanjes eraf want die worden toch ziek.... Populieren eraf want die worden toch maar 40 jaar..... esdoorns eraf want die zaaien als de ziekte...... enz..... Uiteindelijk wordt beleid geloof ik elke 4 jaar herzien en is er mogelijkheid om hiaten in regelgeving uit het zicht van de immer populistisch welwillend scorende politiek te dichten. Bij al die deregulering vergeet men in de gauwigheid dat de boswet onverminderd van kracht blijft en bij specifieke planologische bestemmingen wel een vergunning geregeld moet worden. Voor de gemakzuchtige burger makkelijk, ich habe es nicht gewusst..... Lijkt mij voor de ambtenaar verdubbeling van het werk door de regelneverij, maar dan in omgekeerde uitleg.Pietje wrote:Het beleid wordt verzonnen door ambtenaren of door hen ingehuurden. Met een beetje geluk heeft de raad er "commissie-zittingen" over gehad (veelal besloten) en voor het afhameren komt het nog even in de raad. Maar dan ben je te laat...treespotter wrote:Misschien moet daar eens een raadsvergadering voor worden bijgewoond. Dat is per slot de plaats waar dit soort vreemde praktijken worden 'verzonnen'.